Västervik

Moderator: Zonemakers

Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Jag har också föreslagit utkiksberget samt VO-torpet. Utöver det så finns förslag på Horns Udde, Händelöp, Stallet, Sjukhuset (centralt), Hamnen och Gränsö Slott. Hoppas att vi snart får några av dessa ;)
Crimper
Posts: 4
Joined: 14 Jul 2012 13:50
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Crimper »

Ja verkligen. Har fått ett par bekanta att titta lite på det här med Turf. De har tidigare kört en hel del geocaching och är således bekanta med konceptet. Ju mer folk och fart desto lättare måste det vara att få zoner godkända tycker jag.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: Västervik

Post by tomtebloss »

Några nya zoner har ni belönats med nu. Ut och turfa!
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Nice! 4 nya zoner! Cykelrundan blev genast några kilometer längre :D
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Frodovic wrote:Nice! 4 nya zoner! Cykelrundan blev genast några kilometer längre :D
...och det tog knappt en timme innan några andra var ute och stal tillbaka zonerna! :^)
jorhajness

Västervik - åter på kartan!

Post by jorhajness »

Hallå zonläggare!

Nu önskar jag att ni ser över zonläggningen i Västervik! Sedan ett par veckor tillbaka är det flera nya turfare som kämpar om herraväldet över våra för närvarande 17 zoner. Senaste zonförslag som beviljades är Västerviks gamla vattentorn som var en mycket välkommen julklapp 2012! Jag har lagt några förslag som jag gärna ser utlöses, och vet att Frodovic lämnat några också! Skulle uppskatta Båtsmansstugorna, Spejande sjömannen och gamla turistbyrån, samt gärna piren vid Grönsakstorget!

Allt gott!

/jorhajness
Bultmix

Re: Västervik

Post by Bultmix »

De senaste dagarna har det varit "avspärrat" med bostadsbolagets plastband vid gamla vattentornet (westH2Otower). Tydligen har det rasat från fasaden och det kommer snart att bli en mindre forcerbar avspärrning. Vi får väl bara vänta och se vad som händer på platsen, men behåll cykelhjälmen på!

Vi är väl 4-5 nya turfare i stan förutom di gamle och det vore väl trevligt om stans norra delar fick några zoner. Tänkte reka lite först men varför inte vid Breviksalperna, Kanotklubben och utåt Gertrudsvik.
Bara för namnets skull vore det kul med en tvillingzon i stadsparken på Berlins kulle - WestBerlin förstås!
Bultmix

Re: Västervik

Post by Bultmix »

Den nya avspärrningen vid gamla vattentornet blev lite mindre än vad som markerats med plastband. Så inga problem där. Ta den, den bara ligger där och väntar!
Bultmix

Re: Västervik

Post by Bultmix »

Lite motvilligt :o har jag föreslagit en zon i de södra delarna av stan. Grönområdet TerraNova ute vid Markörgatan. Den skulle då länka ihop lite mellan VO-torpet (Torpet) och Fågelbäret (WestBirdBerry) .
Föreslår namnet WestTerraNova.
Sen har jag föreslagit Kohagen mellan Västralund och Kvännarn. I Hasselvändans förlängning. Tidigare låg här en lekplats men numera ett litet friluftsgym. WestCow.

Till sommaren måste ju denna kustpärla få en vattenzon. Någon som redan lagt ett förslag?
Badvänligt eller inte? Det är frågan...
Bultmix

Re: Västervik

Post by Bultmix »

Jag har rekat och lagt några nya förslag till zoner.
Breviksalperna närmast Skogshagaskolan WestAlps, sen inte långt bort vid Andreaskapellet WestAndreas.
Post Reply

Return to “Kalmar”