Västra Jämtlandsfjällen

Moderator: Zonemakers

Weekendstone
Posts: 57
Joined: 11 Dec 2013 21:44
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Weekendstone »

Det ser vi fram emot :D
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by LBz »

:) Så dejligt
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by LBz »

Dax packa ryggsäcken och ge sig iväg - ser ut att bli FTT på flera av de nya :) :)
Weekendstone
Posts: 57
Joined: 11 Dec 2013 21:44
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Weekendstone »

Grattis till 3 FTT :)

Jag låter de mogna tills sommaren kommer 8-)
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by LBz »

Blev till och med fyra ☺ Tyvärr inget återbesök av Bluehammer, blåste som mest 37 m/s när vi skulle lämna Helags...
Du får ta toppzonerna ☺
User avatar
Entertainer
Posts: 66
Joined: 12 Apr 2014 06:57
Country: Sweden

STF Toppmärken

Post by Entertainer »

STF har valt ut 25 svenska toppar som är värda en bestigning. De finns från Dalafjällen i södra delen av fjällkedjan till Pältsan allra längst upp i norr. Lätta och svåra, spetsiga och runda, alla med milsvid utsikt.
Flera av de utvalda finns i Jämtland. Några har turfzoner - t.ex. Syltoppen och Helagstoppen, några inte - t.ex. Gåsentoppen och Storsnasen.
Det vore trevligt om fler fick zoner.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 7z2Y&hl=en
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: STF Toppmärken

Post by LeiLar »

Entertainer wrote:STF har valt ut 25 svenska toppar som är värda en bestigning. De finns från Dalafjällen i södra delen av fjällkedjan till Pältsan allra längst upp i norr. Lätta och svåra, spetsiga och runda, alla med milsvid utsikt.
Flera av de utvalda finns i Jämtland. Några har turfzoner - t.ex. Syltoppen och Helagstoppen, några inte - t.ex. Gåsentoppen och Storsnasen.
Det vore trevligt om fler fick zoner.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 7z2Y&hl=en
Och gärna en medaljserie kopplad till dessa zoner.
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: RE: Re: STF Toppmärken

Post by Maqqan »

LeiLar wrote:
Entertainer wrote:STF har valt ut 25 svenska toppar som är värda en bestigning. De finns från Dalafjällen i södra delen av fjällkedjan till Pältsan allra längst upp i norr. Lätta och svåra, spetsiga och runda, alla med milsvid utsikt.
Flera av de utvalda finns i Jämtland. Några har turfzoner - t.ex. Syltoppen och Helagstoppen, några inte - t.ex. Gåsentoppen och Storsnasen.
Det vore trevligt om fler fick zoner.

https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... 7z2Y&hl=en
Och gärna en medaljserie kopplad till dessa zoner.
En medalj man bara kan ta i Sverige? Tvivlar på det ;)

Tapatalking with Samsung S7
LBz
Posts: 39
Joined: 13 Mar 2014 23:46
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by LBz »

Dags puffa för denna tråd. Har onekligen hänt en del vad gäller zoner i området, kul! Men jag noterar nu att en av de mest namnkända platserna och även av flera medtagen i ovan diskussion fortfarande helt saknar zon. Pratar naturligtvis om Vålådalen denna metropol (!) och liggande vid vägs ände vilket gör att många startar eller avslutar en vandring där. Finns vandrarhem, hotell mm
Hoppas på som jag skrev i rubriken flera zoner i Vålådalen!
Mikey
Posts: 67
Joined: 14 Jul 2017 21:26
Country: Sweden

Re: Västra Jämtlandsfjällen

Post by Mikey »

Jag tycker också Vålådalen måste få en zon med massvis av skidåkare och vandrare som passerar. En fantastiskt plats.

Sen undrar jag varför vissa fjällstugor inte har zoner i Vålådalen, det finns på Gåsen och Stensdalen men inte på Vålåstugan och Lunndörren samt Anaris. De är ju givet med en på varje stuga!
Post Reply

Return to “Jämtland”