Jönköping - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Jönköping - Felanmälan

Post by Arias »

Kära Jönköpingsbor. Nu är det dags att uppgradera zonrapporteringssystemet! Vi flyttar härmed från forumet till: http://issues.turfgame.com. Detta gör vi för att vi vill samla alla felrapporter på ett ställe och för att göra själva rapporteringen smidigare och tydligare för alla inblandade. Det nya systemet är inte färdigt än men det är redo att hårdtestas. Man kommer att kunna prenumerera på regioner för att hålla koll på de ställen man vill.

Som vanligt tar vi tacksamt emot den input ni har angående det nya systemet!

Länken till felrapportering av zoner är http://issues.turfgame.com/zones där man börjar med att välja zon. Om man vill så kan man lägga på namnet på zonen i adressen själv, t.ex. http://issues.turfgame.com/zones/BunkerZone

Nu avslutar vi detta långa kapitel och låser tråden. Frågor om issue trackern kan besvaras i viewtopic.php?f=42&t=3382
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping

Post by Dacop »

På webbkartan så visas Jönköpings Humlezone som en Stockholmszon och TheCriss ligger på fel plats.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
fredo
Posts: 2
Joined: 22 Aug 2011 15:46
Country: Sweden

Re: Jönköping

Post by fredo »

Zonen "HusqStation" i Huskvarna ligger delvis över ett av järnvägsspåren, detta är mycket olämpligt!

Över huvud taget bör zoner inte ligga på eller alltför nära järnvägsspår. Ibland får man ju gå runt lite både i och utanför en zon innan GPSen hittar rätt, och det är inte bra om man riskerar att hamna på ett järnvägsspår!

Man kan tycka att självbevarelsedriften borde hindra folk att gå över spåren, men tyvärr är det inte alltid så. Jag jobbar som lokförare (jag kör ofta genom Huskvarna, bl.a.) och vet alltför väl att många människor inte har särskilt stor respekt för järnvägen. Spårspring är ett ganska stort problem. Är det dessutom en TURFare med blicken och uppmärksamheten riktad mot mobilen, och kanske med hörlurar i öronen, är faran extra stor!

//Fredrik
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Jönköping

Post by Blabert »

Den ser mycket riktigt väldigt olämplig ut. Flyttas snarast och tack för tipset :-)

Edit: Ändrad.
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Jönköping

Post by tomtebloss »

Dacop wrote:På webbkartan så visas Jönköpings Humlezone som en Stockholmszon och TheCriss ligger på fel plats.
Oj oj oj. Riktigt sent att se denna post. Har nog läst den men tänkt att åtgärda det senare men glömt bort.

Humlezone finns det mycket riktigt två utav i spelet. Därav konflikten. Den ena ligger i Stockholm och är lagd före den i Jönköping, därför listas den som en sthlmzon när du klickar på din zon.

Gjorde så att jag namngav zonen i Jönköping till RidgeZone istället.

Hur menar du att TheCriss ligger på fel plats? Pga namnet , att den ej är åtkomlig för platsen är privat eller gps-problem? Vet inte riktigt vad jag ska göra för den ser ut at vara av ypperlig klass. Förklar problemet tydligare och vad du vill ha åtgärdat med den.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Jönköping

Post by tomtebloss »

fredo wrote:Zonen "HusqStation" i Huskvarna ligger delvis över ett av järnvägsspåren, detta är mycket olämpligt!
.
.
.
Denna får jag ta på mig. Har för mig att jag placerade ut zonen när jag utökade länet med mera zoner. Nu kommer jag inte ihåg var jag hade lagt zonen men kollade hur Blabert flyttat zonen och det ser ju bra ut nu. Kan jag ha klämt in den på högra sidan om huset för att den skulle ligga en bit från parkeringen kanske? För att sedan dragit ut zonen så den täckte perrongen också, med följd att zonen var på spåret? Borde jag tänkt på.

Ser iofs ut som om man går över spåret för att komma till perrongen i mitten men då är väl bommar nere misstänker jag. Aja, Blabert har ju fixat så den ser bra ut nu.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping

Post by Dacop »

tomtebloss wrote:Hur menar du att TheCriss ligger på fel plats? Pga namnet , att den ej är åtkomlig för platsen är privat eller gps-problem? Vet inte riktigt vad jag ska göra för den ser ut at vara av ypperlig klass. Förklar problemet tydligare och vad du vill ha åtgärdat med den.
Zonen är flyttad från parken med korset till grönområdet nord-nordväst men visas fortfarande på sin gamla plats på webbkartan.

Ser att det inte var särskilt tydligt uttryck i min tidigare post, sorry. :oops:
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Jönköping

Post by tomtebloss »

Dacop wrote:...Zonen är flyttad från parken med korset till grönområdet nord-nordväst men visas fortfarande på sin gamla plats på webbkartan...
Sen i maj. Fortfarande byggarbetsplats där den låg förut föresten? Såg att det var ett utropstecken på den gamla platsen när jag slog igång appen. Så något knas är det med den.

Det här är något som Drassen får ta, för jag har ingen aning om varför det blir så här eller vad jag ska göra åt saken.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping

Post by Dacop »

tomtebloss wrote:
Dacop wrote:...Zonen är flyttad från parken med korset till grönområdet nord-nordväst men visas fortfarande på sin gamla plats på webbkartan...
Sen i maj. Fortfarande byggarbetsplats där den låg förut föresten? Såg att det var ett utropstecken på den gamla platsen när jag slog igång appen. Så något knas är det med den.

Det här är något som Drassen får ta, för jag har ingen aning om varför det blir så här eller vad jag ska göra åt saken.
Jag ser inga hinder att flytta tillbaka zonen till korsparken, inga spår av något bygge eller så.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Jönköping

Post by tomtebloss »

Dacop wrote:...Jag ser inga hinder att flytta tillbaka zonen till korsparken, inga spår av något bygge eller så.
Då ligger den åter där den låg en gång i tiden.
Locked

Return to “Jönköping”