Härjedalen

Moderator: Zonemakers

Soppan

Härjedalen

Post by Soppan »

Hej.

Undrar bara när det kommer läggas till nya Zoner i Härjedalen ( främst sveg) där vi är ett gäng som gett nya förslag.
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Härjedalen

Post by Blabert »

Kom några nya. Måste dock efterlysa bättre förslag i framtiden, ca 25x25 meter i storlek ska det vara och zoner på parkeringsplatser eller bensinmackar brukar vi inte bygga. Svårt med så dåliga satelitbilder, jag vet, men blir ännu svårare för oss att bygga :-)
Image
User avatar
sallda
Posts: 12
Joined: 15 Sep 2012 22:58
Country: Sweden
Location: Sveg
Contact:

Re: Härjedalen

Post by sallda »

Blabert wrote:Kom några nya. Måste dock efterlysa bättre förslag i framtiden, ca 25x25 meter i storlek ska det vara och zoner på parkeringsplatser eller bensinmackar brukar vi inte bygga. Svårt med så dåliga satelitbilder, jag vet, men blir ännu svårare för oss att bygga
ok, då vet vi. Vi ska bättra oss.

yes, håller med om satellitbilderna. Och jag vet inte vad Google pysslat med här i Sveg, gatu-lagret och satellitbilderna är ca 50 meter off från varandra.


Tyvärr måste jag bråka med zonen SvegDownTown jag gav förslag på och som blev upplagd idag. Google tycker det går en gata på ett ställe som den inte går på, så jag måste blivit förvirrad när jag la upp zonen (och satellit-bilderna ser man ju inget på =D).

Såhär ser det ut nu. Den leder då in på tomten till ett bostadsföretag.
nu.png
nu.png (130.39 KiB) Viewed 4771 times
Såhär skulle den behöva vara.
då.png
då.png (136.28 KiB) Viewed 4771 times
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Härjedalen

Post by Blabert »

Kalas, ändrat! Måste till dialog när kartorna är så dåliga, så bra att ni är ute och kollar till zonerna :-)
Image
User avatar
sallda
Posts: 12
Joined: 15 Sep 2012 22:58
Country: Sweden
Location: Sveg
Contact:

Re: Härjedalen

Post by sallda »

Tänkte revidera några zoner.
Det bilturfas allt för mycket här så jag tänkte att några zoner kan justeras lite för att göra det lite roligare för alla.

BigIsland
BigIsland.png
BigIsland.png (30 KiB) Viewed 4746 times
SandLake
SandLake.png
SandLake.png (66.14 KiB) Viewed 4746 times
SvegAirport
Den är lagd inom grindar, så det är stängt vissa tider.
Där jag förslagit att den bör flyttas till är lite klurigt, den kan eventuellt hamna endera på vägen eller järnvägen, så vi får se hur den hamnar. Men det är bättre än ett tidvis stängt område iaf.
SvegAirport.png
SvegAirport.png (136.99 KiB) Viewed 4746 times
Image
User avatar
sallda
Posts: 12
Joined: 15 Sep 2012 22:58
Country: Sweden
Location: Sveg
Contact:

Re: Härjedalen

Post by sallda »

SvegChurch
SvegChurch.png
SvegChurch.png (45.95 KiB) Viewed 4746 times
SveLok
Svelok.png
Svelok.png (38.87 KiB) Viewed 4746 times
Image
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Härjedalen

Post by StarDust »

Alla zoner utom Sandlake och SvegAirport är fixade. Sandlake pga lite tekniskt strul som jag får återkomma och fixa och SvegAirport ändrar jag inte för jag känner att det blir lite farligt, det är för nära järnvägen och folk med dålig gps kanske får för sig att hoppa på spåret. Nä det låter inte bra, kom med en bättre placering :)
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Härjedalen

Post by StarDust »

Nu är Sandlake ändrad och namnet är bytt pga att det redan fanns en Sandlake och det var det som orsakade strulet.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Matenga16

Re: Härjedalen

Post by Matenga16 »

Skulle vara kul om vi slalomåkare fick en zon i björnberget! Jag har föreslagit en zon mitt i backen "bearmountain" skulle vara kul om den accepterades! Björnriket och vemdalsskalet har ju zoner i deras backar :D
Soppan
Posts: 11
Joined: 17 Sep 2012 10:45
Country: Sweden

Re: Härjedalen

Post by Soppan »

Matenga16 wrote:Skulle vara kul om vi slalomåkare fick en zon i björnberget! Jag har föreslagit en zon mitt i backen "bearmountain" skulle vara kul om den accepterades! Björnriket och vemdalsskalet har ju zoner i deras backar :D

Bra det Matenga16..

men det verkar bara ligga fokus på att "skapa" nya Zoner i dom redan stora regionerna.. men den som väntar på smaskens väntar alltid länge =) det var väl över en månad sen som det kom nåt nytt i Svegs regionen...
Post Reply

Return to “Jämtland”