Gladhammar i Västerviks kommun

Moderator: Zonemakers

Post Reply
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Gladhammar i Västerviks kommun

Post by Bäckagubben »

Med en av Sveriges "märkligaste" kyrka - i ett område som är synnerligen zon-glest - så föreslår jag en zon (via appen) som jag kallat HappyHammer (vilket på intet sett är ett måste-namn - en zon är viktigare än namnet på den samma)
Som Stockholmare har jag "slösat" mitt sista zonförslag (denna omgång) på Gladhammar för jag tycker att denna unika plats förtjänar ett stop/avvikelse från E22:n (det är ju ändå bara 70 genom byn).
Attachments
20170927_Glad1.jpg
20170927_Glad1.jpg (828.62 KiB) Viewed 4597 times
Last edited by Bäckagubben on 10 Oct 2017 17:32, edited 1 time in total.
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Gladhammar!

Post by Munin »

Tjusig kyrka!

Vilken kommun handlar det om? Zm-ansvar är på kommunnivå numera, så skriv gärna kommunnamn i trådrubriken för att uppmärksamma rätt zm snabbare på ditt förslag! :)
vesslan5
Posts: 10
Joined: 12 Mar 2017 10:32
Country: Sweden

Re: Gladhammar!

Post by vesslan5 »

Bra förslag !


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Bäckagubben
Posts: 30
Joined: 09 Aug 2016 10:13
Country: Sweden

Re: Gladhammar! i Västerviks kommun

Post by Bäckagubben »

Munin wrote: 28 Sep 2017 06:23 Tjusig kyrka!

Vilken kommun handlar det om? Zm-ansvar är på kommunnivå numera, så skriv gärna kommunnamn i trådrubriken för att uppmärksamma rätt zm snabbare på ditt förslag! :)
Som sagt - som Stockholmare får jag väl lov att erkänna att jag inte har en ANING OM vilken kommun Gladhammar ligger i - men med hjälp av en rätt så känd sökmotor så fick jag lära mig följande:

"Gladhammar är kyrkbyn i Gladhammars socken i Västerviks kommun i Kalmar län. Den ligger vid E22 cirka 15 km sydväst om Västervik."
Munin
Zonemaker
Posts: 382
Joined: 25 Sep 2014 19:35
Country: Sweden
Location: Uppsala/Sweden

Re: Gladhammar i Västerviks kommun

Post by Munin »

Då har vi båda lärt oss nåt idag ;) Västervik är inte min kommun att lägga zoner i denna gång...turfa lungt!
Post Reply

Return to “Kalmar”