Medaljer - Förslagstråden v1.0

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Gammelturfen
Posts: 10
Joined: 01 Sep 2018 08:17
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Gammelturfen »

Trainspotter-medaljer.

OBS! Bara exempel, nivåer och namn kan ju säkerligen någon fundera lite mer på...
Trainspotter - 20 unika järnvägstationszoner
Trainlover - 50 unika järnvägstationszoner
Trainlunatic - 100 unika järnvägstationszoner
User avatar
SneakyFudger
Posts: 23
Joined: 24 Jan 2011 23:18

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by SneakyFudger »

REGIONSSPECIFIKA MEDALJER

T ex i min egen närhet: De tre zonerna HightopOne, HightopTwo, HightopThree ligger högst upp på var sin kulle, med en djup dal mellan varje zon.
En regionsspecfik medaljserie skulle då vara:

Om alla tre tas inom 20 minuter: Hightop Climber
Inom 15 minuter: Hightop Lover
Inom 10 minuter: Hightop Fanatic

Andra regioner har med all säkerhet liknande kandidater. Ännu en utmaning när man besöker nya regioner.
Zazu529
Posts: 1
Joined: 22 Jul 2019 16:42
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Zazu529 »

Tja! Jag har tänkt på en ny medalj till spelet som skulle vara en till medalj som är placerad på en speciell plats som t.ex. medaljerna där man ska besöka en bro eller en tågstation. Den här medaljens speciella plats ska vara världsarv. När man trycker på zoner kan man se att de ligger på t.ex. en bro eller en tågstation. Zoner som ligger vid världsarv är redan utmärkta så man kan se om de ligger på ett världsarv eller inte. Jag tänker att man antingen bara gör en medalj då man t.ex tar 10 zoner som ligger på eller vid världsarv så får man den eller så gör man tre och trappar uppåt så man får den första medaljen om man tar 3 världsarvszoner sen 5 sen 10. Skriv om ni gillar idén.
Applekingen
Posts: 2
Joined: 08 Jun 2019 11:23
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Applekingen »

Jag har några förslag på medaljer.
Sunrise Ninja: Ta trettio zoner mellan 04:00-05:00, ersätter Dawn Ninja om man har den.
Ghost Hour: Ta 10 Heliga Zoner mellan 00:00-01:00
Natureliker: Ta en zon i fyra naturreservat
Naturefan: Ta en zon i åtta naturreservat
Naturlover: Ta en zon i tolv naturreservat
captHaddock
Posts: 203
Joined: 09 Feb 2016 22:14
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by captHaddock »

Tycker att det finns mer utrymme för medaljer kring neutrala zoner. Den som finns nu är en ”engångs-medalj”. Hade varit kul om det hade funnits en medalj för 100 neutrala zoner, 250, 500, 1000, 2500, 5000 osv.

Jag tror att en sådan medaljserie både skulle innebära mer action vid omgångsstart och mer zontagningar!
Kartago
Posts: 38
Joined: 22 Jun 2019 15:21
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Kartago »

Med risk för att jag missat att det redan kommit som förslag, men jag föreslår att det borde finnas medaljer för att man lyckats hålla zoner i flera regioner samtidigt. (3,5, 10?)
Mrcoolwhat
Posts: 1
Joined: 07 Oct 2020 14:09
Country: Sweden

Ru staminatrix

Post by Mrcoolwhat »

RU staminatrix : rundunika 400 på 24 tim
V12
Posts: 17
Joined: 27 Aug 2020 09:55
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by V12 »

Några uppgraderade Eager X medaljer skulle vara roligt att jobba mot. T.ex. 30 zoner på 30 min och 60 zoner på 60 min etc.
User avatar
Lemshimmer
Posts: 20
Joined: 08 May 2018 19:19
Country: Sweden

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by Lemshimmer »

Jag har ett förslag på medalj som jag funderat över under en längre tid, och vill dela med mig av tankarna för att få se vad ni andra kanske tycker om idén:

Keeper 50/100/250
Medaljen handlar om att man ska vara "Väktare" för 50/100/250 zoner under en runda. En zons väktare är den spelaren som ägt zonen under längst tid på rundan. Om jag har, vid slutet av rundan, varit den spelare som ägt 50 zoner mer tid än någon annan så får jag medaljen "Keeper 50". o.s.v för 100 och 250
User avatar
DIProgan
Posts: 692
Joined: 21 Aug 2013 08:47
Country: Sweden
Contact:

Re: Medaljer - Förslagstråden v1.0

Post by DIProgan »

Lemshimmer wrote: 21 Apr 2021 15:01 Jag har ett förslag på medalj som jag funderat över under en längre tid, och vill dela med mig av tankarna för att få se vad ni andra kanske tycker om idén:

Keeper 50/100/250
Medaljen handlar om att man ska vara "Väktare" för 50/100/250 zoner under en runda. En zons väktare är den spelaren som ägt zonen under längst tid på rundan. Om jag har, vid slutet av rundan, varit den spelare som ägt 50 zoner mer tid än någon annan så får jag medaljen "Keeper 50". o.s.v för 100 och 250
Den är lite kul men det blir krångligt att hålla koll på procenten för varje zon. Om det i samband med medaljen släpptes en kartsida på t.ex. Warded som visade hur många procent av tiden man ägt varje zon i någon lämplig färgskala så skulle det nog funka. T.ex. gröna zoner = ägt under 10%, orange = ägt 11-20% osv.

Nu tror jag dock inte detta är en medalj devs vill pusha eftersom den gör att människor vill hålla sig på samma plats och eventuellt börja bråka om det istället för att grena ut i världen och utforska mer.
Running the third-party project https://turfbridge.com
Post Reply

Return to “Förslag”