Nässjö

Moderator: Zonemakers

Post Reply
MrRailway

Nässjö

Post by MrRailway »

Jag vill se fler zoner i Nässjö gärna med fler zoner norrut i Runneryd och Målen

Vet att detta har diskuterats något i tråden Småländska höglandet men nu med tanke på aktiviteten i Nässjö på senare veckorna är det dags för en tråd.

Sedan tycker jag att det är dags för en ``glödlampa´´ i iPhone också snart

MVH MrRailway
MrRailway
Posts: 29
Joined: 09 Mar 2014 09:46
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by MrRailway »

https://mapsengine.google.com/map/edit? ... yy8odVj_6M
Mitt förslag på zonerna som Nässjö behöver!

MVH MrRailway
hemliga zonmakaren

Re: Nässjö

Post by hemliga zonmakaren »

Hej, hög aktivitet, jag vet inte.. Den kanske är högre än förr men ingen take idag på många zoner är inte så imponerande, statistiken över 30 dagar säger ungefär detsamma. Verkar det vara du som tar tillbaka mest ;) Egentligen ligger ni rätt i zonantal, men det kan råka komma någon liten uppmuntran i morgon.

Lite feedback på zonförslagen då.

På sätt och vis är det bra att få några att välja på som zonmakare, men tror du det var realistiskt med ett tiotal nya zoner? Grovsortera själv, kvalitet före kvantitet!
Du är på rätt väg när du beskriver vad som finns på platsen och varför/vilka människor som rör sig där, det går inte alltid gissa från karta och streetview. Men jag skulle föredra förslag på platser som är utmärkande i sig, dvs något som folk skulle gå en omväg för, inte platser där de redan är av andra orsaker. Slutligen var flera förslag solozoner hyfsat långt bort, när ni ännu inte är så många skulle jag rekommendera att hålla zonklustret tajt och lätturfat.
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Sv: Nässjö

Post by dontotto »

hemliga zonmakaren wrote:Hej, hög aktivitet, jag vet inte.. Den kanske är högre än förr men ingen take idag på många zoner är inte så imponerande, statistiken över 30 dagar säger ungefär detsamma. Verkar det vara du som tar tillbaka mest ;) Egentligen ligger ni rätt i zonantal, men det kan råka komma någon liten uppmuntran i morgon.

Lite feedback på zonförslagen då.

På sätt och vis är det bra att få några att välja på som zonmakare, men tror du det var realistiskt med ett tiotal nya zoner? Grovsortera själv, kvalitet före kvantitet!
Du är på rätt väg när du beskriver vad som finns på platsen och varför/vilka människor som rör sig där, det går inte alltid gissa från karta och streetview. Men jag skulle föredra förslag på platser som är utmärkande i sig, dvs något som folk skulle gå en omväg för, inte platser där de redan är av andra orsaker. Slutligen var flera förslag solozoner hyfsat långt bort, när ni ännu inte är så många skulle jag rekommendera att hålla zonklustret tajt och lätturfat.
Med tanke på Nässjös aktivitet i förhållande till mindre städer som har mindre aktivitet och fler zoner typ Mjölby och Tranås så har Nässjö verkligen gjort sig förtjänt av fler zoner

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by dontotto »

För övrigt finns redan en tråd för Nässjö och grannstäder. Den heter Småländska Höglandet. Där har bla a jag lagt förslag i Nässjö i rimliga mått och på rimliga ställen. Anser jag iaf ;)

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Sv: Nässjö

Post by Dacop »

dontotto wrote:
hemliga zonmakaren wrote:Hej, hög aktivitet, jag vet inte.. Den kanske är högre än förr men ingen take idag på många zoner är inte så imponerande, statistiken över 30 dagar säger ungefär detsamma. Verkar det vara du som tar tillbaka mest ;) Egentligen ligger ni rätt i zonantal, men det kan råka komma någon liten uppmuntran i morgon.

Lite feedback på zonförslagen då.

På sätt och vis är det bra att få några att välja på som zonmakare, men tror du det var realistiskt med ett tiotal nya zoner? Grovsortera själv, kvalitet före kvantitet!
Du är på rätt väg när du beskriver vad som finns på platsen och varför/vilka människor som rör sig där, det går inte alltid gissa från karta och streetview. Men jag skulle föredra förslag på platser som är utmärkande i sig, dvs något som folk skulle gå en omväg för, inte platser där de redan är av andra orsaker. Slutligen var flera förslag solozoner hyfsat långt bort, när ni ännu inte är så många skulle jag rekommendera att hålla zonklustret tajt och lätturfat.
Med tanke på Nässjös aktivitet i förhållande till mindre städer som har mindre aktivitet och fler zoner typ Mjölby och Tranås så har Nässjö verkligen gjort sig förtjänt av fler zoner

Sent from my LG G2 using Tapatalk
Med ungefär 700 tagningar per omgång och elva nya zoner sedan Jul så är det ändå läge för Nässjö att växa i kostymen kan jag tycka.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Sv: Nässjö

Post by dontotto »

Dacop wrote:
dontotto wrote:
hemliga zonmakaren wrote:Hej, hög aktivitet, jag vet inte.. Den kanske är högre än förr men ingen take idag på många zoner är inte så imponerande, statistiken över 30 dagar säger ungefär detsamma. Verkar det vara du som tar tillbaka mest ;) Egentligen ligger ni rätt i zonantal, men det kan råka komma någon liten uppmuntran i morgon.

Lite feedback på zonförslagen då.

På sätt och vis är det bra att få några att välja på som zonmakare, men tror du det var realistiskt med ett tiotal nya zoner? Grovsortera själv, kvalitet före kvantitet!
Du är på rätt väg när du beskriver vad som finns på platsen och varför/vilka människor som rör sig där, det går inte alltid gissa från karta och streetview. Men jag skulle föredra förslag på platser som är utmärkande i sig, dvs något som folk skulle gå en omväg för, inte platser där de redan är av andra orsaker. Slutligen var flera förslag solozoner hyfsat långt bort, när ni ännu inte är så många skulle jag rekommendera att hålla zonklustret tajt och lätturfat.
Med tanke på Nässjös aktivitet i förhållande till mindre städer som har mindre aktivitet och fler zoner typ Mjölby och Tranås så har Nässjö verkligen gjort sig förtjänt av fler zoner

Sent from my LG G2 using Tapatalk
Med ungefär 700 tagningar per omgång och elva nya zoner sedan Jul så är det ändå läge för Nässjö att växa i kostymen kan jag tycka.
Jo det är sant. Jag tänkte främst på ett par zoner för att binda ihop stan. Vilket kom nu. Så jag är nöjd så ;)

Sent from my LG G2 using Tapatalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by dontotto »

Eller Nja. Jag ville ha mina förslag. Lite mer logiska. Men man kan inte få allt

Sent from my LG G2 using Tapatalk
MrRailway
Posts: 29
Joined: 09 Mar 2014 09:46
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by MrRailway »

Här är en cykel/gångrunda som slutar med en vattenzon i Nässjös dricksvatten täckt. Finns gång/cykelväg hela vägen ut.
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... C-QacGEMr4
Vad tycks hemligazonmakaren?
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Nässjö

Post by embeoo »

Hemliga zonmakarn slutade med det, inget roligt när ingen bryr sig ändå ;)

Verkar inte vara någon större skillnad på aktiviteten, så inte bra odds för fler zoner tyvärr :(
Om det fanns utrymme för fler zoner skulle jag lägga dem så centralt det går, när det är ett getingbo där kan man fundera på utliggare.

Men är det verkligen det närmaste bad ni har, stackare? Och bada i vattentäkten...
En vattenzon kan ni alltid få, utanför zonantalet ni borde ha, men är konsenus att det där är bästa platsen?
Post Reply

Return to “Jönköping”