Jönköping och Huskvarna

Moderator: Zonemakers

User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Dags att önska Gott Nytt År! Samt en stilla undran vart julklapparna tog vägen i år?
MadMajk SJTD
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Dacop »

Nu talar jag bara för Jönköpings kommun - jag kände helt enkelt att det var bättre att lägga zonerna direkt när inspirationen föll på istället för att spara dem till den 24de.

Gott nytt.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Kingslayer »

I och med att vi har kvoter numera finns det inga "julklappszoner" längre. Varje ZM får avgöra om man vill ta en eller några från kvoten och spara till den 24:e eller inte. Finns inget rätt eller fel här.
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Kingslayer »

Gott Nytt Bonanzaår Jönköping!
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Okidoki och god fortsättning :D
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Nytt förslag lagt vid Torparondellen. RoundTaapa i kant ner mot Munksjöstaden! Nästa förslag NewMonkTown finns till höger om "toarullen",kommer säkert behöva justeras,finns inte många bra bilder att tillgå som jag kan hitta iaf!
MadMajk SJTD
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by Spix »

MadMajk wrote: 04 Mar 2017 19:54 Nytt förslag lagt vid Torparondellen. RoundTaapa i kant ner mot Munksjöstaden! Nästa förslag NewMonkTown finns till höger om "toarullen",kommer säkert behöva justeras,finns inte många bra bilder att tillgå som jag kan hitta iaf!
Spännande med en ny stadsdel. Det blev två nya zoner utifrån dina förslag, och det ser väl ut att finnas utrymme för fler allteftersom området byggs färdigt. Jag kikade lite på http://munksjostaden.com/om-munksjostaden/
för att få en överblick över hur området kommer att se ut men jag har ju ingen koll på vad aktuell status är så ni får väl testa de nya och felanmäla om de behöver justeras.
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Spix wrote: 16 Mar 2017 08:49
MadMajk wrote: 04 Mar 2017 19:54 Nytt förslag lagt vid Torparondellen. RoundTaapa i kant ner mot Munksjöstaden! Nästa förslag NewMonkTown finns till höger om "toarullen",kommer säkert behöva justeras,finns inte många bra bilder att tillgå som jag kan hitta iaf!
Spännande med en ny stadsdel. Det blev två nya zoner utifrån dina förslag, och det ser väl ut att finnas utrymme för fler allteftersom området byggs färdigt. Jag kikade lite på http://munksjostaden.com/om-munksjostaden/
för att få en överblick över hur området kommer att se ut men jag har ju ingen koll på vad aktuell status är så ni får väl testa de nya och felanmäla om de behöver justeras.
Jag/Vi tackar och bugar. Ja den nya stadsdelen kommer bli ett trevligt tillskott. Jag gissar att zonerna kan komma behöva justeras men det är ju en enkel sak :)
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Jönköping och Huskvarna

Post by MadMajk »

Spix wrote: 16 Mar 2017 08:49
MadMajk wrote: 04 Mar 2017 19:54 Nytt förslag lagt vid Torparondellen. RoundTaapa i kant ner mot Munksjöstaden! Nästa förslag NewMonkTown finns till höger om "toarullen",kommer säkert behöva justeras,finns inte många bra bilder att tillgå som jag kan hitta iaf!
Spännande med en ny stadsdel. Det blev två nya zoner utifrån dina förslag, och det ser väl ut att finnas utrymme för fler allteftersom området byggs färdigt. Jag kikade lite på http://munksjostaden.com/om-munksjostaden/
för att få en överblick över hur området kommer att se ut men jag har ju ingen koll på vad aktuell status är så ni får väl testa de nya och felanmäla om de behöver justeras.
Kunde inte komma in på issues,så en issue här i stället. Munksjöparken går inte att nå i dagsläget då den är innanför byggområdet som är stängslat. Munksjöstaden går att nå med nöd å näppe,flyttas den 1 meter mot rondellen så kommer den mer över GC. Varför jag döpte den till RoundTaapa är rent dielktalt. På Jönköpingska säger man Taapa om Torpa,ifall du skulle få för dig att döpa om den. Namnet Munksjöstaden kommer kunna användas framöver när området blir klart bit för bit.

Zonen Klosterstreet borde för övrigt döpas om till Lurakulle. http://www.jkpglm.se/PageFiles/1895/2010-32.pdf
MadMajk SJTD
Post Reply

Return to “Jönköping”