Kalmarsundsleden Norrut från Kalmar

Moderator: Zonemakers

Post Reply
nefusess
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2016 20:02
Country: Sweden

Kalmarsundsleden Norrut från Kalmar

Post by nefusess »

Image

Hej

Kalmarsundsleden är en fin och rackarns lång led som går från bergkvara till mönsterås tror jag.

Hur den ser ut söder om stan vet jag inte så noga, men jag såg några nya zoner i närheten av den norrut, vilket jag uppsattar, tänkte att det finns läge för några till för att märka ut några fina platser längre norrut, "binda" ihop med några zoner som ligger ett par kilometer bort som ser ensamma ut.

Vet att det är en uppskattad led både för promenad, löpning lite offroad, samt cyklar av det lite vildare slaget.

Den längst norrut är en bro, populär fiskeplats med fin utsikt över sundet.

Den i mitten är ett fint vindskydd i naturreservatet där man har en fin stund i solen, öppna betesmarker och strandängar.

Den längst söderut är väl mest motivation/transit, och därmed minst nödvändig, men ändå, kan passa kanske.

Finns ju en zon mellan också, som jag tror är ganska ny, ser ut att bli ca 4 zoner på 2 kilometer
kingenin
Posts: 30
Joined: 02 Sep 2012 19:18
Country: Sweden

Re: Kalmarsundsleden Norrut från Kalmar

Post by kingenin »

Suveränt bra förslag!
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: Kalmarsundsleden Norrut från Kalmar

Post by Blabert »

Tycker också att det är bra. Har bara inte hunnit fixa till det ännu.
Image
nefusess
Posts: 5
Joined: 29 Mar 2016 20:02
Country: Sweden

Re: Kalmarsundsleden Norrut från Kalmar

Post by nefusess »

Alltid kul när det plingar till att ett förslag har blivit adderat! :) Läihagen känns som ett bättre namn än jag minns att jag kom på
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Kalmarsundsleden Norrut från Kalmar

Post by Maqqan »

Försökte se vart leden gick inom Mönsterås kommun men det var inte helt enkelt på de PDF-kartor jag hittade. Verkar vara med en vandringsled i skogarna där än med kusten iaf kanske inte är så intressant för Turfare.
Post Reply

Return to “Kalmar”