Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

Guest

Re: Småländska Höglandet

Post by Guest »

dandruff wrote:Tack för nya zoner! Det behövdes lite fler som syr ihop rundor på ett bra sätt!!!!
I Vetlanda menar jag ;-)
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Tack så mycket för StockGarden! :D
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Bugga »

Hej Zonemakers.

Läste i någon tråd innan jag fick gå omvägen om registrering här för att kunna skriva - att ni inte ville göra zoner i samhällen med mindre än 1000 invånare.

För pendlare och lantisar kan det kanske verka konstigt eftersom vi befinner oss på olika små platser med väldigt jämna och spridda mellanrum. Bussstationer i småhålor t ex. Den som sitter där och väntar kan roa sig med att turfa.


Turistmål i skogen vore nog också en kul ingång för nya turfare. Att se något historiskt och samtidigt få lite poäng.

Jag gör gärna några besök med google maps OM jag vet att det renderar zoner av det.

Mvh Tant på landet.
User avatar
Dacop
Zonemaker
Posts: 905
Joined: 28 Jun 2011 23:13
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Dacop »

Mamin wrote:Hej Zonemakers.

Läste i någon tråd innan jag fick gå omvägen om registrering här för att kunna skriva - att ni inte ville göra zoner i samhällen med mindre än 1000 invånare.

För pendlare och lantisar kan det kanske verka konstigt eftersom vi befinner oss på olika små platser med väldigt jämna och spridda mellanrum. Bussstationer i småhålor t ex. Den som sitter där och väntar kan roa sig med att turfa.


Turistmål i skogen vore nog också en kul ingång för nya turfare. Att se något historiskt och samtidigt få lite poäng.

Jag gör gärna några besök med google maps OM jag vet att det renderar zoner av det.

Mvh Tant på landet.
Välkommen till forumet!

Diskussionen om zoner på mindre orter har varit en långdragen rackare men jag att flertalet zonmakare inser dom praktiska svårigheterna i att få någon att turfa utan tillgång till zoner. Jag brukar använda gränsen 1000 innevånare när jag lägger zoner på mindre orter av rent praktiska skäl. Det betyder dock inte att min kollega tänker likadant, men har svårt att tänka mig någon zonmakare neka en turfare som vill ha ett par zoner på en mindre plats.

Med våra nya riktlinjer ska vi dessutom satsa mer på utbyggnad i mindre orter och vid sevärdheter. Låter som perfekt läge för zoner vid turistmål.

Long story short. Lägg dina förslag, antingen via Google Maps eller via funktionen i appen och tala om vart och vad zonmakaren ska kolla efter. Det borde fungera! ;)
"Det är mycket roligare att hålla på med mobilen än gamla kartor och jävelskap..." - Evert Jansson, Klass 9 Stöde Skola
Unique:2292
Rank 56: Turf Angel
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Småländska Höglandet

Post by Velocipedryttaren »

Mamin wrote:Hej Zonemakers.

Läste i någon tråd innan jag fick gå omvägen om registrering här för att kunna skriva - att ni inte ville göra zoner i samhällen med mindre än 1000 invånare.

För pendlare och lantisar kan det kanske verka konstigt eftersom vi befinner oss på olika små platser med väldigt jämna och spridda mellanrum. Bussstationer i småhålor t ex. Den som sitter där och väntar kan roa sig med att turfa.


Turistmål i skogen vore nog också en kul ingång för nya turfare. Att se något historiskt och samtidigt få lite poäng.

Jag gör gärna några besök med google maps OM jag vet att det renderar zoner av det.

Mvh Tant på landet.
Hejsan.
Dom närmaste månaderna är det jag som är er zonmakare.
Att få zoner i små orter är inte omöjligt, men alla busshållplatser på landet får ingen zon.
Turistzoner och även i skogen letar jag ständigt efter men där behövs det hjälp av turfare med lokalkännedom också, alla zonförslag i appen är inte så lätta att förstå tanken bakom men det kan man ju alltid skriva och förklara här i forumet.
Du kommer aldrig att få någon garanti för att det blir zoner av dina förslag, men jag tittar på alla förslag som kommer här i forumet även om jag inte kommentera alla och dom finns kvar till kommande ZM också.
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Bugga »

Ok. Tack för svar ni *makers* Ska bege mig ut och göra förslagslänkar närmsta veckorna. Såg på kartan att vissa turistmål runt Vetlanda är med som Zoner så har förstått nu att ni faktiskt redan gör.

*numera lite snällare tant*
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Småländska Höglandet

Post by Velocipedryttaren »

Jodå, alla förslagen syns i alla länkarna ;-)
Nu är du på rätt spår för att göra en zonmakare lite glad :-) Ju mer info om platserna ju bättre.
Kollade bara lite snabbt nu men ska ta mig lite mer tid längre fram och se om där är någon jag gillar.
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Bugga »

Du kommer att bli en riktigt lycklig zonmakare!

Hur addar jag bilder så du får dem till rätt ställe? Bäst för mig är om jag kan maila direkt från telefonen. (eller om det finns i appen )


Frågar igen hur jag lägger till bilder till zonförslag. Ska de mailas eller vad?

Tackar för de zoner som poppat upp i Hjältevad senaste veckan också. Nu knaprar vi poäng utan att behöva köra flera mil innan. Ger en annan dimension. Några zoner till och sen ska jag sätta upp posters o locka fler turfare.
Last edited by Bugga on 07 Jul 2015 11:42, edited 1 time in total.
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Skurugata och Skuruhatt.

Post by Bugga »

Hej zonemakers och andra.

Jag har försökt lägga förslag till Nationalparken i Eksjö kommun som heter Skurugata och Skuruhatt. Får inte till det med pluttarna i appen dock.

Ska promenera igenom där i eftermiddag. Lämnar min turf-app på om det är någon som orkar och har tid att se var det finns täckning för gps.

Min "egen" hedgehog kommer att var med så därför behöver vi en utomstående.

En fin naturupplevelse och dessutom en utmaning för de som är vana att rulla fram mellan sina zoner.

Förkastningen är ca 800 meter lång så 4 zoner får plats. Föreslår en på toppen som heter Skuruhatt också såklart. Då får vi se lite svett även på kyligare dagar.

Mvh Ami
Post Reply

Return to “Jönköping”