Vaggeryd och Skillingaryd

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Wallen »

I Vaggeryds komun finns inga turfzoner...
Kanske dags att lägga ett par i Vaggeryd och Skillingaryd?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Dacop »

Det kan ligga några hyfsade förslag där, minns inte om jag gjorde dem innan det nya förslagssystemet.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
SunYour
Zone General
Posts: 2046
Joined: 29 Dec 2011 00:56
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by SunYour »

Det ligger ett förslag i Skillingaryd på gräsfältet i korsningen Gjuterigatan/Skolgatan
Tomt med förslag i vaggeryd...
Fyra poänglösa appstarter i Skillingaryd, och en i Vaggeryd...

Det finns hopp alltså :)
Mobile: Samsung S7| Location: Västerås / Stockholm
Guest

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Guest »

Bra att det finns fyra zoner i Vaggeryd! Men det börjar bli långtråkigt att gå samma runda! Jag tror också på att det blir fler turfare framöver, ev son och bror! Jag har gett förslag på en zon till i Vaggeryd, Missionspark. Även två zoner i mitt "hemland" Värmland; SunnemoKyrka och SköttaRunt i Sunnemo. Där finns inga zoner nu. Hade varit kul att ha några där när man är på "hembesök"! Ja, detta var mitt inlägg i debatten! ! :)

Hälsningar geoturfwera
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Blabert »

Guest wrote:Bra att det finns fyra zoner i Vaggeryd! Men det börjar bli långtråkigt att gå samma runda! Jag tror också på att det blir fler turfare framöver, ev son och bror! Jag har gett förslag på en zon till i Vaggeryd, Missionspark. Även två zoner i mitt "hemland" Värmland; SunnemoKyrka och SköttaRunt i Sunnemo. Där finns inga zoner nu. Hade varit kul att ha några där när man är på "hembesök"! Ja, detta var mitt inlägg i debatten! ! :)

Hälsningar geoturfwera
Alltid skönt när man har koll på läget :-)

Image

Sent from my GT-N7105 using Tapatalk 2
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Blabert »

Två nya. Nu får man ut och se Vaggeryds parker :-)
Image
Robert76

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Robert76 »

Har lagt till nya zoner i andra änden av Vaggeryd.
Det kommer att bli fler turfare efter julklappsöppning.
Mvh Robert76
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by MadMajk »

Robert76 wrote:Har lagt till nya zoner i andra änden av Vaggeryd.
Det kommer att bli fler turfare efter julklappsöppning.
Mvh Robert76
Hej
Det du gjort är antagligen att du lagt förslag via appen. Dessa förslag blir sällan eller aldrig verklighet. Men med bra motivation och anledning till varför så är det bra att skriva här på forumet.

/MM
MadMajk SJTD
geoturfwera
Posts: 75
Joined: 11 Dec 2012 19:27
Country: Sweden

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by geoturfwera »

Hej igen. ...geoturfwera här!
5000 personers byn Vaggeryd är i skriande behov av zoner! Dessa i Vaggeryd har börjat Turfa: robert76, GalnaGrisen och affestyle. Även fler turfar här; Dacop, LarsAgne, lofan, TurfSpider, thk, ws; om jag inte minns fel, kanske är det fler.
Nu har "centrala"/norra Vaggeryd zoner. Vaggeryd består även av en södra del och där har min bror robert76 och min son GalnaGrisen gett förslag på zoner. Själv har jag gett zonförslag runt västra/norra delen av Hjortsjön.
På detta sätt skulle mer av Vaggeryd täckas in!
Kolla gärna förslagen!

geoturfwera @:D
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Vaggeryd och Skillingaryd

Post by Toubkal »

För att knyta ihop Jönköping med Vaggeryd och locka turfare i båda riktningarna vill jag föreslå ett par kompletteringar längs Tabergsdalen, en sammanhängande bebyggelse från Månsarp i söder och hela vägen in till centrala Jönköping. Taberg har nyligen fått ett par nya zoner (tack för det), men sen är det några kilometer genom Norrhammar som är helt zonlöst innan man kommer till Hovslätt/Grästorp/Råslätt och vidare in mot stan.
När kvällarna nu börjar bli ljusare är det ingen omöjlighet att en del Jönköpingsturfare kan tänka sig att hoja ner mot Vaggeryd via Tabergsdalen och sen köra hem via gamla E4 via Barnarp, en annan stadsdel helt utan zoner.
Jag har nu lagt zonförslag i Månsarp, Byarum och vid Lovsjön, några km söder om Barnarp.
Post Reply

Return to “Jönköping”