Anderstorp - Gislaved

Moderator: Zonemakers

woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Jag tycker att vi har hållit igång ganska bra i Anderstorp och Gislaved ett tag nu. Det har också kommit endel nya turfare i trakten. Känns som att det finns utrymme för ytterligare ett par zoner. Har skickat några zonförslag i appen, men jag kan försöka lägga några här också om det är bra platser som saknas.
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Slängde ihop en karta, det kommer nog uppdateringar så småningom.
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... lxlcxJGSz4
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by tomtebloss »

Halloj!

Läste detta inlägg nu efter att jag lagt ut zonerna i Anderstorp. Använd http://issues.turfgame.com om du tyckte något blev knasigt med placeringen eller namnen. Såg att du hade en del förslag på kartan som inte fanns som lagda som förslag i appen. Mycket bra inför kommande zonutplaceringar i framtiden!

Tänk bara på att inte lägga förslag på bilvägar och att zonerna bör vara 25x25m stora för att gpssignalen kan vandra runt lite.
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Tackar ödmjukast!
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Nu har det kommit flera nya turfare i Anderstorp, jag passade på att uppdatera kartan ovan med lite nya förslag.
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by MasterOfTurf »

Några zoner blev det ändå. Enligt dina förslag på kartan låg någon zon vid en lekplats. Där lär det inte läggas ut någon z oavsett vem som är zonutläggare. :)
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Oj, trodde att jag hade tänkt på att hålla mig borta från lekplatser. Får se över förslagen igen när jag uppdaterar med de nya zonerna.
Wallen
Zonemaker
Posts: 994
Joined: 20 Feb 2012 12:43
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Wallen »

Vid lekplats kan ju vara ok men aldrig på.... beror lite på hur det ser ut.
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Det är alltid trevligt med nya zoner, och de senaste tillskotten har fått mig att fundera över hur man ska bygga sina rundor. För att det ska gå att bygga bra rundor är det bra om varje zon har minst två grannzoner, en man kan komma ifrån och en att fortsätta till. I Anderstorp har jag två zoner där jag tycker att dessa grannar ligger lite långt bort. Kombinationen "MotGislaved"-"ÅEnBro"nås lätt från "Hörnflaggen" på ena hållet, men det är två kilometer till "InteSÅLångtIn" på andra hållet. Detta kunde lösas genom förslaget "Pitstop" på min karta. På liknande sätt ligger "OldStairs" nära "Parkrondellen" men har 2km till "MellanKröken" på andra hållet. Detta kan lösas med förslaget "Trådstigen" på min karta. Båda sträckorna är markerade som cykelrutter på min karta:
https://mapsengine.google.com/map/edit? ... lxlcxJGSz4 (samma som ovan)
MasterOfTurf
Zonemaker
Posts: 243
Joined: 26 Nov 2012 22:51
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by MasterOfTurf »

2 km mellan zonerna är lite väl drygt. Fullt utbyggt är 200 m att rekommendera. Kul att du visar sådant engagemang. Ska titta närmare på detta.
Post Reply

Return to “Jönköping”