Kalmar - Felanmälan

Moderator: Zonemakers

Locked
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

snabelanna wrote:Om man flyttar en zon på en skola för vuxna, eller i alla fall med gymnasieelever så tycker jag absolut att zonen vid Falkenbersskolan, Falconfield, borde flyttas då det är en skola med barn upp till nian. Föreslår att den flyttas till parkeringen utanför i stället.
Den är nu flyttad. Dock inte till en tråkig parkering förstås. Flyttad till en cykelväg. Fortfarande med samma namn då jag tycker att den anknyter mot Falkenbergsvägen.

CalmAlarm? Kanske LarmTorget då? Vad heter torget egentligen föresten?

EDIT: Kollade upp. Den heter ju faktiskt LarmTorget så nu hter den det i spelet med.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wanwa »

tomtebloss wrote: EDIT: Kollade upp. Den heter ju faktiskt LarmTorget så nu hter den det i spelet med.
Larmtorget heter det nog/väl?... eller borde heta.
(Inte min region och egentligen kvittar det ganska så mycket med versaler och gemener, men meningen med stor bokstav mitt i ord torde väl vara att markera en särskrivning?)
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

wanwa wrote:
tomtebloss wrote: EDIT: Kollade upp. Den heter ju faktiskt LarmTorget så nu hter den det i spelet med.
Larmtorget heter det nog/väl?... eller borde heta.
(Inte min region och egentligen kvittar det ganska så mycket med versaler och gemener, men meningen med stor bokstav mitt i ord torde väl vara att markera en särskrivning?)
Såklart.
snabelanna
Posts: 58
Joined: 19 Sep 2012 19:02
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by snabelanna »

Tack, bra med flytten från skolan och Falconfield kan stå kvar som namn.

Larmtorget, ja det heter Larmtorget, bra med namnbytet.
* Min TURF-sida; Snabelanna
* Min insomnade Turfblogg "Snabelanna" https://snabelanna.wordpress.com/
* Min insomnande blogg "Anmaja"; http://blogg.omakastengods.se/
wombawomba
Posts: 30
Joined: 19 Nov 2011 11:57
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wombawomba »

Toppen! :)

Appropå versaler i namnen... För (sv)engelska namn gör det sig som bekant väl, men för några zoner tycker jag en korrigering vore på sin plats: BergaGården, SveaPlan och BrageBron

Invändningar/åsikter?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

wombawomba wrote:Toppen! :)

Appropå versaler i namnen... För (sv)engelska namn gör det sig som bekant väl, men för några zoner tycker jag en korrigering vore på sin plats: BergaGården, SveaPlan och BrageBron

Invändningar/åsikter?
Så rätt så. Jag fixar. Några klantiga misstag. Jag som brukar hata särskrivning. Säg gärna till om det är fler.

EDIT: Föresten. TågKalle borde ändras också. Någon som har någon invändning mot det då? Fixade TegelBåt i alla fall också.
wanwa
Posts: 486
Joined: 08 Oct 2012 14:54
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by wanwa »

Lite OT nu, men passar på att fråga ända:

Jag skulle gärna hjälpa till att tipsa om "fel" av den här karaktären. Men då det är typ oändligt många "fel" (generellt, dvs inte just i Kalmar) så känns det väldigt drygt att tipsa/hjälpa/rätta om det krävs att man vänder sig till rätt tråd i varje enskilt fall.
Det finns ingen möjlighet att ni ZM nyttjar en "namntråd" som bara skulle ta upp fel- och avstavningar?
(Som zonmakare så kan man väl rätta i alla regioner även om man har ansvar för en viss region?)

Edit: Vill vara extra tydlig med att jag menade att "felen" gäller generellt och inte i Kalmar.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

wanwa wrote:Lite OT nu, men passar på att fråga ända:

Jag skulle gärna hjälpa till att tipsa om "fel" av den här karaktären. Men då det är typ oändligt många "fel" (generellt, dvs inte just i Kalmar) så känns det väldigt drygt att tipsa/hjälpa/rätta om det krävs att man vänder sig till rätt tråd i varje enskilt fall.
Det finns ingen möjlighet att ni ZM nyttjar en "namntråd" som bara skulle ta upp fel- och avstavningar?
(Som zonmakare så kan man väl rätta i alla regioner även om man har ansvar för en viss region?)

Edit: Vill vara extra tydlig med att jag menade att "felen" gäller generellt och inte i Kalmar.
Det vore väl bra. Är rädd att det blir en lång lista. Kanske som googledoc där alla kan ändra eller liknande så man kan bocka av de som man gjort så att alla ser vad som fixat också. Blir kluddigt som en lång tråd är jag rädd.

Men skapa en tråd under 'Allmänt om zoner' är mitt tips.
User avatar
UrbanGeeks
Posts: 161
Joined: 26 Sep 2012 00:51
Country: Sweden

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by UrbanGeeks »

Zonen Islandsouth har en felaktig position 56.194794 16.398256 som ligger nere vid vattnet. Det gör att APIet på http://api.turfgame.com/v2/zones/Islandsouth returnerar fel info. Något som zonemaker kan fixa?
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Kalmar - Felanmälan

Post by tomtebloss »

Nu då?
Locked

Return to “Kalmar”