Västervik

Moderator: Zonemakers

Lillkvadden
Country: Sweden

Re: Västervik

Postby Lillkvadden » 08 May 2015, 11:52

Stödjer Frodovics prioförlag, då jag tycker att spridningen är viktigare än tätare zoner i centrum.

Gränsö känner jag inte till cykelvägarna så bra på då jag bara åkt mc där, men det borde väl gå att få till en fin runda där med?

Gammelsmurf

Postby Gammelsmurf » 08 May 2015, 20:22

Jag tycker Frodovic har en bra plan, med rätt prioritét på områdena. Västervik behöver växa på bredden, för det är lätt att bli fullständigt utblockad.
Bron över mot Piperskärr och Gränsö kommer fortsätta vara en flaskhals. Hellre då att man knyter ihop Lysingsbadet, Karstorp och Kvännaren.
Vägen runt Maren är också en väldigt fin runda som behöver utökning för att kunna överleva. En jättefin runda på grusväg, går även bra att knyta ihop med Jenny.

ökenråttan

Postby ökenråttan » 08 May 2015, 20:33

Västervik är en fin stad att Turfa i men staden är för avlång.
Vi är väldigt många som kämpar om Zonerna. Lusten att Turfa börjar avta. Antinen blirman bockad eller blockar. Rundorna funkar inte!
Vi måste få till en rundare Zonindelning. Som det är nu blir man oftast blockad om man inte är dagledig. Annars blir man lätt en blockare. Vi måste få ut Zonerna till Jenny, Marem, Gränsö,. Piperskärr och Lysingsbadet. Morgontimmarna och efter jobbet timmarna är katastofala. Vi måste få Västervik rundare.

Maqqan
Zonemaker

Re: Sv: Västervik

Postby Maqqan » 09 May 2015, 08:39

Vi måste få ut Zonerna till Jenny, Marem, Gränsö,. Piperskärr och Lysingsbadet.
Eftersom jag bara besökt Västervik en gång säger det där mig inte så mycket. Jag kan leta på Google och välja ut lämpliga platser från Street view men jag tror ändå att era förslag på zonplaceringar skulle bli bättre.

Skickat från min Nexus 5 via Tapatalk

Frodovic

Postby Frodovic » 11 May 2015, 20:14

Hur är intresset på andra sidan bron? När jag besökte Västervik förra sommaren så tyckte jag det var trist att cykla ut till Gränsöslott och tillbaka då det var så glest med zoner. Nordvästra delen är ju helt tomt på zoner.
På sikt finns det behov av fler zoner på andra sidan bron.
Jag upplever att det akuta behovet är att bredda spelplanen och att täta till - dels i det nordvästra "hörnet" men även ut mot Lysingsbadets camping (södra delen).

Västervik har många aktiva spelare nu, både gamla rävar och flera nya - vilket är väldigt kul.
Nu när sommaren är på ingång så kommer även (Turf-)turisterna ;)

Maqqan
Zonemaker

Postby Maqqan » 11 May 2015, 20:16

Hur är intresset på andra sidan bron? När jag besökte Västervik förra sommaren så tyckte jag det var trist att cykla ut till Gränsöslott och tillbaka då det var så glest med zoner. Nordvästra delen är ju helt tomt på zoner.
På sikt finns det behov av fler zoner på andra sidan bron.
Jag upplever att det akuta behovet är att bredda spelplanen och att täta till - dels i det nordvästra "hörnet" men även ut mot Lysingsbadets camping (södra delen).

Västervik har många aktiva spelare nu, både gamla rävar och flera nya - vilket är väldigt kul.
Nu när sommaren är på ingång så kommer även (Turf-)turisterna ;)
Jag kommer nog främst att bredda till att börja med, motion är nyttigt, och då är väl en tur till andra sidan lämplig? :)

Ska kika på era förslag

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Frodovic

Postby Frodovic » 11 May 2015, 20:27

Eftersom jag bara besökt Västervik en gång säger det där mig inte så mycket. Jag kan leta på Google och välja ut lämpliga platser från Street view men jag tror ändå att era förslag på zonplaceringar skulle bli bättre.
Hur ska vi göra? Ta skärmdumpar från Turf, lägga in våra önskemål och skicka underlaget till dig?

Maqqan
Zonemaker

Postby Maqqan » 11 May 2015, 20:30

Hur ska vi göra? Ta skärmdumpar från Turf, lägga in våra önskemål och skicka underlaget till dig?
Enklast och bäst (enligt mig) är en karta, se tips här: viewtopic.php?t=3848

Annars så söker jag efter de orter du nämner, använder diverse karttjänster och placerar där jag tycker det är lämpligt.

Skickat från min D6503 via Tapatalk

Frodovic

Postby Frodovic » 18 May 2015, 12:00

Jag tror att det bästa, just nu, är en akut brandsläckning.
Aktivera en rejäl omgång med nya zoner. I detta nu är sex (6) spelare ute och blockar varandra i lilla Västervik... och så har det varit en tid. Vi får väl skylla oss själva, bevisligen har vi varit för bra ambassadörer för Turf :/
En fråga jag ställer mig är - hur kul blir det att turfa i sommar?

Vi har lite underlag där vi tidigare har markerat områden som behöver nya zoner.
Dessa kan jag skicka till dig, men tydligen inte via detta forum.

Maqqan
Zonemaker

Postby Maqqan » 18 May 2015, 18:56

Dessa kan jag skicka till dig, men tydligen inte via detta forum.
Varför inte det?

Return to “Kalmar”