Västervik

Moderator: Zonemakers

ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Lillkvadden!

Vad snällt att du hjälper oss. Jättesnyggt jobbat!
Lägg gärna några gula pluttar upp genom Jenny också. Då har man någonstans att ta vägen om någon kommer före på den fina grusvägen runt Maren.

Vi arbetade fram bra förslag på en After Turf träff ser att Frodovic tänker skicka dem till dej.
Där ingår lysingsbadet mm

Än en gång SUPERTACK!


Ökenråttan

PS Avgå inte som zonförslagare. Min röst har du. Ds
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Lillkvadden »

frodovic, du har pm :)
bjoker
Posts: 8
Joined: 07 May 2015 18:51
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by bjoker »

Hej!

Kopierar in mitt meddelande från början av maj som hamnade lite fel.

Turfar i Västervik och vi har nyligen fått ett antal nya zoner vilket vi är väldigt glada för. Tyvärr känns det inte som om det räcker till ändå. Vi har många turfare (6-7 st) som ligger på topp 10-15 och senaste omgången har nog ett tiotal nya turfare kommit till. Tittar man på topplistan för zonövertagande för denna omgång har Västervik 8 zoner bland de 100 mest tagna och det är ingen annan kommun i Kalmar län som har zoner med på den topplistan. Detta gör att det blir svårt att komma ut och ta zoner och om inget görs kommer nog en del turfare tyvärr bli ganska kortvariga. Skickar med en fil med zonförslag i Lysingsbadets område, ett område där det kommer bli mycket turister i sommar (vår 5-stjärniga camping ligger i området) varav säkert en del är turfare, som också skulle ha glädje av zonerna.
Håller tummarna att det kan gå vägen att få ytterligare en utökning av zonerna. ;)
Attachments
Prio 2.jpg
Prio 2.jpg (462.77 KiB) Viewed 5050 times
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Lillkvadden »

bjoker wrote:Hej!

Kopierar in mitt meddelande från början av maj som hamnade lite fel.

Turfar i Västervik och vi har nyligen fått ett antal nya zoner vilket vi är väldigt glada för. Tyvärr känns det inte som om det räcker till ändå. Vi har många turfare (6-7 st) som ligger på topp 10-15 och senaste omgången har nog ett tiotal nya turfare kommit till. Tittar man på topplistan för zonövertagande för denna omgång har Västervik 8 zoner bland de 100 mest tagna och det är ingen annan kommun i Kalmar län som har zoner med på den topplistan. Detta gör att det blir svårt att komma ut och ta zoner och om inget görs kommer nog en del turfare tyvärr bli ganska kortvariga. Skickar med en fil med zonförslag i Lysingsbadets område, ett område där det kommer bli mycket turister i sommar (vår 5-stjärniga camping ligger i området) varav säkert en del är turfare, som också skulle ha glädje av zonerna.
Håller tummarna att det kan gå vägen att få ytterligare en utökning av zonerna. ;)

La in dom på förslagslänken.
Kolla gärna så jag inte föreslagit nåt på nån privat mark eller annat känsligt område.
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Jättefina zonförslag har Bjoker lagt på lysingsbadet.

Hoppas att vi kan få till det med nya zoner i Västervik.

Lysingbadet, Jenny och Maren runt.

Vilken inledning på sommaren.

Lillkvadden jättebra att du hjälper oss.

Ökenråttan
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Maqqan får be om ursäkt att jag sett fel på ditt namn.

Ser fram mot nya zoner i Västervik.
Du är alltid välkommen upp till stan.
Vi ska ha ett Turf-event i sommar och det ska bli jättekul

Ökenråttan
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Västervik

Post by Maqqan »

ökenråttan wrote:Maqqan får be om ursäkt att jag sett fel på ditt namn.

Ser fram mot nya zoner i Västervik.
Du är alltid välkommen upp till stan.
Vi ska ha ett Turf-event i sommar och det ska bli jättekul

Ökenråttan
Hehe, hade du inte kommenterat det hade jag inte sett det, jag är så van vid att övriga i crew gör sig roliga över det :)

Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk
Lillkvadden
Posts: 70
Joined: 04 Jun 2014 06:52
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Lillkvadden »

Då har jag sammanställt alla förslag o lite egna påhitt
Granska gärna, har dock inte kommit på många namn, så nån lokal förmåga kan ju få tillgång o ändra det kanske :)

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Lillkvadden wrote:Då har jag sammanställt alla förslag o lite egna påhitt
Granska gärna, har dock inte kommit på många namn, så nån lokal förmåga kan ju få tillgång o ändra det kanske :)

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Grymt bra jobbat! ;)

Maqqan, vill du att vi lämnar namnförslag?

//fredrik
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Sv: Västervik

Post by Maqqan »

Frodovic wrote:
Lillkvadden wrote:Då har jag sammanställt alla förslag o lite egna påhitt
Granska gärna, har dock inte kommit på många namn, så nån lokal förmåga kan ju få tillgång o ändra det kanske :)

https://www.google.com/maps/d/edit?mid= ... sp=sharing
Grymt bra jobbat! ;)

Maqqan, vill du att vi lämnar namnförslag?

//fredrik
Gör som ni vill, jag är av åsikten att de lokala turfarna ska kunna påverka zonnamnen eftersom det är ni som kommer besöka dem mest.

Kikade för övrigt på stationen vid Jenny, ser ut som det byggs om, är det privatägt numera?

Söker även efter en väg mellan Kvännaren och Jenny, får man ta den vägen som korsar travträningsbanan eller är det privat område?

Skickat från min D6503 via Tapatalk
Post Reply

Return to “Kalmar”