Nya zoner med attirbut

Moderator: Zonemakers

Post Reply
utochleta
Posts: 3
Joined: 05 Feb 2016 15:18
Country: Sweden

Nya zoner med attirbut

Post by utochleta »

Goddag!
Jag har skapat två zoner i Västervik den 10/12 2016. Den ena döpte jag till "Båtmanstuga". Speciellt med denna är att den ligger i anslutning till båtmansstugorna i Västervik som är en sjöovärdighet som är skyltad med bruna skyltar redan ute på E 22 in mot Västervik. Zonen skulle kunna få attributet "monument" vilket vi saknar en zon med i Västervik. Båtmannastugorna tillhör en av få sevärdheter i staden och borde kunna klassas som ett monument tycker jag.
Den andra zonen jag skapade heter "minizon". Den ligger passande nog på en av broarna mellan korpaholmarnas öar vid lysingsbadets camping.
Vi har ett flertal broar i Västervik men har inte möjlighet att ta bromedaljen pga att vi har i dagsläget endast en bro-zon.

Zonen "westfriends" mitt i Västervik skulle kunna få attributet monument. Mitt i zonen finns en sten med kung Karl Gustavs namnteckning. Den skapades till minne av att kungen besökte Västervik på Kungens Eriksgata han gjorde i mitten av 1980-talet.
Stenen är cirka 150 centimeter hög, Gjord av ett av stenhuggerierna i Västervik.

Zonen "Gränsökanal" borde kunna läggas om så den täcker själva cykelbanan som är den norra grå vägen som korsar kanalen. Om detta görs så har vi en tredje brozon tillsammans med minibrozonen som jag önskar få bli verklig. Om inte så bör zonen kunna få attributet monument då kanalen (som är 700 meter lång) byggdes av ryska slavar för flera hundra år sedan. Alltså ett byggnadsminne från forntiden.

Mvh
Jörgen Engström på spelplanen är jag "J.Engstrom"
Post Reply

Return to “Kalmar”