Västervik

Moderator: Zonemakers

bjoker
Posts: 8
Joined: 07 May 2015 18:51
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by bjoker »

Vägen mellan Kvännaren och Jenny är Ok att cykla på. Stationshuset i Jenny är ingen station sedan länge tillbaka så jag tippar att det är privat utan att veta. Tack för zonerna i Jenny. En liten bit på väg mot sammankoppling mot söder. :)
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

lillkvadden
Du har gjort ett jättefint förslag på Zoner i Västervik.

Tack
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Maqqan!

Vi har verkligen jobbat fram ett fint förslag för att bredda Västervik. Detta kommer att göra Turfandet mycket roligare för alla. Vi har under året ökat i antal lavinartat. Jag är en av dem som började Turfa i februari, den roligaste motion som jag har haft på länge.

Nu verkar det vara lite brist på Zon utläggning då kvoten snart är slut.
Hoppet är det sista som lämnar en så vi ser fram mot att Västervik i snar framtid kommer att bli bredare. Spara våra Zonförslag.

Tack för att du gör vad du kan för vår vackra sommarstad som idag känner lite sorg. Vi hade hoppats på lysingsbadet och en badzon.

Trots det soliga hälsningar ökenråttan
bjoker
Posts: 8
Joined: 07 May 2015 18:51
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by bjoker »

Hej Maqqan. Har provcyklat de 3 nya zonerna i Jenny. De funkar bra via Ljungheden och sedan vidare till de 2 nya i Kvännaren. De ligger väldigt vackert men man får en rejäl motionstur, då det blir rätt glest. Tack ändå för att du försöker hjälpa oss så gott det går.
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Det blev bra med de nya Zonerna i Västervik som sammanlänkar Kvännaren med Jenny.
Jag hoppas att vi kan få till några flera Zoner på den sträckan till hösten då det kommer nya kvoter.
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Hej!

I Västervik har turfandet ökat med flera hundra procent sedan i början på året.
Det bara fortsätter att öka vilket är väldigt roligt.
Vi har fått flera Zoner under våren/försommaren vilket underlättar och det tackar jag för.

Tyvärr är staden väldigt avlång och zonerna räcker inte till. Vi är många som hoppas på flera Zoner. Det är krångligt att turfa i Västervik. Lätt att blocka och bli blockad. Nu får man turfa hur man vill och det är först till zonen som gäller, det vet jag men det skulle bli roligare om vi kunde få rum.

I morse var det 9 st aktiva Turfare ute mellan kl 07:00-08:00. Tufft läge då vi har ca ett 80-tal zoner.
I eftermiddag mellan kl 16:00 - 17:30 var vi 7 st Turfare. Nu ikväll vid kl19:30 är det 5 st ute.
Det antal jag nämner är aktiva Västerviksturfare, Inga turister inräknade. Det blir inte så många zoner till var och en. Man kan inte köra en långrunda.

Tror du Maqqan att du kan hjälpa oss utöka vissa sträckor med flera zoner och kanske få lite bredd på området.

Hälsningar Ökenråttan
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Västervik

Post by Maqqan »

ökenråttan wrote:Hej!

I Västervik har turfandet ökat med flera hundra procent sedan i början på året.
Det bara fortsätter att öka vilket är väldigt roligt.
Vi har fått flera Zoner under våren/försommaren vilket underlättar och det tackar jag för.

Tyvärr är staden väldigt avlång och zonerna räcker inte till. Vi är många som hoppas på flera Zoner. Det är krångligt att turfa i Västervik. Lätt att blocka och bli blockad. Nu får man turfa hur man vill och det är först till zonen som gäller, det vet jag men det skulle bli roligare om vi kunde få rum.

I morse var det 9 st aktiva Turfare ute mellan kl 07:00-08:00. Tufft läge då vi har ca ett 80-tal zoner.
I eftermiddag mellan kl 16:00 - 17:30 var vi 7 st Turfare. Nu ikväll vid kl19:30 är det 5 st ute.
Det antal jag nämner är aktiva Västerviksturfare, Inga turister inräknade. Det blir inte så många zoner till var och en. Man kan inte köra en långrunda.

Tror du Maqqan att du kan hjälpa oss utöka vissa sträckor med flera zoner och kanske få lite bredd på området.

Hälsningar Ökenråttan
Hej

Kul att ni har sådan aktivitet men jag kan tyvärr inte åtgärda problemet ögonblickligen. Dels så har vi en begränsning på antalet zoner vi får lägga ut och Kalmar har inte så många kvar i augusti, du får jaga även nästa zonläggare i september då vi har roterat. Sedan har vi även problemet att Västervik är en smal och lång stad med en rejäl midja i stadens centrum så även om man breddar med zoner ner mot Kvännaren eller Örbäcken så kommer det fortfarande vara riktigt trångt i centrum med mycket block och det problemet kan vi tyvärr inte göra så mycket åt.
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Hej! Maqqan.

Det är precis så som du skriver. Jätteskönt att du förstår mej/oss. Tack fr att du gör vad du kan.

En tanke jag har är att man kunde ha lite tåtare områden. Centrum har många Zoner men det är glest på ytterområdena.

1. Norra området med den fina cykelvägen utmed havet med en fin väg som ansluter till Jenny.
2. Vägen ut till Gränsö slott. Finns många fina ställen utmed cykelvägarna
3. Lysingsbadet
4. Tätare Zoner i Jenny.
5. Piperkärr.

Bron (den smala midjan) tror jag inte skulle störa så mkt om det blir en ide att åka ut till Gränsö eller Piperkärr. Som det är nu tar det ca 40 min att cykla ut från centrum för att ta två zoner på Gränsö.
Bra för motionen men trist för statistiken.

Nu tar man zonerna snabbt om man cyklar, man så rör man sig snabbt över mer eller mindre hela stan.

Vet att du hjälper oss så gott du kan. Vi kanske kan lösa några av problemen i höst.
Hoppas att det inte låter som om jag gnäller. Jag ser bara möjligheter och tror att detta kan hjälpa oss Västerviksturfare och turfbesökare.

Idag skiner solen och jag ska ut på en Turfsväng.
Ökenråttan
ökenråttan
Posts: 16
Joined: 08 May 2015 20:25
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by ökenråttan »

Oj såg just nu att vi får en ny Zonläggare i September.
Jag får väl återkomma med Västerviks Turf problem senare.

Får tacka dej Maqqan för du har verkligen hjälpt oss på god väg.

Ökenråttan
Frodovic
Posts: 31
Joined: 07 May 2012 12:40
Country: Sweden

Re: Västervik

Post by Frodovic »

Såg att vi har fått ett par nya zoner i Västervik. Kul, får väl ta dem under nån löprunda ;)
Post Reply

Return to “Kalmar”