Habo och Mullsjö

Moderator: Zonemakers

User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Mullsjö

Post by MadMajk »

Ärade ZM

Jag har under lång tid inte lagt några förslag på nya zoner. Nu är jag boende i Mullsjö och har således lagt ett gäng förslag. Du får inga bilder eller kartor utan jag tänkte ge dig fritt spelrum. Jag hoppas att du ögnar igenom de lagda förslagen och hörsammar mina önskemål.

/MM
MadMajk SJTD
Åhhå
Posts: 3
Joined: 06 May 2020 20:37
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Åhhå »

Ser en möjlighet att utveckla ett turfområde i Fagerhult med omnejd. Har fina platser, cykelvägar, sandstigar mm. Önskar kontakt med Dacop som väl är handläggare för Jönköping? /Åhhå
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Habo och Mullsjö

Post by embeoo »

Inte Dacop nu iaf, vi byter var fjärde månad. Kanske svarar den som har nu, men generellt jobbar de flesta inte så, direkt privat kontakt med förslagsställarna. Föreslår att du lägger upp materialet här.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Dacop »

"Fagerhult med omnejd" kan vara mitt ansvarsområde då jag har Habo kommun för närvarande.

Föreslår dock som embeoo säger att förslag dels läggs via funktionen i appen, samt offentligt här på forumet. Desto mer detaljerade förslag du rår med, gärna med bilder, motiveringar, eller rent av utritade på karta, desto större chans att jag (eller mina kollegor) kan göra något bra av dem.

PM eller annan direktkommunikation är inget bra, men tar gärna en diskussion om vi ses IRL.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Åhhå
Posts: 3
Joined: 06 May 2020 20:37
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Åhhå »

TURF förslag Fagerhult och Baskarp150.jpg
TURF förslag Fagerhult och Baskarp150.jpg (907.41 KiB) Viewed 4410 times
Här kommer ett förslag Fagerhult Baskarp, tyvärr saknar jag kartbiten över Baskarp, men vet att väg/cykelnätet funkar. Upplägget består av slinga Bjelkebo sydöst ut, slinga Karstorp i öst, slinga Baskarp i norr, och slinga 2,5-5 km västerut. Har satt förslag på zonnamn. Befintliga 3 zoner är markerade med VERSALER. Om detta förslag genomförs, kan man kanske binda ihop både Habo och Brandstorp så småningom, och det finns även massor med grusvägar/stigar och fina sjöar uppe på Hökensås, men det är väl en senare fråga./Åhhå
Åhhå
Posts: 3
Joined: 06 May 2020 20:37
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Åhhå »

TURF -förslag Fag-Baskarp, fil separat
Attachments
TURF förslag Fagerhult och Baskarp150.jpg
TURF förslag Fagerhult och Baskarp150.jpg (907.41 KiB) Viewed 4410 times
Henrik-jkpg
Posts: 8
Joined: 20 Apr 2015 20:50
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Henrik-jkpg »

Nu är det dax att knyta ihop Jönköping-Mullsjö-Habo lite bättre.

Jag föreslår tre zoner mellan Månseryd och Mullsjö på gamla vägen.
Samt två till mellan Mullsjö - Habo.

Bifogar en översiktsbild här samt mer detaljerad förslag via appen, (zon1-5).

// Game-Over
Attachments
zoner.jpg
zoner.jpg (374.55 KiB) Viewed 4263 times
Game-Over
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Habo och Mullsjö

Post by MadMajk »

Tack för att Du uppmärksammat Mullsjö och behovet av fler zoner samt tillskott av nya zoner. Det finns fler förslag lagda,dessa har jag namngett som NewZone. I och omkring Mullsjö finns en hel del att upptäcka så för att höja nyfikenheten så skulle fler zoner uppskattas. Se Henrik-Jkpg:s inlägg exempelvis. Det skulle eventuellt locka fler turfare ifall det fanns lite godis på vägarna mellan Habo-Mullsjö,Mullsjö,"gamla vägen (26/47)" mot Månseryd,en slinga som bekant uppskattas alltid.
/MM
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Habo och Mullsjö

Post by Toubkal »

Bra med lite utfyllnad mellan Habo- Mullsjö och Månseryd- Mullsjö, eller möjligen via Habo kyrka och ner mot Klerebodammen. Även om det inte är lika många om cykelpendlar Mullsjö- Jkpg som från Habo och Bankeryd så går det säkert att lura ut fler i Habo/Bankeryd/Mullsjö till granntätorterna om det finns lite längs vägen.
Det behöver inte knökas in fler zoner i staden söder om Vättern, förutom möjligen ett par till i Norrahammar/Taberg som är lite glest fortfarande.
User avatar
Gnutten
Posts: 42
Joined: 04 Jan 2014 20:15
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Gnutten »

Strax söder om Ryfors finns den pittoreska "Pinnabron". Förslag lagt i appen
Attachments
Pinnabron.JPG
Pinnabron.JPG (125.63 KiB) Viewed 3444 times
Dina känslor sårar mina tankar
Post Reply

Return to “Jönköping”