Zonläggarens tråd

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Zonläggarens tråd

Post by Moskeroll »

Hej :D

Jag har fått äran att vara Eran nya zonläggare. Fram till omgångsbytet i början av januari 2016 skall ett gäng nya zoner fördelas i Eran region.

Då kvalité gäller före kvantitet skulle jag bli tacksam om jag kan få Eran hjälp att plocka fram guldkorn och smultronställen där det skulle vara fint med en zon. Lägg förslag i appen och motivera förslagen under passande tråd här i forumet. Bifoga/länka gärna google-karta på förslagen, skärmdump på förslag och bilder då det skulle underlätta för mig att hitta åt Era förslag Jag lovar inte att lägga en zon på varje förslag, men med hjälp utav Era förslag och motiveringar kommer jag att besluta vart det kommer att komma nya zoner under perioden.

Moskeroll
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Zonläggarens tråd

Post by Moskeroll »

I Morgon dyker det upp ett gäng zoner, alla följer dom nya riktlinjerna för nya zoner och har ett större värde än endast en zon till mellan andra zoner. för att visa på vad som kan ge mervärde för en zon så har jag noterat bak vad jag tyckte var en bra motivation.
3MTotempåle, Enligt motiveringen finns det en totempåle, lite udda i Sverige.
BodaforsKyrka,
ByarumsKyrka,
FikaVidEken, Ett bord och sittplatser vid en skyddat ek längs en mysig stig i naturen.
HolyMånsarp,
JärstorpsKa,
Reptiler, ligger enligt motivering i ett område där det finns massor av grodor och ödlor på sommaren.
Kyrkor behöver inte någon större förklaring till motivering, alla gillar vi zoner med zonatribut.

Resterande av zonerna läggs i decemberomgången, men ös på med bra motiverade förslag.

Moskeroll
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by Westeras »

Hallå där
Nu har jag tagit över stafettpinnen efter Moskeroll.
Som Moskeroll skrev så ju bättre underbyggda zonförslag desto bättre. Så får vi se vad som händer hos er :D
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Zonläggarens tråd

Post by MadMajk »

Westeras wrote:Hallå där
Nu har jag tagit över stafettpinnen efter Moskeroll.
Som Moskeroll skrev så ju bättre underbyggda zonförslag desto bättre. Så får vi se vad som händer hos er :D
Välkommen till vår region. Vi förväntar oss storverk såklart ;) '

/MM
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Zonläggarens tråd

Post by Toubkal »

Väldigt välkommen! :) Finns många väl underbyggda förslag som väntar på genomförande...
/T
User avatar
SNICKARANDERS
Posts: 58
Joined: 03 Jan 2014 22:18
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by SNICKARANDERS »

Turf


Skickas från min iPhone via Tapatalk
User avatar
SNICKARANDERS
Posts: 58
Joined: 03 Jan 2014 22:18
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by SNICKARANDERS »

I Skillingaryd & Vaggeryd finns mängder med bra förslag!
Jag och Wera försöker få med en del bilder nu så du kan få en uppfattning om våran turfmiljö.
Lycka till Westeras med zonregnet ;)
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Zonläggarens tråd

Post by Westeras »

Många bra förslag som kommit in med bilder och lite bakgrund.
Det är med varm hand jag lämnar över det till nästa zonmakare att förvalta förslagen.
Det är nämligen så att zonkvoten är nu fylld för denna zonmakarperiod och jag går vidare till ny region :mrgreen:

Kanske syns i en zon nära dig ;)
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Zonläggarens tråd

Post by Kingslayer »

Hej och hallå, jag är er zonmakare de nästa fyra månaderna. Som ni säkert vet vid det här laget har vi en kvot att jobba med så några zonregn kan man inte förvänta ;)

Efter en titt i ert län kan jag konstatera att Habo är kraftigt eftersatt och kommer få en del ur kvoten, men utöver det tar jag tacksamt emot förslag. Gärna platser som är speciella eller märkvärdiga på olika sätt, foton och kartor hjälper :)
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Zonläggarens tråd

Post by MadMajk »

Kingslayer wrote:Hej och hallå, jag är er zonmakare de nästa fyra månaderna. Som ni säkert vet vid det här laget har vi en kvot att jobba med så några zonregn kan man inte förvänta ;)

Efter en titt i ert län kan jag konstatera att Habo är kraftigt eftersatt och kommer få en del ur kvoten, men utöver det tar jag tacksamt emot förslag. Gärna platser som är speciella eller märkvärdiga på olika sätt, foton och kartor hjälper :)
Välkommen till vår region. Vi förväntar oss storverk såklart ;) '

/MM
MadMajk SJTD
Post Reply

Return to “Jönköping”