Zoner i norra Halland

Moderator: Zonemakers

Post Reply
twohearts
Posts: 5
Joined: 13 Mar 2016 18:01
Country: Sweden

Zoner i norra Halland

Post by twohearts »

Hej.
Jag har turfat sen förra sommaren. Försökt föreslå nya zoner runt Kullavik. Ingen respons allGör jag nåt fel? det finns så mycket fler zoner i det närliggande "Södra Göteborg". Finns det inget önskemål i att utöka turfandets aktiva område söderut längs den fantastiska säröbanan?
Twohearts
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Zoner i norra Halland

Post by Kingslayer »

Hej och hallå,

Att lägga förslag i appen är viktigt men triggar ingen aktivitet. För att få igenom förslag postar man här som du har gjort, då använder vi delvis appförslagen som stöd. Det vi prioriterar är platser som är intressanta och/eller unika på något sätt. Jag är zonmakare för Halland fram till 1:e Maj då vi byter igen. Varje zonmakare har en kvot av nya zoner att jobba med i sin region. Jag har använt det mesta av min kvot för Halland men har några zoner kvar att lägga (varav ett antal skall gå till Kungsbacka). Jag kan nog lägga några men behöver din input om vilka platser som är mest intressanta. Din beskrivning "Kullavik längs säröbanan" är lite för vag för att jag själv skall hitta rätt (vi får endast vara zonmakare i regioner vi inte bor i vilket gör att vi inte kan dem lika bra som innevånarna). Rita gärna och bifoga. Även om jag bara kan lägga några är det ett stöd för nästa zonmakare och dennes nya kvot.

Hilsen
Kingslayer
twohearts
Posts: 5
Joined: 13 Mar 2016 18:01
Country: Sweden

Re: Zoner i norra Halland

Post by twohearts »

Ok. Det förklarar ju en del. Jag vet inte hur man ritar på ett bra sätt men jag har föreslagit bl.a Kullavik station och Malevik station som båda ligger längs gamla Säröbanan numera cykelbana. Samt Nilssons plantskola längs Gamla Särövägen. Du borde se dem i denna månadens förslag.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Zoner i norra Halland

Post by Kingslayer »

Du behöver inte rita bra :-) Nästa gång tag en skärmdump av webbkartan eller appen och rita fritt, exempelvis som dom har gjort här: viewtopic.php?f=83&t=5059. Det hjälper oss enormt.

Appförslag är anonyma och blandas med alla andras. Efter de fem år som turf har existerat finns det därför många förslag. Jag kan inte söka efter dina, men jag tror jag har hittat dem. Några nya dyker upp om ca en kvart i appen.
twohearts
Posts: 5
Joined: 13 Mar 2016 18:01
Country: Sweden

Re: Zoner i norra Halland

Post by twohearts »

Ok. Tack för bra förklaring. Jag såg zonerna. Mycket generöst. Nästan så man byter namn till Lannister. :-)
Post Reply

Return to “Halland”