Nässjö

Moderator: Zonemakers

User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nässjö

Post by Maqqan »

Såg att det låg en del förslag i ett område norr om tätorten som heter Träslända. Har ni några bilder och rekommendationer för zoner här? Tycker det ser ut som att de flesta av förslagen ligger över en bilväg. Men förslaget som kom nu i december "Parkbench" låter ju lovande.
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by dontotto »

Vet inte hur förslagen ser ut. Har en idé om att SödraTorg bör flyttas då det är en ren bilzon i nuläget. Får anstränga mig o göra en issue där. Har en idé vart den bör flyttas. Tänker strax öster om bion mellan husen. Däremot skulle det va roligt med fler zoner i området handskeryd. O en zon mellan runneryd o nosetennis
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by dontotto »

Kolla gärna mitt förslag NoseGoal mitt i ett område som heter målen. Mellan Erik o KryssRibban.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nässjö

Post by Maqqan »

dontotto wrote: 13 Jan 2020 23:01 Kolla gärna mitt förslag NoseGoal mitt i ett område som heter målen. Mellan Erik o KryssRibban.
Nu har jag tittat :)
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nässjö

Post by Maqqan »

dontotto wrote: 13 Jan 2020 12:34 Vet inte hur förslagen ser ut. Har en idé om att SödraTorg bör flyttas då det är en ren bilzon i nuläget. Får anstränga mig o göra en issue där. Har en idé vart den bör flyttas. Tänker strax öster om bion mellan husen. Däremot skulle det va roligt med fler zoner i området handskeryd. O en zon mellan runneryd o nosetennis
Sådär någonting? Knuffade NoseLake något åt nordväst då den hamnade lite nära också.
User avatar
Gnutten
Posts: 42
Joined: 04 Jan 2014 20:15
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gnutten »

I södra delen av Nässjö kommun ligger Malmbäck, strax utanför i en mosse finns en J 35 Draken.
Zon-förslaget heter "NorströmRIP" efter den pilot som tillsammans med planet vilar i mossen.

Från länken:
30 november 1972 klockan 11:12 bröts kontakten med J 35 Draken nr 35603 vid Malmslätts radarstation. Första december hittade en värnpliktig fragment av en mänsklig hand, metalldelar och bitar av en fallskärm i en mosse utanför Malmbäck.
Flygföraren Löjtnant Norström med flygplan hade med 1096 km/tim, plus minus 30 km/tim, mer eller mindre lodrätt kört 5 till 10 meter ner i mossen.

http://hem.bredband.net/hansfredriksson/malmback/
https://sverigesradio.se/sida/artikel.a ... el=5617344

/Gnutten
Dina känslor sårar mina tankar
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Dacop »

Strålande förslag där Gnutten, det tackar vi för!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Gnutten
Posts: 42
Joined: 04 Jan 2014 20:15
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gnutten »

Oj, där dök zonen upp. Det måste vara på rekordtid, tack snälla zon-läggaren.

/Gnutten
Dina känslor sårar mina tankar
Gravedigger
Posts: 30
Joined: 18 Sep 2019 06:50
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Gravedigger »

Jag skulle vilja flytta zonen Ryesteamone i sidled närmare Mio eftersom man har byggt en ny cykelbana. Den syns tydligt på Turfkartan.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Nässjö

Post by Dacop »

Gravedigger wrote: 06 Jul 2020 07:45 Jag skulle vilja flytta zonen Ryesteamone i sidled närmare Mio eftersom man har byggt en ny cykelbana. Den syns tydligt på Turfkartan.
Lade en issue på aktuell zon.

Tack!
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Post Reply

Return to “Jönköping”