Vaggeryd och Skillingaryd

Moderator: Zonemakers

User avatar
SNICKARANDERS
Posts: 58
Joined: 03 Jan 2014 22:18
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by SNICKARANDERS »

Fint Wera! Visst väntar vi med spänning[emoji2] tänkte ta en långgrunda imån! Hade vart kul med lite nya zoner[emoji41] skål på er[emoji482]


Skickas från min iPhone via Tapatalk
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by geoturfwera »

Ja du snickarn, hoppas du får en riktigt skön runda! Själv jobbar jag fjärde natten av fem så här blir ingen runda.....! @;)
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by geoturfwera »

Tackar zonutläggare för de lite väntade och mer oväntade zonerna vi fått i Skillingaryd och Vaggeryd! @@@:D
Väntar med spänning på några fler! @;)
User avatar
SNICKARANDERS
Posts: 58
Joined: 03 Jan 2014 22:18
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by SNICKARANDERS »

Instämmer helt och hållet med Wera!
Vi fortsätter vårt arbete med bild och text så ni zonmakare har ett bra underlag att arbeta med!

Mvh The Carpenter
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Moskeroll »

Hej
Nu har jag ansvaret för zonläggningen i Vaggeryds kommun under 4 omgånger, lägg förslag i appen, motivera i forumet varför det är ett bra förslag.
PS när jag var och tog 3MTotempåle förberedde jag mig väl för uppdraget genom att ta med mig en turistkarta hem. Image

Mvh Moskeroll
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Moskeroll »

Har nu läst genom allt som tillkommit i tråden sedan förra gången. Ser att en del av era önskningar som var kvar redan har blivit zoner och att en del nya har tillkommit.
En tur och en retur till FikaVidEken tror jag skulle göra zonen mera atraktiv. Bugga visade mig kort från FikaVidEken, en riktig fin ek och en mysig plats för fika.. så visa mig kort på platser som matchar zonen på väg dit och tillbaka.
Milstenen mellan Vaggeryd och Byarum skall jag kolla upp lite närmare om det fortfarande är önskvärt med en zon där, tycker idén om zonstråk upp mot Jönköping är en bra idé, kommer stråket att användas om det blir av? Är det ett stråk ni i Vaggeryd och Jönköping önskar er? jag får endast lägga zoner i Vaggeryds kommun och en fortsättning i Jönköpings kommun kräver att Dacop hänger på idén om den önskas.
Antalet zoner jag får lägga till er är inte så jättemånga så det gäller att prioritera rätt, så tyck till vad jag skall prioritera.

Mvh Moskeroll [emoji4]

Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by geoturfwera »

Hej Moskeroll
Å va bra att du kontaktar oss på detta sätt!!
@:D
Ja vi har pratat om Jönköpingshållet länge. För min del är det ingen cykeltur dit men tror andra från Jkpg skulle uppskatta zoner till Vgd!
Men just nu skulle det kanske vara lämpligare att få zoner utmed västra sidan av Hjortsjön samt från Vgd till Byarum (och ett nästa steg längre fram i tiden vidare från Byarum till Jkpg).
Jag har lagt något förslag redan, utifrån ovanstående områden, men inte tänkt färdigt än . Så jag återkommer snart med mer konkreta zonförslag!

Jag och Carpenter är även måna om det område som finns mellan Vgd och Skill då vi kör där för att behålla våra byrevir!!

Hälsningar Wera
User avatar
SNICKARANDERS
Posts: 58
Joined: 03 Jan 2014 22:18
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by SNICKARANDERS »

Haha, välkommen träsktroll :mrgreen:
Finns många bra och motiverade förslag med bilder i tråden!
Sen om vi ska ta oss till FikaVidEken så vore det bra att börja ett par hundra meter norr om smördalen, där ligger förslag på promenadstigen jämte södrajärnvägsgatan. Sen fortsätter man till smördalen, skillingskog och sen finns förslag i tunneln under väg 152 som skulle kunna bli en brozon och sen når man FikaVidEken. Titta på de förslagen så kan jag återkomma med mer bilder om det behövs. Trevligt att du är här och röjer igen :D
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by geoturfwera »

Hej Moskeroll
och va förutseende att ta med en turistkarta över bygden!

Nu har jag sent omsider kollat igenom zonkartan för Vgd/Skill och har några gamla och några nya förslag!

Norra Vaggeryd:
Milstenen mot Byarum tycker jag är motiverat ("MILL1673" kallar jag zonen efter vad jag försökte utläsa vad det stod på stenen) då det är en historisk plats och ger ett tillskott mot Byarum. Två nya zonförslag mot Byarum i skogen skulle vara bra också då man får en helhet uppemot Byarum.
Det ena är "Cykelbanan" (norr om Badplatsvägen), har ingen bild tyvärr men det är en liten bana byggd för att cykla runt på och som jag har hört har den funnits länge länge och byggts av traktens barn/ungdomar. Andra förslaget ligger norr om "Cykelbanan" och kallar den för "Rondelliskog". Stigarna/vägarna där är väldigt mysiga att cykla/promenera på och nu i höst har det funnits massor av blåbär!

Västra Vaggeryd:
Mellan Hjortskogen och Hjortväst är det mycket zonfattigt och jag har gamla och några nya förslag här. Från Hjortskogen norrut så kommer man till ett vägskäl och zonen kallar jag för "WhichWay?" Här kan man välja att fortsätta cykelbanan till vänster eller ta höger för att följa stigen utmed Hjortsjön. Vilken man än väljer kan man sedan ta nästa zon "TwoStones" (se bild från inlägg 29 mars 2016). Väljer man sedan stigen kan man ta nästa zonförslag norrut i skogen (kommer inte ihåg vad jag kallade den, något med Skogzone kanske) för att sedan komma till Hjortväst.

Södra Vaggeryd/Skillingaryd:
Jag, TheCarpenter och viking39 tar gärna en rajd till varandras byar för att sno zoner! Detta skulle vara än trevligare med zontillskott utmed vägen! Från Götarpvatten söderut har jag lagt förslaget "Brozone" vilket är en liten bro med en tillhörande plats för vila i form av bord och bänk. Längre söderut mellan Milstolpen och PortDuveled har jag förslag på "Rastplatz", också där bord och bänk för lite vila utmed cykelvägen (se förslag från inlägg 12/4 2016).
Väljer man sedan vägen utmed golfbanan, där det nu också är uppsatta skyltar på historiskt intressanta platser så är sedan tidigare förslag lagt från TheCarpenter, "GötaströmBruk".

Trevlig läsning och hör av dig om du undrar över någon zon eller behöver bilder!
/ Wera i Vaggeryd
User avatar
SNICKARANDERS
Posts: 58
Joined: 03 Jan 2014 22:18
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by SNICKARANDERS »

Hej, var och fotade lite vid Götaström Bruk idag.
Kanske kunde det bli en zon i denna fina miljö.
Post Reply

Return to “Jönköping”