Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Skapar mest tråden så att den finns för det borde ju bli tal om nya zoner förr eller senare... :P
Quasso
Posts: 3
Joined: 20 Feb 2012 14:39
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Quasso »

Ja, aktiviteten har varit imponerande i mars hittills: 90 takeovers/active player. :)
Jag skulle vilja slå ett slag för sydvästra delarna av staden, vi är minst 3 turfare som bor på grästorp/hovslätt men det är glest med zoner. Vore bra med ett stråk av zoner som knyter samman med de mer centrala delarna. Jag har föreslagit några zoner men borde finnas fler förslag lagda på bra platser utmed vägen.
Sen vore det roligt med lite förtätning av centrum också så att man får en rimlig chans att försöka på beaver.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Håller helt med om sydvästra delen och gissar att Redwulfr skulle gilla det också :)

Beaver kanske kan gå med nuvarande zoner men man lär behöva ta i med cyklingen... Weasel bedömer jag som omöjlig i dagsläget utan då behövs fler zoner!
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

På tal om Beaver, ungefär hur snabbt cyklar man i snitt inne i staden?
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by RedWulfr »

Jo, Tabergsdalen har väl nästan samma befolkningsunderlag som huskvarna även om färre jobbar där.
Sedan är jag förvånad över att det inte finns några som helst zoner väster om city bortsett från torpa/söder och stadsparken. Nerdphilia bodde därborta och borde ha föreslagit zoner kan tänka?
Image
sagoharen
Posts: 13
Joined: 08 Mar 2012 13:37
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by sagoharen »

Tycker verkligen det behövs mer zoner i området. Bankeryd, Dalvik, Ljungarum, råslätt m.m.
Men även centrum av både Jönköping och Huskvarna lider av att inte vara helt optat än. Känns orättvist mot liknande städer som Örebro, Linköping, Västerås som alla är städer i vår storleksordning att vi inte har lika många zoner.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

sagoharen wrote:Tycker verkligen det behövs mer zoner i området. Bankeryd, Dalvik, Ljungarum, råslätt m.m.
Men även centrum av både Jönköping och Huskvarna lider av att inte vara helt optat än. Känns orättvist mot liknande städer som Örebro, Linköping, Västerås som alla är städer i vår storleksordning att vi inte har lika många zoner.
Jönköpings problem har ju varit aktiviteten, under ett halvår har vi bara varit en eller två aktiva turfare med ett överflöd av zoner. Även nu när ni dragit igång så finns det många zoner per aktiv spelare. Vi bör nog inte hoppas på någon större utdelning utan att vi blir fler.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Förmodligen så men tätorter utan zoner borde ju sina första zoner. Inte lätt att sprida turf till min kusin i Habo t.ex. som både bor och jobbar där. Nu vet jag ju inte om denne kusin vill turfa än men förutsättningarna finns ju liksom inte ändå just nu.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Wallen »

Kan väl tillägga att jag tycker Huskvarna bör få en zon på esplanade iaf då det förmodligen rör sig mest folk där. I skrivande stund har vi t.ex. besök av PJ från Västra götaland som står i centrum av Huskvarna dvs esplanaden och ser ut och fundera på om han/hon skall ta någon zon eller inte. Vissa zoner måste vara lätt tillgängliga så att de kan tas utan att man är ute på turfrunda.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Wallen wrote:Förmodligen så men tätorter utan zoner borde ju sina första zoner. Inte lätt att sprida turf till min kusin i Habo t.ex. som både bor och jobbar där. Nu vet jag ju inte om denne kusin vill turfa än men förutsättningarna finns ju liksom inte ändå just nu.
Det håller jag med om fullständigt, några zoner i ett samhälle är nödvändigt om man vill få igång någon aktivitet där. Min kommentar var riktad till andra delen av inlägget.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Jönköping”