Bankeryd

Moderator: Zonemakers

Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Bankeryd

Post by Wallen »

Bankeryd har enligt wikipedia lite mer än 8000 invånare. Kan ju vara läge för några zoner här...?
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Bankeryd

Post by Wallen »

Kan föreslå 4 zoner här.
Skidbacken, tittar man på enirokartan så är det precis ovanför där det står Bankeryd.
BKR_CENTRUM, Jämte vårdcentralen.
FURUVIK, jämte idrottsplatsen
Attarpsbadet, ej på avgränsat område. Antingen mot Skolan eller andra hållet mot själva dammen.
cornrocket
Posts: 34
Joined: 07 May 2012 20:05
Country: Sweden
Location: Jönköping/Stockholm

Re: Bankeryd

Post by cornrocket »

Vad händer? Jag håller med! Skulle gärna se zoner i Bankeryd!
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Bankeryd

Post by Toubkal »

Medveten om att tätorten vid vätterns södra ände nyligen fått en rejäl tilldelning, även om en del av oss tycker att de nya kunde lagts lite mer centralt, måste jag ändå fortsätta föreslå ett par z som förstärker aktiviteten i Bankeryd/Habo, en vid Vilhelmsro/Strandängen där cykelvägen från stan passerar, och en vid Eklundshov koloniområde vid Kortebo fd station.
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Bankeryd

Post by Toubkal »

Snälle söte rare Blabert, aktiviteten har ju ökat en del sen ifånarna också kunde börja köra appen. Bankeryd/Trånghalla och kanske även Habo behöver ett par nya z så här till jul så både nya turfare och gamla får lite mer variation. Snart är det jul och vi har alla varit väldigt snälla i år. :)
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Bankeryd

Post by Toubkal »

Tack för de två nya i Bankeryd och särskilt tack för att zonen i småbåtshamnen i Domsand täcker både norra och södra piren. :) Ett par ytterligare anledningar att dra en runda eller två åt nordväst till våren. :)
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Bankeryd

Post by Wallen »

På begäran då Bankeryd är tämligen aktivt och de flesta zonerna tas flera gånger per dag och det finns minst 4 tämligen aktiva turfare + mindre aktiva + besökare som tar de få zonerna och det är ett rätt backigt samhälle. Just nu finns 8 zoner om man räknar med den södra i Trånghalla samt den i Domnsand i norr samt mullezonen Bankview vilket jag kan tycka är lite få på så många och så aktiva turfare om de skall fortsätta i längden. Att bygga ut lite borde inte vara några problem även om man inte behöver vara lika offensiva som mina förslag.

En av turfarna råkade hamna med i min print screen.... sorry Hundletarn ;)

Gula är några förslag om man vill låta Trånghalla få några zoner. Trånghalla sitter ihop med Bankeryd. Den nordligaste bör heta Tjuvanabben och det finn stigar så man kan cykla/gå till de förslag som är ritade som svarta med stänk av lila.
Grön slinga är en stig som är svår att se på kartan och inom ringen i beige strax ovanför grön slinga så bor 2 av de mycket aktiva turfarna dvs mer eller mindre på toppen av kullarna. De tre närmsta lila är förslag på zonplaceringar för att ge dessa två lite fler nära zoner att slåss om och den nordliga lila att koppla mot befintliga samt mot svartlila.
Av någon anledning ritade jag in en vinröd centralt vid järnvägstation... kanske är viktigare att låta hela samhället få ta del av zoner innan förtätning sker.
Svartlila förslag i norr är för området Sjöåkra samt för koppling mot Domnsand. Ljusblå i väst ärför att även denna del borde få nära möjligheter till att turfa...


Image


Ps Skrivet efter några glas vin och whisky så är något oklart så fråga så skall jag försöka förklara om jag själv förstår....
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Bankeryd

Post by Wallen »

Även om aktiviteten gått ned lite så undrar jag om du läste eller vill ge kommentar Embeoo?
Jag vet att en del av den nedgående aktiviteten beror på att iaf en av turfarna hellre tar sig in till jönköping och turfar där än att hålla sig i Bankeryd då det är så begränsat zonutbud....
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Bankeryd

Post by embeoo »

Jag läser allt (eller när det är rena förslagspostningar, mest noterar) Är det ingen direkt fråga så svarar jag inte heller. Sen hänger det mest på att få lite tid över till zonläggning. Brist på respons och nya zoner behöver inte alls betyda att det inte är förtjänat om vi säger så. Kanske att det brinner mer i något annat hörn men troligast att jag bidar min tid med annat än zonskapande...
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Bankeryd

Post by Toubkal »

När du får tid finns det några förslag som bättre knyter ihop Bankeryd/Trånghalla med nordvästra Jönköping. Många som cykelpendlar den sträckan så ett par z längs vägen skulle nog ge mer utbyte åt båda hållen, dvs även mer aktivitet i Bankeryd av turfare som mest håller till i centrala Jönköping.
Post Reply

Return to “Jönköping”