Zoner i Tranås

Moderator: Zonemakers

Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by Vindicator »

dontotto wrote:Våran "granne" Mjölby har nyligen fått 13 nya zoner trots färre invånare och mindre aktivitet så vi hoppas att vi får behålla zonerna som placerades nu :). Mjölby ca 55z. Vi har nu 34? Vindicator?

Sent from my LG G2 using Tapatalk

33, om man inte räknar TranForest (som ligger två mil bort). Jag frågade embeoo i den globala chatten igår, och han sa "zoner tas nästan aldrig bort. men måste ju ha nya namn och antagligen större eller mindre flytt", så förhoppningsvis får de vara kvar.
Jag gillar dem, och framförallt Bredstorpszonerna var bra, då det finns finns bra promenadvägar upp dit och sedan ännu en fin promenadstig genom skogen, hela vägen ut till Hätte.
Även den nya zonen vid Frejavallen ligger bra till. Många av nybörjarna den här rundan har ju börjat vid skateparken och sedan turfat sig runt på lagom avstånd därifrån innan de bit för bit har börjat gå mer fritt. HittaRättNu går man vidare till från ParkWayPark och sedan går man vidare mot de två zonerna i Östanåparken därifrån. Sedan är man fast och fortsätter turfa en längre runda.

Jag är däremot inte säker på om embeoo syftade på att olämpliga zoner byter plats/namn istället för att tas bort, eller om han menade att just de här tre behöver få nya namn/gränser nu när Silva League är över... det var därför jag kommenterade dem ovan. Men om han inte menade att just de här tre måste ändras, så är de ju som sagt bra som de är, förutom att SilvaLeague är lite smal.

Jag håller annars med om att vi verkar ha högre aktivitet än både Mjölby, Motala och Eksjö numera (framförallt betydligt fler nybörjare den här omgången), men det är ju inget fel om de andra städerna får zoner. Jag antar att vi också kommer att få ännu fler zoner utöver de här tre så småningom, om vi fortsätter ha hög aktivitet. :)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Zoner i Tranås

Post by embeoo »

Alla tre har ju helt random namn nu när det är över, så de kommer att bytas.
Och min tanke var nog att flytta alla tre dit jag skulle lagt dem om det inte var någon orientering. Centralare, ni har ju ett ganska spritt upplägg, med inte så många i mittklustret. Men du tycker att Bredstorp ska fortsätta vara med zon, jag tar med mig det.

Och ja, ni får behålla dem ;)
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Sv: Zoner i Tranås

Post by dontotto »

Jo. Kråset som jag har pratat om innan. Det är en liten grön plätt vid å-stranden som brukar vara populärt för diverse aktiviteter. Flera gångvägar som ansluter. Man kan tänka sig en zon till mellan denna och laxtrappan.

[attachment=-1]uploadfromtaptalk1400707118961.jpg[/attachment]

Sent from my LG G2 using Tapatalk
Attachments
uploadfromtaptalk1400707118961.jpg
uploadfromtaptalk1400707118961.jpg (128.28 KiB) Viewed 5073 times
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by dontotto »

Jag lämnade in ytterligare ett förslag mellan "kråset" och laxtrappan. De har precis fixat en gång och cykelväg där som jag märkte ut i appen. Jag valde att kalla den TheNewGC

Sent from my LG G2 using Tapatalk
Vindicator
Posts: 95
Joined: 08 Feb 2013 16:02
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by Vindicator »

Låter som en bra idé, i alla fall om det kommer en zon vid Kråset i framtiden så att det blir en hel runda. Gångvägarna dit är fina.
Mitt enda förslag inne i stan den här omgången lade jag i Östraberg, för jag tycker att det skulle passa fint med en zon i grönområdet med gångvägen mellan alla höghus. Eller uppe på själva berget inne i skogen (ett av mina gamla förslag).

Vem är ny zonansvarig för länet, förresten? För nu har det väl gått tre månader, d.v.s. byte?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Zoner i Tranås

Post by tomtebloss »

Vindicator wrote:...
Vem är ny zonansvarig för länet, förresten? För nu har det väl gått tre månader, d.v.s. byte?
Det är riktigt. Byte har skett. Men det är hemligt...
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Zoner i Tranås

Post by MadMajk »

tomtebloss wrote:
Vindicator wrote:...
Vem är ny zonansvarig för länet, förresten? För nu har det väl gått tre månader, d.v.s. byte?
Det är riktigt. Byte har skett. Men det är hemligt...
Undrar vem det kan vara ;)
MadMajk SJTD
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by dontotto »

Ännu ett förslag på Kråset plus en zon på väg dit. Tack på förhand o store zonläggare ;P
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by dontotto »

Kråset skulle jag gärna ha en zon. Och mellan Kråset och Laxtrappan nånstans. Grymt!
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Zoner i Tranås

Post by MasterOfTurf »

Check dontotto :)
Post Reply

Return to “Jönköping”