Småländska Höglandet

Moderator: Zonemakers

Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Skurugata och Skuruhatt.

Post by Bugga »

Mamin wrote:Hej zonemakers och andra.

Jag har försökt lägga förslag till Nationalparken i Eksjö kommun som heter Skurugata och Skuruhatt. Får inte till det med pluttarna i appen dock.
Förkastningen är ca 800 meter lång så 4 zoner får plats. Föreslår en på toppen som heter Skuruhatt också såklart. Då får vi se lite svett även på kyligare dagar.

Mvh Ami

Hej igen. Nu har vi tagit oskulden på både Skuruhatt och Skurugata. Som kuriosa kan nämnas att det spöregnade och blåste ordentligt. Men vad gör man inte för unika zoner :oops:

Zonen i Skurugata är aningens livsfarlig. Det finns ingen täckning för gps nere i gatan utan man får gå längs kanten. Min telefon fick kontakt 2 meter från stupet och det är ganska brant där också.

Föreslår en flytt av den alltså. Antingen söderut så man är i närheten av slutet på gatan där det kan finnas bättre täckning. Annars upp mot Skuruhatt så folk kan gå på nästan-stigar i alla fall.
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Skurugata och Skuruhatt.

Post by Velocipedryttaren »

Mamin wrote:
Mamin wrote:Hej zonemakers och andra.

Jag har försökt lägga förslag till Nationalparken i Eksjö kommun som heter Skurugata och Skuruhatt. Får inte till det med pluttarna i appen dock.
Förkastningen är ca 800 meter lång så 4 zoner får plats. Föreslår en på toppen som heter Skuruhatt också såklart. Då får vi se lite svett även på kyligare dagar.

Mvh Ami

Hej igen. Nu har vi tagit oskulden på både Skuruhatt och Skurugata. Som kuriosa kan nämnas att det spöregnade och blåste ordentligt. Men vad gör man inte för unika zoner :oops:

Zonen i Skurugata är aningens livsfarlig. Det finns ingen täckning för gps nere i gatan utan man får gå längs kanten. Min telefon fick kontakt 2 meter från stupet och det är ganska brant där också.

Föreslår en flytt av den alltså. Antingen söderut så man är i närheten av slutet på gatan där det kan finnas bättre täckning. Annars upp mot Skuruhatt så folk kan gå på nästan-stigar i alla fall.
Kan du rita in dina funderingar om Skurugatan i googlemap eller på ett screenshot så skulle det underlätta och nog bli bättre på engång :-)
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Bugga »

Den till höger är ovanför gatan och nära stenkonsten. Nåbar året om.
Den söder om nuvarande zon är i slutet av gatan. Där hade jag sporadisk kontakt med omvärlden i går och det bör att hitta en punkt att ta zon för de flesta.


Vill du att jag ritar in norra änden på gatan också där det finns täckning?
Attachments
skurualternativ.jpg
skurualternativ.jpg (852.64 KiB) Viewed 5081 times
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Småländska Höglandet

Post by Velocipedryttaren »

Mamin wrote:Den till höger är ovanför gatan och nära stenkonsten. Nåbar året om.
Den söder om nuvarande zon är i slutet av gatan. Där hade jag sporadisk kontakt med omvärlden i går och det bör att hitta en punkt att ta zon för de flesta.


Vill du att jag ritar in norra änden på gatan också där det finns täckning?
Tack :)
Jag går på det södra förslaget, inte omöjligt att jag gör en egen på plats koll senare i sommar ;)
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Bugga »

Häjj.

Testade i dag och det var tufft. Hedgehog som har sony xperia z3 compact kan ta skurugata på den sk stigen därnere.

Jag som har Samsung Galaxy Alpha fick klättra där man eg inte får klättra. Enda stället de satt upp skylt om rasrisk på. Hade kontakt med gps men inte med mitt internet. Och vi har båda telia så det hänger helt enkelt på telefonen.

Motion fick jag iaf ;) Men kanske att den behöver dras ännu mer söderut för att ge kontakt med både internet och gps för så många som möjligt.
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Bugga »

Velocipedryttaren wrote:Jodå, alla förslagen syns i alla länkarna ;-)
Nu är du på rätt spår för att göra en zonmakare lite glad :-) Ju mer info om platserna ju bättre.
Kollade bara lite snabbt nu men ska ta mig lite mer tid längre fram och se om där är någon jag gillar.

Tack för fina zoner. Gissar att du ser i statistiken vilka vi har inom lämpligt avstånd 8-)

Ett litet påpekande bara; Den du döpt till NewSports ligger på lekparken. Nya fotbollsplan är ca 300 meter nordost om den. De tre besökare vi haft som turfat i byn har hittat den trots fel namn.


Gjort förslag i appen på zoner på vägen ut i skogen vilket jag tror kan öka iaf min motivation att cykla den vägen morgon o kväll.

Mvh Ami
Bugga
Posts: 17
Joined: 16 May 2015 11:33
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by Bugga »


Hej igen. Vet inte riktigt om det är samma länk varje gång men det ser så ut.

Har iaf lagt till några förslag som jag döpt och lagt ett Y efter. De är markerade där det numera finns en cykel och gångväg mellan orterna Hjältevad och Ingatorp.

Den vägen syns inte i min app eller på datorns googleversion. Kanske på supporterversionen, Dacop eller någon kanske kan svara på det. I alla fall så används den vägen av cirkus 45 personer dagligen. De cyklar mellan orterna för att samla stämplar och försöka vinna en cykel i slutet av oktober. Det är folk som gillar att ha mål för sin motion och jag tror de borde gå att göra turfare av. Några som hittills skrattat åt mig och mina cykelrundor har nu börjat komma med uppmuntrande tillrop och jag väntar med spänning på att de ska be om hjälp att installera appen. Tänke jag kan ta en liten session i byns samlingslokal för introduktion framöver. De är lite rädda att be mig om hjälp eftersom jag normal tar betalt för support (tror jag) av dataproblem.

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing



Runt sjön i Ingatorp går en välanvänd motionsrunda men jag ser inte den heller på appen så där måste jag ut o försöka göra en papperskarta innan jag kan fylla på.

Kram!

Ami
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Hej hej. Jag har flyttat till Aneby o här finns nu 5 zoner varav en ligger mitt i en privat tomt(Sjöbotten). Det skulle va kul med några zoner till för att liva upp promenader och det skulle va lättare promota appen. Gärna 10 zoner totalt så att man har möjlighet på flertalet medaljer som nybörjare. Har föreslagit några förut och några nu. /DonTotto

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Moskeroll
Zonemaker
Posts: 247
Joined: 06 Mar 2014 14:13
Country: Sweden
Location: Hallsberg

Re: Småländska Höglandet

Post by Moskeroll »

Hej om zonen ligger på en privat tomt så är det läge att felanmäla den.

Motivera gärna dina förslag lite mera, gärna med kort varför det passar med en zon. Kulturella och historiska platser, om dom är bra, är det lättare att få sina förslag godkända på.


Skickat via taptalk
User avatar
dontotto
Posts: 60
Joined: 14 Dec 2013 09:34
Country: Sweden

Re: Småländska Höglandet

Post by dontotto »

Här är några förslag.
uploadfromtaptalk1442935366125.jpg
uploadfromtaptalk1442935366125.jpg (645.06 KiB) Viewed 5019 times
1. Folkets Park Aneby. Lite medfaret men en klassisk folkpark. FolketsAneby?
2. Bro som ligger nära kolossen i Aneby dvs Attends lager. Enorm byggnad. AnebyBridge?
3. Aneby Hus. GC-kors. AnebyHus?
4. Park på västra delen av Aneby. WestParkCorner?
5. Dammen. Ett promenadstråk som går förbi Dammen. Markerat vid turbinerna. AnebyEnergy?
uploadfromtaptalk1442935171351.jpg
uploadfromtaptalk1442935171351.jpg (738.24 KiB) Viewed 5019 times
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk
Post Reply

Return to “Jönköping”