Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Småländska Höglandet

Post by Moskeroll »

Nu är zonen flyttat och det kommer lite "enrgy" som plåster på såret :)

Moskeroll :)
DuracElla
Posts: 3
Joined: 01 Apr 2013 16:01
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by DuracElla »

Jag har lagt 3 nya förslag i appen i dag men det där med att skapa en GoogleMaps-karta och importera zonplaceringarna via Urbangeeks sk*t sig ju rätt omgående... Jag försöker förklara förslagen här istället:
1. Sjöängen
Ett grönområde där det s.k. "Vårspelet" går av stapeln varje år (kampen mellan vintern och våren). Strax intill där stans majbrasa finns och i omedelbar närhet till en fin allmän grillplats.

2. Sports
En grönyta i anslutning till stans sport-, sim- och ishockeyhall. Knyter fint ihop övriga zoner kring Hunsnäsen.

3. Bageriet
Platsen där det tidigare garnisonsbageriet låg, i dag förstås borta sedan många år.
DuracElla
Posts: 3
Joined: 01 Apr 2013 16:01
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by DuracElla »

"Sofiepark" i Eksjö behöver flyttas några meter, förslagsvis västerut och läggas på andra sidan av Sofieholmsgatan. Ytan den ligger på nu är till viss del byggområde och området kommer utökas när nästa del av byggnationen startar. Hela grönytan mellan Sofieholmsgatan och Breviksvägen kommer bli inhägnat.
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Westeras »

DuracElla wrote:Jag har lagt 3 nya förslag i appen i dag men det där med att skapa en GoogleMaps-karta och importera zonplaceringarna via Urbangeeks sk*t sig ju rätt omgående... Jag försöker förklara förslagen här istället:
1. Sjöängen
Ett grönområde där det s.k. "Vårspelet" går av stapeln varje år (kampen mellan vintern och våren). Strax intill där stans majbrasa finns och i omedelbar närhet till en fin allmän grillplats.

2. Sports
En grönyta i anslutning till stans sport-, sim- och ishockeyhall. Knyter fint ihop övriga zoner kring Hunsnäsen.

3. Bageriet
Platsen där det tidigare garnisonsbageriet låg, i dag förstås borta sedan många år.
Vilken stad gäller detta? ;)
User avatar
MadMajk
Posts: 168
Joined: 08 Jul 2012 22:28
Country: Sweden
Location: Jönköping

Re: Småländska Höglandet

Post by MadMajk »

Westeras wrote:
DuracElla wrote:Jag har lagt 3 nya förslag i appen i dag men det där med att skapa en GoogleMaps-karta och importera zonplaceringarna via Urbangeeks sk*t sig ju rätt omgående... Jag försöker förklara förslagen här istället:
1. Sjöängen
Ett grönområde där det s.k. "Vårspelet" går av stapeln varje år (kampen mellan vintern och våren). Strax intill där stans majbrasa finns och i omedelbar närhet till en fin allmän grillplats.

2. Sports
En grönyta i anslutning till stans sport-, sim- och ishockeyhall. Knyter fint ihop övriga zoner kring Hunsnäsen.

3. Bageriet
Platsen där det tidigare garnisonsbageriet låg, i dag förstås borta sedan många år.
Vilken stad gäller detta? ;)
Eksjö gissar jag att det handlar om ;)
MadMajk SJTD
User avatar
Toubkal
Posts: 275
Joined: 18 Aug 2012 13:19
Country: Sweden
Location: Stonemason

Re: Småländska Höglandet

Post by Toubkal »

inga höga odds på den... ;)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Stockaryd

Post by Dacop »

Det var onekligen ett tag sedan sist, men nu är förslagen filade till millimeterprecision. Här kommer ett par förslag på nya zoner i Stockaryd.

1. Brotunneln. Är det en tunnel eller en bro? Tveksamt. Tågen åker över, resten under. Finns lite konstverk att beskåda om man stannar till. Föreslagen utformning skulle göra det teoretiskt möjligt att armhåla zonen från X2000. ;)

Image

Image

Image

2. BroISkog. En bro till synes mitt i ingenstans. Från en obetydlig stig bakom åkeriet knyts samhället samman med elljusspåret och motionsgården Tallbacken.

Image

Image

Förslagen utritade på karta: https://drive.google.com/open?id=1-0bOq ... sp=sharing
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Kingslayer
Zonemaker
Posts: 879
Joined: 22 Aug 2012 21:13
Country: Sweden
Location: Åstorp

Re: Småländska Höglandet

Post by Kingslayer »

Tar en titt på detta samt Nässjö mot slutet av maj.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Småländska Höglandet

Post by Maqqan »

DuracElla wrote: 26 Dec 2015 14:21 Jag har lagt 3 nya förslag i appen i dag men det där med att skapa en GoogleMaps-karta och importera zonplaceringarna via Urbangeeks sk*t sig ju rätt omgående... Jag försöker förklara förslagen här istället:
1. Sjöängen
Ett grönområde där det s.k. "Vårspelet" går av stapeln varje år (kampen mellan vintern och våren). Strax intill där stans majbrasa finns och i omedelbar närhet till en fin allmän grillplats.

2. Sports
En grönyta i anslutning till stans sport-, sim- och ishockeyhall. Knyter fint ihop övriga zoner kring Hunsnäsen.

3. Bageriet
Platsen där det tidigare garnisonsbageriet låg, i dag förstås borta sedan många år.

Ett tag sedan dessa förslag skrevs men har de blivit realiserade? Försökte hitta platserna men gick bet. Om det är någon du fortfarande saknar kanske du kan nämna någon annan zon i närheten så hittar jag enklare.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Småländska Höglandet

Post by Maqqan »

dontotto wrote: 22 Sep 2015 17:25 Här är några förslag.

1. Folkets Park Aneby. Lite medfaret men en klassisk folkpark. FolketsAneby?
2. Bro som ligger nära kolossen i Aneby dvs Attends lager. Enorm byggnad. AnebyBridge?
3. Aneby Hus. GC-kors. AnebyHus?
4. Park på västra delen av Aneby. WestParkCorner?
5. Dammen. Ett promenadstråk som går förbi Dammen. Markerat vid turbinerna. AnebyEnergy?

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Förslag 1, 4 och 5 såg ut att vara realiserade sedan tidigare.

Själv fastnade jag för bron så nu kan ni även besöka Anebro :)
Post Reply

Return to “Jönköping”