Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

Guest

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Guest »

Image

Kan man kanske få en zone till i huskvarna hamnen?
Det blir lite av en bilturfarzone men tycker inte det gör något då vägen är till för dem som skall till sina båtar.
Men som det är nu så är det förgrymmat långt mellan dessa zoner så man undviker att ta denna runda.
Har mätt upp avståndet med min cykeldator till 900meter så en zon går allt att få till. :D
Guest

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Guest »

Chu bre

Jäklars vilken aktivitet det är i Jönköping Huskvarna om dagarna. Detta måste uppmuntras med nya fräscha zoner. Finns mängder av förslag lagda. Ska vi säga 10 stycken :p
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Tja

Dags att ta en koll på dessa aktiva område. Nästan 300 aktiva och mer tillkommer hela tiden. Godis é gott och vi kan behöva lite nya tillskott. "Chu Bre" inlägget med ett förslag på 10 nya zoner känns rimligt. Och så får vi ett brons till bygden,bra jobbat MasterChef :P
MadMajk SJTD
mikeyboy
Posts: 1
Joined: 29 Sep 2014 20:56
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by mikeyboy »

Ok, jag blev uppmanad i Turfchatten att motivera mina zonförslag här på forumet för att öka chansen att de skapas.
Har tre förslag gällande Husvarna Söder, vilket är lite tomt när man rullar bort från centrum. Det är så klart en hel del egoistiska tankar i detta eftersom jag själv bor där och tycker det är jobbigt att ha en kilometer till närmsta zonen. Så här kommer de:

1. Lillåzon
Fin lite gräsyta inklämd mellan lillån och ett nyuppfräschat koloniområde. Tråkig backe från ena hållet för den som cyklar, men varför ska alla zoner ligga på en optimal plan cykellinje? Från andra hållet fin liten väg från Tomtens zon längs Lillån till zonen

2. Kinesisk mur
En gräsyta mitt i det radhusområde som kallas Kinesiska muren i folkmun. Från ovan ser det ut som fotsula. :)

3. Superkrysset
En bra mellanzon för att plocka de övriga två. Länkar även samman Gråbogatan med Tomtens zon.
Karta Huskvarna Söder med zoner.png
Karta Huskvarna Söder med zoner.png (526.9 KiB) Viewed 4781 times


Alla tre föreslogs ikväll. Så ta en titt på dem inför nästa utvidgning.
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MasterOfTurf »

Det gjorde du rätt i. Mycket lättare för zonmakare att värdera zonförslag på det här sättet än den info man får via appförslagen. Får titta närmare på detta.....
Mvh
MasterOfTurf
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Tack för de 2 nya tillskotten på zonkartan. Passa på att dutta ut lite fler här och var,uppskattas alltid ;)
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Tja å God Hjul

2 nya zoner på höjderna är såklart välkomna. Det finns många förslag lagda och utrymme för fler zoner finns. Än är det julafton så några fler zoner skulle absolut uppskattas. Kolla igenom lagda förslag och knappa lite på tangenterna vetja :P
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Tjopp

Besökte idag Brunnstorps Trädgårdsafé för första gången. En lummig oas väl värd ett besök, tillika en zon. Kolla läget via länken vetja www.brunstorpscafe.com.

MM over and out :P
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Gott Nytt År igen

Ett tredje förslag har jag lagt i strandlinjen nedanför Rosenlundsbankarna. Där zonen förslås ligga finns en stor ravin som är lite spännande. http://www.lansstyrelsen.se/jonkoping/S ... index.aspx

En utmanande zon att ta och häftiga vyer för den som tar sig dit :P
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Tack ärade zonmakare! Du placerar ut nya zoner lite i smyg känner jag,fortsätt på inslaget spår. Vissa på hög höjd och andra lite mer som utfyllnad. Spännande att se var nästa zon dyker upp ;)
MadMajk SJTD
Post Reply

Return to “Jönköping”