Nybro

Moderator: Zonemakers

Post Reply
NybroMotion
Posts: 3
Joined: 06 Sep 2015 15:52
Country: Sweden

Nybro

Post by NybroMotion »

Skulle vilja göra zonutläggaren uppmärksam på att det varit bra med aktivitet i Nybro senaste månaden så att flertalet av våra 32st zoner klättrat upp till PPH 4, några 3:or och några 5:or (och en tvåa), samt att det var hela 1,5år sedan vi fick någon ny zon (medan närområdet Kalmar/Lindsal/Smedby fått över 100st nya). Det var mer aktivitet i Nybro under vintern 2013/2014, vilket ledde till ökat antal zoner till 32st, sen i regel sämre aktivitet. Vet inte exakt hur nuvarande aktivitetsnivå står i förhållande till 32st zoner, men jag hoppas ju att det räcker till en liten utökning, om det är tveksamt så kanske i alla fall några fler i ytterområderna = större total yta, snarare än förtätning? :)
NybroMotion
Posts: 3
Joined: 06 Sep 2015 15:52
Country: Sweden

Re: Nybro

Post by NybroMotion »

Aktiviteten har fortsatt under sep så nu efter omgångsstarten har Nybros 32st zoner klättrat uppåt i "status" till följande:
155/3: 1
140/4: 1111
125/5: 11111 11111 11111 1
110/6: 11111 11111
095/7: 1

Har läst att kommande nya zoner kommer fokusera mer på kvalité än kvantitet, så att bara lägga ut zoner här och där för att matcha aktiviteten är lågprioriterat, min fundering då är om det ökar chanserna att få fler zoner om jag åker runt och tar lite foton på olika ställen där jag tycker det kan passa bra med nya zoner?
User avatar
Velocipedryttaren
Posts: 647
Joined: 22 May 2012 11:27
Country: Sweden
Location: Västerås

Re: Nybro

Post by Velocipedryttaren »

Bra underlag för oss zonmakare underlättar vårt jobb, du får nog inte fler zoner i Nybro med foton men kanske där du tycker dom passar bäst. Nordvästra hörnet ligger bäst till för att få zoner som jag ser det, men jag lyssnar på er.
NybroMotion
Posts: 3
Joined: 06 Sep 2015 15:52
Country: Sweden

Re: Nybro

Post by NybroMotion »

Håller med om nordvästra hörnet. Jag har bl.a. lagt några zonförslag nyligen på grus/parkvägen ner till Rismåla Göl och jag tror även jag för något år sedan lagt ett förslag vid badplatsen vid gölen. Ska trampa runt lite mer i området där zoner saknas för att leta efter trevliga/bra ställen.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Nybro

Post by Maqqan »

Nu kom det en uppdatering väldigt åt nordväst :)
Post Reply

Return to “Kalmar”