Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

Post Reply
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Såg att Nässjö nyligen fått sin första zon. Kunde vi få en zon i Eksjö, Sävsjö och Vetlanda att börja med också så vore det nog lite lättare att få igång intresse för detta spel här nere.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: Småländska Höglandet

Post by Mosik »

Håller med. Man ser tydligt vid en utzoomning att det fattas ett par just där.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Dags att väcka denna tråden lite, tycker fortfarande att det vore lönt att lägga ut några zoner i samhällena på höglandet.

Om inte för att man ska ha nån chans att få upp lite intresse här ute, så kan vi ju alltid ge jönköpingsborna lite motivation att lämna tryggheten... :roll:
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Småländska Höglandet

Post by tomtebloss »

Har tänkt på det länge att det är rätt glest i detta område. Dock finns det inte så många stora städer. Nu ligger det några i Vetlanda/Eksjö.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Tackar för det!

Zonerna skall inte förbli neutrala länge.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
fredo
Posts: 2
Joined: 22 Aug 2011 15:46
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by fredo »

Och nu är de inte neutrala längre ;)

Mycket trevligt med zoner i Nässjö, Eksjö och Vetlanda! Tack!
Men ytterligare några zoner i Nässjö vore nog bra för balansen i området. Guldstjärna från mig om ni fixar det! :)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

fredo wrote:Och nu är de inte neutrala längre ;)

Mycket trevligt med zoner i Nässjö, Eksjö och Vetlanda! Tack!
Men ytterligare några zoner i Nässjö vore nog bra för balansen i området. Guldstjärna från mig om ni fixar det! :)
Nu är dom inte dina heller...

Håller med angående Nässjö, borde väl finnas underlag för två eller tre zoner till.
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Jag upprepar min vädjan om en (1) zon i Sävsjö också, har sett att det finns några potentiella turfare till i byn, kanske en zon på hemmaplan kan få dem att börja.

Mitt förslag till placering blir Eksjöhovgårds Slottsruin, endast tillgänglig för gångtrafik men nära trafikerad väg och motionsslinga.

Image

Uploaded with ImageShack.us
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Sävsjö är en ort med cirka 5000 innevånare, en zon där kan väl ändå inte vara för mycket? Vad jag vet så finns det två andra turfare som utgår härifrån. Har även försökt sprida intresse genom att sätta upp 'stickers' på jobbet och diverse andra ställen samt berätta för alla (oavsett om dom lyssnar eller inte) om Turf.

Lite bilder från den föreslagna zonen följer.

Image

Image

Image

Image
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Småländska Höglandet

Post by tomtebloss »

Håll utkik...
Post Reply

Return to “Jönköping”