Tenhult - Forserum - Lekeryd

Moderator: Zonemakers

User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by MadMajk »

Dags för fler zoner i Tenhult,jag har lagt några förslag. Detta för att jag vet att det finns intresse och utrymme så att det går att ta sig en schysst runda. Forserum/Lekeryd saknar zoner och dessa orter borde vara förtjänta av tilldelning.
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by MadMajk »

Ärade Embeoo

Vi är tålmodiga i Jönköpingsregionen med omnejd men vi saknar respons. Tenhult har flera nya zonjägare och för att underhålla dem och mig själv skulle det ses som ett stort plus med fler zoner. Fler zoner gör att det blir intressantare att ge sig ut på en skön runda. Det finns flera förslag lagda så gör ett svep över tangenterna vetja ;)
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by MadMajk »

Halloj

Tack och bock för nya zoner. Tenhult/Bankeryd kunde dock fått ett par till med tanke på att det finns zoner (turfare) sedan innan. Det kommer säkert fler framöver ;)
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by Toubkal »

MadMajk wrote:Halloj

Tack och bock för nya zoner. Tenhult/Bankeryd kunde dock fått ett par till med tanke på att det finns zoner (turfare) sedan innan. Det kommer säkert fler framöver ;)
Instämmer med ovanstående. Tack så mycket för Lekeryd och Forserum! Passar fint som pauszoner på väg österut mot Nässjö/Eksjö. :D Måste vara rekord i snabbt zonläggande. Två dygn från förslag till aktiv zon. :D
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by MadMajk »

Tju bruschan ;)

Tack för tillskotten i Tenhult,bra placering av zonerna(självklart då ett av mina förslag godkändes). Ten-Nis är typ 98% bilzon men det kanske inte spelar någon roll.
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by Toubkal »

Tack för zonregnet i Öggestorp (ett av mina förslag) och Forserum. Knyter ihop rundorna Jkpg-Tenhult-Öggestorp-Lekeryd-Hakarp-Jönköping och Jkpg-Tenhult-Öggestorp-Forserum-Nässjö-Eksjö. :)
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by MadMajk »

Tjopp

Gott Nytt År

Jag har lagt förslag på en zon vid Uvaberget i Tenhult. http://www.jnytt.se/jonkopings-kommun-f ... urreservat . Utöver det faktum att det är ett reservat så skall danskarna stoppats och blivit nerknuffade för dessa branter.

Utöver detta förslag har jag lagt en zon i åkarp vilket är på vägen från Tenhult mot Jkpg. I början av Järabacken på höger sida finns en avåkningskurva där det kan passa med en zon. Detta gör att iaf har 2 zoner mella Tenhult och Jkpg.

/MM
MadMajk SJTD
User avatar
LeiLar
Posts: 935
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by LeiLar »

MadMajk wrote:Utöver det faktum att det är ett reservat så skall danskarna stoppats och blivit nerknuffade för dessa branter.
Ett skäl så gott som något! :lol:
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by MadMajk »

LeiLar wrote:
MadMajk wrote:Utöver det faktum att det är ett reservat så skall danskarna stoppats och blivit nerknuffade för dessa branter.
Ett skäl så gott som något! :lol:
Visst fasen äré ;)
MadMajk SJTD
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Tenhult - Forserum - Lekeryd

Post by MadMajk »

Tjopp

Svårt att lägga förslag i Jönköping så jag sneglar såklart till Tenhult där jag växte upp. Jag har tidigare lagt en hel del förslag här och fyller på med ytterligare 2. Tomtavägen/Gärdesvägen har en liten snutt som sträcker sig ner mot järnvägen,där ligger förslaget Tomten och väntar på att bli upptänd. Sedan la jag nästa förslag på en cykelväg in i kvarteret jag bodde i. Åkervägen/Ängsvägen och jag döpte zonen till ÅkerÄngPath.

Kolla gärna över Tenhult på samma sätt som Habo fick uppmärksamhet nyligen ;)
MadMajk SJTD
Post Reply

Return to “Jönköping”