Nässjö

Moderator: Zonemakers

Gravedigger
Posts: 30
Joined: 18 Sep 2019 06:50
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gravedigger »

Tack för snabb förflyttning (dock ett väldigt sent tack...). Var och hur gör man en issue? Skulle jag gjort det istället för att skriva här?
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Dacop »

Gravedigger wrote: 29 Aug 2020 16:26 Tack för snabb förflyttning (dock ett väldigt sent tack...). Var och hur gör man en issue? Skulle jag gjort det istället för att skriva här?
Felanmälan görs på issues.turfgame.com (finns länkar på turfgame.com (på förstasidan om man kollar på datorn, eller under Info om man går in via mobil))

Vi ser gärna att man läggger en issue på en zon som man vill flytta, dels rent praktiskt för att det då går ett mail till direkt till berörd zonmakare, plus att vi får någon slags spårbarhet, om en zon ska flyttas tillbaka senare t.ex. Dessutom ger det andra turfare möjlighet att kommentera på felanmälan.

Annat, som förslag på nya zoner, allmäna förbättringsförslag och sånt tar vi här i forumet.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Gravedigger
Posts: 30
Joined: 18 Sep 2019 06:50
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gravedigger »

Okej, tack för snabb respons från en newbie som inte har full koll ännu. 😊
KaptenRc4
Posts: 46
Joined: 15 May 2017 13:43
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by KaptenRc4 »

Efter att ha gästturfat i Nässjö i några dagar har jag lite idéer till förtätning.

Den trevliga slingan runt Handskerydssjön är lite gles. Mellan Vattenvallen och Likeaglöve borde man kunna klämma in en, och likaså utmed Vattenverksgatan mellan Ännuenzon och Vattenvallen. Även gångtunneln under järnvägen vid hörnet norr om Adelaudde har utrymme för en zon.

Runnerydssjön har ett stort glapp mellan Nässjösjö och Nässjölake. På GC-vägen vid hörnet mellan Gäragatan och Fiskaregatan skulle zonen Fiskargäri kunna placeras.
Image
Gravedigger
Posts: 30
Joined: 18 Sep 2019 06:50
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gravedigger »

Fiskargäri? 😂😂😂 Blir det inte lite tveksam syftning?
Gravedigger
Posts: 30
Joined: 18 Sep 2019 06:50
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gravedigger »

Jag saknar en zon på baksidan av Simhallen. Gärna vid den nya skateparken. NoseSwim eller NoseSkate kanske?
KaptenRc4
Posts: 46
Joined: 15 May 2017 13:43
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by KaptenRc4 »

Gravedigger wrote:Fiskargäri? [emoji23][emoji23][emoji23] Blir det inte lite tveksam syftning?
Hur menar du då?
Image
Gravedigger
Posts: 30
Joined: 18 Sep 2019 06:50
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gravedigger »

Tja vad har Gäragatan med slang för snygg brud att göra menar jag.
KaptenRc4
Posts: 46
Joined: 15 May 2017 13:43
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by KaptenRc4 »

Gravedigger wrote: 24 Sep 2020 21:50 Tja vad har Gäragatan med slang för snygg brud att göra menar jag.
Ingenting alls. Det anknyter bara till gatans till gatans namn och är ett sätt att vränga ord, vilket ju brukar vara modus operandi för många zonläggare. Hur som helst är inte namnet det viktiga att haka upp sig på.
Image
Gravedigger
Posts: 30
Joined: 18 Sep 2019 06:50
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gravedigger »

Jag tycker också att det är roligt om namnet anknyter till området såsom tex zon ”Badbruden” i Eksjö anknyter till området Brudbadet. Därav brist på anknytning mellan Gäragatan och snygg brud. Men huvudsaken är ju att det dyker upp lite nya zoner. Inget är som väntans tider!
Post Reply

Return to “Jönköping”