Ölandszoner

Moderator: Zonemakers

BadBoyRune
Posts: 1
Joined: 27 Aug 2016 07:40
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Post by BadBoyRune »

När man ska föreslå en zon så står det "att man rekommenderar vackra eller intressanta platser".... Viket knappast kan sägas om alla zoner som ligger på vanliga cykelbanor/rondeller osv...

Jag föreslår en zon utanför Räpplinge kyrka kallad "H.K.H kyrka" (Hanns/Hennes Kungliga Höghets kyrka) då Kungafamiljens Solliden tillhör Räpplinge socken och sådeles är den kyrka kungafamiljen besöker under sommaren samt att den är historiskt intressant.

Jag föreslår även en zon på rastplatsen mellan Glömminge-Isgärde då utsikten där över kalmarsund är mycket vacker.

/BadBoyRune
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Ölandszoner

Post by Velocipedryttaren »

BadBoyRune wrote:När man ska föreslå en zon så står det "att man rekommenderar vackra eller intressanta platser".... Viket knappast kan sägas om alla zoner som ligger på vanliga cykelbanor/rondeller osv...

/BadBoyRune
Fokus har förändrats och det ena utesluter inte det andra :)
Med så mycket random zoner i städer och samhällen kan det behövas fler vackra och speciella zoner i spelet.
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Post by Bäckagubben »

Noterar att några av "kingenin" förslag på Ölandszoner nu blivit verklighet (t.ex Capellagården) så det går ju framåt.
Jag antar att det är många som har "många" åsikter om var det fattas zoner och att ni som åtagit er det delikata uppdraget att hitta balanserade zoner att skapa och därtill rent tekniskt/praktiskt få dessa på plats - kanske inte alltid kan prioritera en nybörjares vilda planer på nya sköna och intressanta platser att besöka MEN
En liten kommentar skulle uppskattas - ligger mina tankar i linje med spelets idé? Liggar "jag" på kö. Är jag helt ute å cyklar - eller ska jag fortsätta att föreslå zoner på norra Öland?
User avatar
Shitty
Zonemaker
Posts: 451
Joined: 22 May 2013 11:22
Country: Sweden
Location: Sthlm söderort

Re: Ölandszoner

Post by Shitty »

Bäckagubben: Kör hårt! Du är hörd, men d finns nånstans kring 130.000 förslag så pärlorna drunknar lätt..
Det är jag som har hand om Borgholms kommun fram till nyår.. Tyvärr med en oerhört stram budget men ändå, har nåra ja velar mellan, men in me förslag, gärna med bild å motivering.
Själv är jag svag för utsikt, kultur, historiskt intressanta platser osv osv.
Går dessa intressen att kombinera är chanserna således särskilt goda... Just sayi'n ;)
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Post by Bäckagubben »

Tack för uppmuntran Shitty.
Jag har med tillfredsställelse noterat zonerna Skäftekärr och Swiks uppe i mina sommartrakter - de ska med säkerhet bli "mina" i Påsk.
Möckelmossen är vanligtvis ett måste när vi kommer till sommaren - så då blir man glad över att det nu finns en zon där oxå.
Gott nytt Turfår (tur får?)
Gofika
Posts: 15
Joined: 23 Jan 2017 14:26
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Post by Gofika »

Hej,

På Ölands västkust från Sandvik går en grusväg längs kusten ner mot Äleklinta, populärt och fint cykelstråk precis ovanför vattnet. Mina förslag är:

1. Bruddesta: ett gammalt fiskeläger med fina små stenhus precis vid vattnet. Det finns en liten avtagsväg från grusvägen
2. BlåGrind: En grind vid en färist på samma grusväg strax söder om Djupvik

Det här är förslag ca 15 km norr om Borgholm

Hoppas Hoppas gör Gofika :)
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Post by Bäckagubben »

Jag tror bestämt att Böda Hamn är den enda piren på hela Öland som INTE har en zon.
Har därför, idag tillsammans med KollPåGubben, via appen föreslagit en Zon där (igan)
\GFO
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Post by Bäckagubben »

Nu när Bödabuktens nästan 2 mil långa strand (det fattas 60 meter) har fått sin andra zon - Lyckesand - är det dags att ta nästa steg.
Därför har jag och även KollPåGubben - via appen föreslagit en zon vid Homrevet.
Om man snålar och lägger en zon var annan kilometer så finns det plats för tio (10) zoner på sträckan utan att det blir trångt.
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Ölandszoner

Post by Bäckagubben »

Har med glädje noterat 4 nya zoner i Borgholms kommun - å dessutom i mina "sommarhemmatrakter".
Visserligen kom dom 2 dagar EFTER att jag varit på Öland i 8 dagar - men då har jag något att se fram emot.
TACK
Post Reply

Return to “Kalmar”