Ölandszoner

Moderator: Zonemakers

BadBoyRune
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Postby BadBoyRune » 27 Aug 2016, 07:11

När man ska föreslå en zon så står det "att man rekommenderar vackra eller intressanta platser".... Viket knappast kan sägas om alla zoner som ligger på vanliga cykelbanor/rondeller osv...

Jag föreslår en zon utanför Räpplinge kyrka kallad "H.K.H kyrka" (Hanns/Hennes Kungliga Höghets kyrka) då Kungafamiljens Solliden tillhör Räpplinge socken och sådeles är den kyrka kungafamiljen besöker under sommaren samt att den är historiskt intressant.

Jag föreslår även en zon på rastplatsen mellan Glömminge-Isgärde då utsikten där över kalmarsund är mycket vacker.

/BadBoyRune

Velocipedryttaren
Zonemaker

Postby Velocipedryttaren » 27 Aug 2016, 07:22

När man ska föreslå en zon så står det "att man rekommenderar vackra eller intressanta platser".... Viket knappast kan sägas om alla zoner som ligger på vanliga cykelbanor/rondeller osv...

/BadBoyRune
Fokus har förändrats och det ena utesluter inte det andra :)
Med så mycket random zoner i städer och samhällen kan det behövas fler vackra och speciella zoner i spelet.

Bäckagubben

Postby Bäckagubben » 25 Sep 2016, 19:35

Noterar att några av "kingenin" förslag på Ölandszoner nu blivit verklighet (t.ex Capellagården) så det går ju framåt.
Jag antar att det är många som har "många" åsikter om var det fattas zoner och att ni som åtagit er det delikata uppdraget att hitta balanserade zoner att skapa och därtill rent tekniskt/praktiskt få dessa på plats - kanske inte alltid kan prioritera en nybörjares vilda planer på nya sköna och intressanta platser att besöka MEN
En liten kommentar skulle uppskattas - ligger mina tankar i linje med spelets idé? Liggar "jag" på kö. Är jag helt ute å cyklar - eller ska jag fortsätta att föreslå zoner på norra Öland?

Shitty
Zonemaker

Postby Shitty » 01 Oct 2016, 15:25

Bäckagubben: Kör hårt! Du är hörd, men d finns nånstans kring 130.000 förslag så pärlorna drunknar lätt..
Det är jag som har hand om Borgholms kommun fram till nyår.. Tyvärr med en oerhört stram budget men ändå, har nåra ja velar mellan, men in me förslag, gärna med bild å motivering.
Själv är jag svag för utsikt, kultur, historiskt intressanta platser osv osv.
Går dessa intressen att kombinera är chanserna således särskilt goda... Just sayi'n ;)

Bäckagubben

Postby Bäckagubben » 11 Jan 2017, 18:45

Tack för uppmuntran Shitty.
Jag har med tillfredsställelse noterat zonerna Skäftekärr och Swiks uppe i mina sommartrakter - de ska med säkerhet bli "mina" i Påsk.
Möckelmossen är vanligtvis ett måste när vi kommer till sommaren - så då blir man glad över att det nu finns en zon där oxå.
Gott nytt Turfår (tur får?)

Return to “Kalmar”