Habo och Mullsjö

Moderator: Zonemakers

User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Habo och Mullsjö

Post by Blabert »

Habo och Mullsjö har fått en fin grund att turfa runt i nu :-)
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Dacop »

Blabert wrote:Habo och Mullsjö har fått en fin grund att turfa runt i nu :-)
Understatement of the year.

:o
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Habo och Mullsjö

Post by Blabert »

Dacop wrote:
Blabert wrote:Habo och Mullsjö har fått en fin grund att turfa runt i nu :-)
Understatement of the year.

:o
Klagar ni på för mycket zoner nu..? ;-) Känns meningslöst att plutta ut en eller två zoner, bättre att eventuella turfare får en lite runda iaf!
Image
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Dacop »

Blabert wrote:
Dacop wrote:
Blabert wrote:Habo och Mullsjö har fått en fin grund att turfa runt i nu :-)
Understatement of the year.

:o
Klagar ni på för mycket zoner nu..? ;-) Känns meningslöst att plutta ut en eller två zoner, bättre att eventuella turfare får en lite runda iaf!
Nädå, jag klagar verkligen inte. Men du får gärna fylla på så det blir en runda för eventuella höglandsturfare också. 8-)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Wallen »

Grattis :)
Jag hoppas få vägarna förbi till helgen.....
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Habo och Mullsjö

Post by MadMajk »

En av de minst använda trådar behövde väckas till liv. Dags att blidka Styras enastående uthållighet och driv med några fler zoner. Dessutom tror jag att fler slumrande turfare kan väckas till liv igen. Kolla över läget om inte annat :P
MadMajk SJTD
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Wallen »

Med tanke på den nyligen implementerade spökmedaljen så borde ju Falks grav kvala in....
Under sommartid lär det fortfarande finnas blommor på hans grav som ligger precis i närheten av avrättningsplatsen där han halshöggs.
Om denne raggarhjälte gjordes även en film nyligen och var även med i SVT serien Det hände här

http://sv.wikipedia.org/wiki/Falks_grav
http://falksgrav.se/

Karta...
https://www.google.co.uk/maps/place/58% ... :0x0?hl=en
Trazze
Posts: 7
Joined: 05 Dec 2015 00:55
Country: Sweden

Zonförslag

Post by Trazze »

Jag hittade tre möjliga zoner i Habo och har skickat in dem som förslag. Läste precis på Facebooksidan att man kan skicka in en motivering också. Fiskebäcks kapell är ju en klassisk plats för en "Helig" zon. Föreslår även Hembygdsparken med sina historiska byggnader och fungerar även som plats för diverse event. Naturligt utflyktsmål. Habo beachvolley tycker jag också blir en bra zon att besöka.
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zonförslag

Post by Moskeroll »

Trazze wrote:Jag hittade tre möjliga zoner i Habo och har skickat in dem som förslag. Läste precis på Facebooksidan att man kan skicka in en motivering också. Fiskebäcks kapell är ju en klassisk plats för en "Helig" zon. Föreslår även Hembygdsparken med sina historiska byggnader och fungerar även som plats för diverse event. Naturligt utflyktsmål. Habo beachvolley tycker jag också blir en bra zon att besöka.
Med bra motivering är det läge att tänka om, HemTillHabo blir en zon någon gång 2015.12.05

Moskeroll :D
Trazze
Posts: 7
Joined: 05 Dec 2015 00:55
Country: Sweden

Re: Habo och Mullsjö

Post by Trazze »

Utanför Mullsjö (Ryfors) ligger naturreservatet Gammelskog med en handikappanpassad vandringsled mm. Det finns lite olika "informationsstationer" där och jag föreslår en zon där vid en s k siktgata. Jag skickade in den i lördags. Jag tog även ett foto:
https://www.dropbox.com/s/jubfrtppv5ex6 ... 9.JPG?dl=0
Post Reply

Return to “Jönköping”