Habo och Mullsjö

Moderator: Zonemakers

Trazze
Posts: 7
Joined: 05 Dec 2015 00:55
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Trazze »

Det gick snabbt att få "Siktgata" godkänd! Tack för det.
Jag kände mig inspirerad och skickade in 2 förslag till (norr om Habo):
Gustav Adolfs kyrka (en "Holy" zon)
Baskarps pir (Jag är lite osäker på om den kom med, om den inte finns så kan jag skicka in den igen).
Trazze
Posts: 7
Joined: 05 Dec 2015 00:55
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Trazze »

Under april så har det synts många nya turfare i Habo! Det motiverar fler zoner tycker jag så att det blir ännu mer aktivitet. Jag har skickat in 3 förslag idag via appen.
Henrik-jkpg
Posts: 8
Joined: 20 Apr 2015 20:50
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Henrik-jkpg »

Jag har oxå föreslagit zoner mellan Habo och Bankeryd.
Gäller att agera innan turfare tröttnar..
Game-Over
Trazze
Posts: 7
Joined: 05 Dec 2015 00:55
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Trazze »

Skickade in mitt tredje och sista förslag för denna omgång strax söder om Habo. Bredvis väg 195 går en cykelväg och där finns en informationsskylt för händelser i Habo. Där placerade jag mitt zonförslag. Ett alternativ kan ju vara att flytta den några meter och placera den på cykelbron över 195:an som en "Bro"-zon...
Vill dessutom slå ett nytt slag för ett tidigare förslag jag skickat in. Det är parken mittemot Räddningstjänsten i Habo. Det finns bla en lekplats där. På våren är det aldeles vitt av vittsippor i skogspartiet (ska se om jag kan få till en länk till ett foto från början av maj https://www.dropbox.com/s/mgtk8dx7v7djg ... 3.jpg?dl=0).
Trazze
Posts: 7
Joined: 05 Dec 2015 00:55
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Trazze »

Nu är denna rundan slut och jag kände att jag behövde använda mina tre zonförslag.
"KoleraRIP", kyrkogård och kapell på Järstorp även känd som Kolerakyrkogården.
"SjogarpView", På en kulle bredvid en lekplats på Sjogarp (Habo) finns ett lusthus där man kan ta en fika och titta ut över Vättern (eller lekande barn).
"Frisbeegolf", kanske ett bättre namn vore "HaboFrisbee" som markerar Habos frisbeegolfbana.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Habo och Mullsjö

Post by Maqqan »

Trazze wrote: 07 Aug 2016 09:40 Nu är denna rundan slut och jag kände att jag behövde använda mina tre zonförslag.
"KoleraRIP", kyrkogård och kapell på Järstorp även känd som Kolerakyrkogården.
"SjogarpView", På en kulle bredvid en lekplats på Sjogarp (Habo) finns ett lusthus där man kan ta en fika och titta ut över Vättern (eller lekande barn).
"Frisbeegolf", kanske ett bättre namn vore "HaboFrisbee" som markerar Habos frisbeegolfbana.
Järstorp verkar ligga utanför Habos kommun väl?

Försökte lokalisera de andra förslagen men gick bet, nämn gärna andra zoner i närheten. Är SjogarpView parken strax ovanför zonen LundStreet?
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Habo och Mullsjö

Post by Maqqan »

Trazze wrote: 04 Jun 2016 11:01 Skickade in mitt tredje och sista förslag för denna omgång strax söder om Habo. Bredvis väg 195 går en cykelväg och där finns en informationsskylt för händelser i Habo. Där placerade jag mitt zonförslag. Ett alternativ kan ju vara att flytta den några meter och placera den på cykelbron över 195:an som en "Bro"-zon...
Vill dessutom slå ett nytt slag för ett tidigare förslag jag skickat in. Det är parken mittemot Räddningstjänsten i Habo. Det finns bla en lekplats där. På våren är det aldeles vitt av vittsippor i skogspartiet (ska se om jag kan få till en länk till ett foto från början av maj https://www.dropbox.com/s/mgtk8dx7v7djg ... 3.jpg?dl=0).
Kikade på bron men kände den hamnade lite för nära VästGöte i ett område som var ganska öde i övrigt. Placerade ut en på cykelbanan mellan VästGöte och VätternVy istället.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Habo och Mullsjö

Post by Maqqan »

Fortfarande inte ett väsen? Såg ju att en viss känd Jönköpingsprofil gnällde på Facebook men när det kommer till kvalitativa förslag i forumet går hen bet? :D
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Habo och Mullsjö

Post by MadMajk »

Maqqan wrote: 28 Nov 2017 07:48 Fortfarande inte ett väsen? Såg ju att en viss känd Jönköpingsprofil gnällde på Facebook men när det kommer till kvalitativa förslag i forumet går hen bet? :D
Jönköpingsprofilen kanske är forumanalfabet :shock: Har dessutom hört att gnället är del av en stor dos ironi ;)

/MM
MadMajk SJTD
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Habo och Mullsjö

Post by Maqqan »

Trazze wrote: 15 Feb 2016 11:58 Utanför Mullsjö (Ryfors) ligger naturreservatet Gammelskog med en handikappanpassad vandringsled mm. Det finns lite olika "informationsstationer" där och jag föreslår en zon där vid en s k siktgata. Jag skickade in den i lördags. Jag tog även ett foto:
https://www.dropbox.com/s/jubfrtppv5ex6 ... 9.JPG?dl=0
Går den förbi Ryds kvarn också?
Post Reply

Return to “Jönköping”