Anderstorp - Gislaved

Moderator: Zonemakers

Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Bengt.328 »

"OldStairs" är ingen bra zon. Jag bor bara 300 meter från den och vet att de fyra närmsta husen har utökad bevakning av vaktbolag då det de senaste året haft flera inbrottsförsök där. I våras körde även polis extrarundor just upp hit och dom lyckades spåra upp några skummisar med hjälp av polishundar. Att det även bor fyra Porschar och en Ferrari i deras garage kan ju vara en av orsakerna till att dom är på sin vackt här uppe. Nä flytta ner denna zone ner på cyckelbana istället så kommer även jag att besöka den:) Varför inte en på cyckelbanan vid korsningen Storgatan/Ågatan och en på samma cyckelbana Ågatan/Tråddragarleden.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Dacop »

Bengt.328 wrote:"OldStairs" är ingen bra zon. Jag bor bara 300 meter från den och vet att de fyra närmsta husen har utökad bevakning av vaktbolag då det de senaste året haft flera inbrottsförsök där. I våras körde även polis extrarundor just upp hit och dom lyckades spåra upp några skummisar med hjälp av polishundar. Att det även bor fyra Porschar och en Ferrari i deras garage kan ju vara en av orsakerna till att dom är på sin vackt här uppe. Nä flytta ner denna zone ner på cyckelbana istället så kommer även jag att besöka den:) Varför inte en på cyckelbanan vid korsningen Storgatan/Ågatan och en på samma cyckelbana Ågatan/Tråddragarleden.
Välkommen till forumet!

Jag förstår din tanke, men det allra bästa förebyggande åtgärden mot den typen av brottslighet bör väl ändå vara frekvent, oregelbunden rörelse av helt vanliga (om än lätt konstiga) privatpersoner som har ögonen och förståndet med sig. Hellre uppmuntra vanligt folk än att göra rent för buset så att säga.

*Kommenterat i egenskap av turfare, jag får inte göra några zonförändringar i Jönköpings län.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Bengt.328 »

Okej, Tyvärr tror jag inte de som bor där deras vaktbolag eller polis skulle hålla med i detta fall då de inte vet om det är snälla turfare eller bara vanliga biltjuvar som uppehåller sig där. Jag personligen vill inte va den som kanske oroar/orsakar larm i onödan, men jag kanske har fel och valet är fritt.
StarDust
Zonemaker
Posts: 1499
Joined: 09 Aug 2010 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by StarDust »

Ligger zonen på deras tomt eller på offentlig plats?
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"
Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Bengt.328 »

Självklart ligger den inte på privat tomt, och man har all rätt att vara där. Men vägen leder bara till dessa hus så det förekommer ingen trafik av varken cyklar eller gångtrafikanter där normalt. Men låt den ligga kvar mig gör det inget:) Det var bara av all välmening jag ville upplysa om detta nu när höstmörkret gör att man inte riktig alltid ser var som rör sig i mörkret.
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Kvällens nya zon: "depåstop" har hamnat på fel sida landsvägen enligt min mening. På andra sidan finns en nybyggd cykelväg som inte syns på satelitbilderna. Som den ligger nu måste man korsa landsvägen för att komma åt den, och det finns ingen överfart Där det går att göra säkert.
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Jag har lagt en felanmälan också.
woodstock
Posts: 17
Joined: 05 Apr 2013 09:15
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by woodstock »

Tog precis zonen från nya placeringen. Funkar kanon. Tack för snabbt jobb.
Bengt.328
Posts: 9
Joined: 19 Oct 2014 13:47
Country: Sweden

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Bengt.328 »

Hallå, jag ser att medaljen "Ghoste minute" ska tas i en "holy zone". Jag vet inte riktigt vad en sådan är, men tycker att zonen "Kyrkobron" i Anderstorp borde uppfylla kriterierna då den ligger på bron som leder mellan kyrkan och kyrkogården (många kistor har rullat över denna bro), så här är det fullt med Ghosts mellan 00,00 och 00,01 varje natt :shock: t! :D
User avatar
Spix
Zonemaker
Posts: 309
Joined: 28 Feb 2012 14:21
Country: Sweden
Location: Karlstad

Re: Anderstorp - Gislaved

Post by Spix »

Bengt.328 wrote:Hallå, jag ser att medaljen "Ghoste minute" ska tas i en "holy zone". Jag vet inte riktigt vad en sådan är, men tycker att zonen "Kyrkobron" i Anderstorp borde uppfylla kriterierna då den ligger på bron som leder mellan kyrkan och kyrkogården (många kistor har rullat över denna bro), så här är det fullt med Ghosts mellan 00,00 och 00,01 varje natt :shock: t! :D
Japp, den zonen kvalar absolut in som holy zone och är numera en sådan, så bara att ge sig ut och "spökturfa" inatt :)
Post Reply

Return to “Jönköping”