Södra Jönköping

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Södra Jönköping

Post by Blabert »

Arvingen får själv välja att ge sig till känna eller ej.. Oftast är det inte så svårt att lista ut efter ett tag dock.

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Image
magnfalt
Posts: 3
Joined: 29 Sep 2013 13:26
Country: Sweden

Re: Södra Jönköping

Post by magnfalt »

Stort tack för de senaste zonerna i södra jönköping! Nya vägar utanför stadskärnan fylld med bilar. Mycket uppskattat!
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Södra Jönköping

Post by Toubkal »

Hej nye zonutläggaren!
De nya zonerna söderut har verkligen fått igång aktiviteten i åtminstone Råslätt Hovslätt och Grästorp. :D

Om man skulle kunna få önska någon enstaka utfyllnad finns zonförslag lagda på Råslätt dels vid cykelvägen väster om bandybanan mellan RawFlat och Hammarleden, dels på kullen mellan RawFlat och Kattugglebroa. På Råslätt bor ca 5000 personer, där borde kunna finnas utrymme för fler än två zoner.

Mer centralt söderut finns ett förslag lagt på Gamla Flygfältet på cykelbron över Simsholmskanalen mellan Dryga Dungen och Monkwharf, dels för att träspången längs västra Rocksjön egentligen är förbjuden för cyklister, dels för att skapa fler vägval generellt.
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Södra Jönköping

Post by Toubkal »

tadaa! :)
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Södra Jönköping

Post by Toubkal »

Tack så mycket för nya zonen vid simsholmskanalen. :) Äntligen ett alternativt vägval när det är fullt av gångare på spången. (alltid, utom mitt i natten)
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Södra Jönköping

Post by embeoo »

Ingen aning var simsholmskanalen ligger, precis som med de flesta andra stadsdelar och annat du refererar i dina förslag.

Men kul att du gillade den :)
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Södra Jönköping

Post by Toubkal »

Zonen du kallat SpårSaknas.
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Södra Jönköping

Post by Toubkal »

Skitkul med alla nya z som dyker upp i norr. Tack tack. :) Nästa gång kanske lite utfyllnad i söder kunde vara något att ta tag i. Norrahammar/Hovslätt/Råslätt har plats för någon enstaka utfyllnad nu när det blivit krypavstånd mellan många i norr och öster. Var ett tag rätt bra aktivitet men några har nog tröttnat för att de har för glest med z. Jämför Huskvarna/Hakarp med Norrahammar...
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Södra Jönköping

Post by embeoo »

Jag håller ett litet öga på öxnehaga och jönköping söder om industriområdena, kanske blir det något till under mitt skift.

Lite feedback så kan jag säga att inlägg där man räknar upp eftersatta stadsdelar är i princip meningslösa - jag har som utsocknes ingen aning var de ligger och står det inget fantastiskt intressant så tar jag inte reda på det heller. Knöliga beskrivningar relaterande till existerande zoner är också rätt omständligt att sätta sig in i. Rita på kartor istället!

Den här vågen byggde på att fylla igen uppenbara(?) hål och titta på ställen där det låg många förslag samlade. Så här i efterhand när jag ändå börjar känna igen stadsdelarna och läser bakåt i förslagstrådarna kan jag ju se att det inte är helt unika idéer jag haft :)
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Södra Jönköping

Post by Toubkal »

Post Reply

Return to “Jönköping”