iPhone GPS problem samt tips på kortsiktig lösning

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Psykbryt
Posts: 19
Joined: 10 May 2020 12:14
Country: Sweden

iPhone GPS problem samt tips på kortsiktig lösning

Post by Psykbryt »

Det suger att just iPhones har problem i Turf.. själv är det till den grad att jag funderar på att sluta Turfa pga att det är sådant problem... idag kämpade jag i över 3 minuter för att ta en zon... å envis som jag är så kämpade jag tills jag lyckades ta den, men seriöst alla andra appar med gps visar ju spot on, å jag testade att öppna maps å den visade exakt där jag var men Turf så vandrade gubben bort ett halvt kvarter...

Tips på kortsiktig lösning tills ni kan fixa till detta problem:

1: Snabbare take tid... då oftast efter halva tiden så börjar gubben hoppa omkring. Å man kan ju knappt lv upp om man har detta problem

2: Gör zonerna större( kanske bästa snabbaste lösning) på så sätt kan man ju låta sin lilla gröna gubbe hoppa omkring i zonen.
embeoo
Zonemaker
Posts: 817
Joined: 30 Jul 2012 00:50
Country: Sweden
Location: SoDa

Re: iPhone GPS problem samt tips på kortsiktig lösning

Post by embeoo »

Båda lösningarna har problemet att för de som gps funkar, både iphone och android, så leder detta till att man knappt behöver stanna. Det skulle döda mycket av det som är turf och göra det till en cykeltävling, mest distans vinner. Det är också oftast knöligt att få in ens de krävda 25m. Större zoner skulle vara ännu svårare att placera regelmässigt, för att inte tala om tiden för att flytta om tiotusentals zoner.

Jag lider med dig och andra som har problem. Prova att stänga av wifi iaf.
Moru
Posts: 128
Joined: 26 May 2020 18:37
Country: Sweden
Contact:

Re: iPhone GPS problem samt tips på kortsiktig lösning

Post by Moru »

Om man tar sin gps-app som visar exakt "spot on" location och samtidigt öppnar en app som visar faktisk placering så är risken stor att man märker att gps-appen som visar spot on, klistrar platsen till en väg och inte lämnar den vägen förrän man hittar en anslutande väg. Detta för att det är optimerat för bilkörning och de flesta bilar kör inte omkring på husen / i skogen. Så appen kan med stor säkerhet anta att du är på en väg och se ut som den visar mer korrekt än Turf. Mina gamla androidtelefoner var helt omöjliga att turfa med, de kunde visa 100 meter fel men det gick ändå att använda som gps till bilen för det mesta tack vare ovan nämna funktion.

Min nyare android fungerar mycket bättre så länge jag kommer ihåg att stänga av wifi så den inte börjar blanda in wifi hotspots för positionering...
Turfname is EQ
Post Reply

Return to “Förslag”