Nässjö

Moderator: Zonemakers

User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Dacop »

embeoo wrote:Hemliga zonmakarn slutade med det, inget roligt när ingen bryr sig ändå ;)

Verkar inte vara någon större skillnad på aktiviteten, så inte bra odds för fler zoner tyvärr :(
Om det fanns utrymme för fler zoner skulle jag lägga dem så centralt det går, när det är ett getingbo där kan man fundera på utliggare.

Men är det verkligen det närmaste bad ni har, stackare? Och bada i vattentäkten...
En vattenzon kan ni alltid få, utanför zonantalet ni borde ha, men är konsenus att det där är bästa platsen?
Badplatserna i Nässjö verkar finnas vid Handskerydssjön, där det redan finns några zoner.

http://www.nassjo.se/Kommuninvaanare/Sp ... Badplatser
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
MrRailway
Posts: 29
Joined: 09 Mar 2014 09:46
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by MrRailway »

Nej det är inte den närmaste men den närmaste badbara sjön som man kan se fötterna igenom vattnet. adelaudde är vid den närmsta badplatsen så där kan man lägga en zon i vattnet om man vill.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Nässjö

Post by embeoo »

Jag vill inget speciellt, kolla du med de andra på chatten var ni helst vill bada. Ingen brådska kan jag tänka, fortfarande lite småkyligt ;)
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by dontotto »

Samma sak med Nässjö. Jämför med Mjölby. Typ 55 zoner på två turfare. Mjölby: 12000 inv. Nässjö 18000. Just sayin

Sent from my LG G2 using Tapatalk
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Nässjö

Post by embeoo »

Jag har ingen aning om vad Mjölby har för aktivitet, nu eller då när de zonerna kom till. En del zonmakare skvalpar ut en hel mängd på en gång, andra duttar, och alla har vi olika ideer om vad som krävs för att få fler zoner. Det är fingertoppskänsla och kan aldrig bli lika överallt med mindre än att vi bara har en zonmakare. Det går helt enkelt inte att skriva objektiva regler för hur mycket zoner som ska finnas som blir rättvisa i alla aspekter.

Det finns zonmakare som gärna skulle se en rak koppling till antal invånare eller yta, du verkar stödja den tanken. Själv ignorerar jag helt befolkning så länge det inte ens är en promille som turfar, det är bara aktiviteten som avgör.

Och där visar ni inte framfötterna, tyvärr.
User avatar
RedWulfr
Posts: 89
Joined: 17 Feb 2012 09:13
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by RedWulfr »

Jag tror varken på det ena eller det andra. Det finns ingen anledning för folk att börja visa framfötterna om det inte finns några zoner på en ort att bråka om. Tre zoner borde ut i varenda ort över tusen invånare, då skulle det finnas ett incitament för folk att börja turfa och eventuellt hooka på spelet.

Därefter är jag inne på att det ska vara efter aktivitet, i balans med ortens storlek så det inte blir absurt. En maxgräns är väl isåfall bättre att ha som tumregel. Typ, Inte fler zoner än en per hundra personer som bor i en stad/by? Allt upp till den nivån är upp till hur aktiva folk är.
Image
MrRailway
Posts: 29
Joined: 09 Mar 2014 09:46
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by MrRailway »

Gjorde en karta där jag utan Android kan lämna förslag. La in två blåa vattenzoner. En liten omröstning mellan dem vore kul!
MrRailway
Posts: 29
Joined: 09 Mar 2014 09:46
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by MrRailway »

embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: Nässjö

Post by embeoo »

Omröstning får du ordna själv. Men engagemang = aktivitet så det kan vara en bra ide :)
MrRailway
Posts: 29
Joined: 09 Mar 2014 09:46
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by MrRailway »

Nu har ingen röstat på två dagar och resultatet blev GloveSea med 5 röster mot ClownAboutWater med 2 röster. Du kan lägga den på lämplig plats i sjön men gärna i linje med AdelaUdde
Post Reply

Return to “Jönköping”