Hur få nya zoner utomlands?

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Hur få nya zoner utomlands?

Post by Maansen »

Hej, jag har säkert 25 ggr lagt mina tre önskemål om nya zoner i Spanien men det händer ingenting? Det är alldeles för få zoner där. Är det av okunskap, lathet eller annat som ledarskapet på spelet inte fixar fler zoner? Hur svårt kan det va eller? :|
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Hur få nya zoner utomlands?

Post by Maqqan »

Spanien är inte vad vi kallar för ett officiellt turfland, ett land med egen topplista på turfgame.com. I dessa länder har vi ansvariga zonmakare och nya zoner kommer kontinuerligt.

Övriga länder, som Spanien, kallar vi turistländer för turfare från de officiella turfländerna. Här finns enbart enstaka zoner att ta på semestern. Det kan komma någon zon ibland men jag skulle rekommendera dig att placera förslagen någon annanstans.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Hur få nya zoner utomlands?

Post by Maansen »

Mycket tråkigt och skumt argument då 50-60.000 svenskar BOR i Spanien, däribland jag. Hur svårt är det att ösa på lite zoner i ”svenskområdena”? Betydligt fler svenskt som turfar i Spanien än Holland som har oändligt fler zoner till ingen nytta. Mycket dåligt faktiskt.
User avatar
Maqqan
Zonemaker
Posts: 1496
Joined: 30 Jun 2013 19:52
Country: Sweden
Location: Lusasken
Contact:

Re: Hur få nya zoner utomlands?

Post by Maqqan »

Är nog inte speciellt svårt men är inte upp till mig att avgöra om så skall ske.

Jo tyvärr har det skett ett par utbyggnader som inte fallit väl ut, Holland är ett sådant exempel, Sydkorea ett annat. Kanske just därför utvecklarna är försiktiga med nya expansioner, de vill inte ha fler länder med massa zoner där ingen turfar.

De testar ju i Japan nu men då är det en person som arbetar med att marknadsföra spelet samtidigt. Vill du göra samma sak i Spanien och har bra idéer om hur det skall gå till kanske de nappar.

Skickat från min ONEPLUS A6013 via Tapatalk

Maansen
Posts: 24
Joined: 11 Dec 2018 14:13
Country: Sweden

Re: Hur få nya zoner utomlands?

Post by Maansen »

Jag fattar inte. Det är väl bara å göra lite zoner i svenskområdena för att de som är här kan ha lite kul. Vad är problemet? Låter som det vore raketforskning bakom detta.
User avatar
mortuus
Donator
Posts: 498
Joined: 06 Sep 2010 13:47
Country: Sweden
Location: Malmö

Re: Hur få nya zoner utomlands?

Post by mortuus »

Maansen wrote: 11 Dec 2018 22:53 Jag fattar inte. Det är väl bara å göra lite zoner i svenskområdena för att de som är här kan ha lite kul. Vad är problemet? Låter som det vore raketforskning bakom detta.
skaparna bakom spelet vill helt enkelt inte expandera spelet utanför sverige, gäller ju att "think outside box" som du säger det är inte raketforskning strö ut lite zoner till svenskar som bor i spanien...
Mobil: Samsung Galaxy S5 White Ort: Malmö
Image Image ImageImage Image ImageImage
Post Reply

Return to “Förslag”