Kalmar - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

tomtebloss wrote:Nu då?
Perfekt!
kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by kingenin »

Calmstones skulle behöva flyttas en aning nordväst till korsningen där tre gångvägar möts.
Zonen ligger på en gräsmatta på en kyrkogård och för att ta den så snyggt som möjligt får man krångla fram och tillbaka på gångarna för att undvika att kliva ut på gräsmattan.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

kingenin wrote:Calmstones skulle behöva flyttas en aning nordväst till korsningen där tre gångvägar möts.
Zonen ligger på en gräsmatta på en kyrkogård och för att ta den så snyggt som möjligt får man krångla fram och tillbaka på gångarna för att undvika att kliva ut på gräsmattan.
Hehe, trodde du hade glömt bort den... Men det är ordnat nu. Hoppas det faller till belåtenhet.
kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by kingenin »

Här glöms inget, har ont om författartid bara ;)
Den utföll till full belåtenhet, tack!
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Angående SkälbyZone

Lyfte en fråga om placeringen av SkälbyZone i regionchaten. Fick medhåll av kingenin och snabelanna som var online vid tillfället.

Området är mycket lämpligt. Den gamla kungsgården fungerar bland annat som 4H-gård och dels som parkområde för allmänheten. Den aktuella zonformationen täcker dock en större lekplats och den närmsta gräsytan där ungarna sparkar boll eller fikar med den äldre generationen i skuggan av träden. Se flygfoto från eniro över lekparken. I synnerhet på helgen och söndagar, som bekant samma veckodag som för ny turfomgång, är det många knattar med föräldrar i området. För att inte behöva störa mitt i barnens lek eller picknick med föräldrar föreslår jag en liten flytt.

Området i sig är som sagt mycket lämpligt och drygt 30meter norr om nuvarande zon går Skällbyallén och en bit är avspärrad för biltrafik med bommar. En stenmur skärmar av mot lekparken. Sekundärt, i en strävan att inte placera zonen på asfaltsyta kan man utnyttja det nordvästra hörnet av gräsytan. Zonen är idag väl tilltagen i storlek, mer än vad som krävs och är norm.

Zonförslag blått. Klicka för högupplöst bild för att se förslagets storlek i proportion med närliggande zoner.
Image


Skulle också vilja trycka för att det i det närmsta området söder om zonen finns ett stort område som idag saknar soner men som har flera platser som är mycket lämpliga vid framtida zonplaceringar
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Den är nu ändrad.
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Toppen tomtebloss!

Nu när det finns både SkälbyZone och SkälbyField i samma område så vore ett nytt namn på sin plats för den förstnämda. Vad sägs om SkälbyGård?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

wombawomba wrote:Toppen tomtebloss!

Nu när det finns både SkälbyZone och SkälbyField i samma område så vore ett nytt namn på sin plats för den förstnämda. Vad sägs om SkälbyGård?
Såklart.
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by snabelanna »

Förslag att flytta KingSquare som är mitt på en gräsmatta där eleverna på skolan intill spelar olika bollsporter. Har pratat med gympaläraren som inte var så glad åt att zonen var där. Har ritat några snygga förslag på nya ställen.

Kan någon passa på att svara på varför min bild på medaljer i signaturen plötsligt försvunnit?

Image
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Flyttad
Locked

Return to “Kalmar”