Anderstorp - Gislaved

Moderator: Zonemakers

Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Bengt.328 »

Super kul att det äntligen blivet zoner över nya 27:an :D . Bra Jobbat!!
Nu kan man cykla olika vägar till och från Gislaved. Vore kul om det blev några zoner mellan "NyaHenjabron" och "Mossarpsbron". Ett förslag till sådan är tex, vid den gamla Eken i Hult By. Eken är inventerad och klassad som ett Jätteträd, dvs har en omkretts på över 3,15 M 1,3 meter över mark. Här ligger även en Geocach (GC2GMWK) om ni vill se bild på denna ståtliga ek. Jag har lagt förslag på den några gånger i appen.
Platsen den ligger på enl, geocach är N 57° 17.678 E 013° 35.667.

Sen finns det en superfin naturlig cykel/promenadväg över Holmen i Gislaved som förtjänar lite zoner.
Med hjälp av den kan man binda ihop "Cyklapånissan" som ligger i västra änden av stigen, och "Homeofthesun"
Jag har lagt ett par förslag via appen.

Kul att utöka reviren nu när det är trångt om zoner:)
Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Bengt.328 »

Såg din fina karta nu i efterhand Woodstock:)

Är inte så bra på detta men kunde inte låta bli att låna den och kladda in lite förslag på den.
https://www.google.com/maps/d/u/0/edit? ... lgmvojLzpg
Nikki68
Posts: 4
Joined: 24 Jan 2016 21:12
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Nikki68 »

Hej

Jag kan inte låta bli och lägga mig i :D
Först och främst blev det kanon vägen genom Henja! Vi tackar för alla trevliga zoner.

Vi som är aktiva här på chatten bor i Anderstorp och långt ifrån att vi hinner/orkar cykla dagligen rundan som är ca 5mil lång i nuläge. Jag hoppas att vi får alla zoner som Bengt har ritat in på kartan men då blir rundan ännu längre. Missförstå mig inte, jag klagar inte! Rundan blir superfin delvis utan störande biltrafik som jag verkligen uppskattar.

Men vi har också några trogna turfare som går sina rundor men cyklar aldrig av olika skäl och även de skulle uppskatta om vi fick några fler zoner inne i Anderstorp.
Sedan finns det goda möjligheter till två nya slingor strax utanför Anderstorp. Vad säger ni om en ny runda runt sjön och en runda Möllefors tillbaka genom Paullabacken /Tokarp?
Glöm inte bort Anderstorp, trotts allt vi är fler aktiva turfare här som är i Gislaved.
Tack på förhand :-)
Post Reply

Return to “Jönköping”