Kalmar - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

wombawomba wrote:Några invändningar mot nedan, av Fredrika sedan tidigare föreslaget i denna tråd?

EastVall » Klapphuset
Bytt nu.
User avatar
JohanP
Posts: 32
Joined: 19 Dec 2010 18:32

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by JohanP »

[quote="TBIT"
Se tidigare diskussion om ColdBath med flera zoner i denna tråd.[/quote]

Ok men då anser jag den vara opassande av den anledning att den ligger vid en barnanpassad utomhus pool med vattenrutschbana då. Känns inte helt hundra att klampa in där med mobilen i högsta hugg heller. Det är väl bara att titta på hur få gånger den zonen har blivit tagen!? De gånger jag har tagit den så har jag klättrat över i skydd av mörker iallafall.

Förstår inte varför det måste bli en så stor sak av att flytta en zon några meter. Det är ju knappast för egen del (iallfall för mig) man lämnar förslag, utan för spelets utveckling och tillgänglighet.
Som jag sa så skulle det räcka med att dra ut zonen 2 meter så den hamnar på trottoaren.

MVH Johan
Sony Xperia V - Galaxy Nexus - Xperia X10
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Förstår att det kan vara frustrerat ibland. Antingen låter man bli den helt eller så tar man den när det är tillåtet att vistas där. Om man flyttar zonen 2m så fyller den inte sin funktion längre. Sen är nog de flesta utomhuspooler anpassade för att samtliga ska kunna bada däri?

Vi har en i sthlm som legat betydligt längre än den där och som inte tagits lika många gånger heller. Inhägnat och utomhus. Till och med i poolen.

Erikzone i sthlm. Jämförelsevis ColdBath
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

La ut två zoner i relativ närhet som plåster på såren.
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by Helan »

Nu vet jag inte om detta räknas men den relativt nya zonen "tricircle" ligger inne på ett skolområde. Dock är det en gymnasieskola men känns endå lite fel att gå in där under tiden de är i skolan...
Image
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Helan wrote:Nu vet jag inte om detta räknas men den relativt nya zonen "tricircle" ligger inne på ett skolområde. Dock är det en gymnasieskola men känns endå lite fel att gå in där under tiden de är i skolan...
Inget förslag på flytt?

EDIT: Orkade inte vänta så den har bytt namn och plats nu.
User avatar
Helan
Posts: 89
Joined: 22 May 2012 22:15
Country: Sweden

Re: Sv: Kalmar - Felanmälan

Post by Helan »

tomtebloss wrote:
Helan wrote:Nu vet jag inte om detta räknas men den relativt nya zonen "tricircle" ligger inne på ett skolområde. Dock är det en gymnasieskola men känns endå lite fel att gå in där under tiden de är i skolan...
Inget förslag på flytt?

EDIT: Orkade inte vänta så den har bytt namn och plats nu.
Tack Tomte, det blir perfekt!

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
Image
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by snabelanna »

Om man flyttar en zon på en skola för vuxna, eller i alla fall med gymnasieelever så tycker jag absolut att zonen vid Falkenbersskolan, Falconfield, borde flyttas då det är en skola med barn upp till nian. Föreslår att den flyttas till parkeringen utanför i stället.
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Instämmer med Anna om Falconfield. Senast häromdan väntade jag ut ett gäng ungar påväg åter mot skolbyggnaden, innan jag tog zonen. Däremot lockar inte en parkeringsplats mig med hänsyn till bilturfande.

För att närma sig den ursprungliga placeringen men utanför själva skolområdet finns ett par gräsytor vid bostäderna längs Falkenbergsvägen, och i korsningen med Sjöbrings väg i synnerhet. Se http://goo.gl/maps/npYOs Det skulle mao bli en zon i stil med margareta

Ett annat förslag är 100 meter sydost om nuvarande placering där det går en liten cykelväg upp mot en liten gräsyta, kanske vore detta ett lämpligt alternativ http://goo.gl/maps/qLNNa
Last edited by wombawomba on 07 Feb 2013 22:38, edited 2 times in total.
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

En liten petitess om namnrevisionen tomtebloss genomförde senast. Jag nämde tidigare alla kalmarprefix tidigare i tråden, vilket tydligen lett till en mix. CalmAlarm -> CalmaLarm (eller bara Larm/torget/ som verkar ledigt). "Larm" är väl benämningen som använts verbalt eller i chaten med avseende på zonen.

Någon input eller invändning?
Locked

Return to “Kalmar”