Förbättrad hjälpsida in-game

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
User avatar
PaltN
Posts: 52
Joined: 06 May 2018 10:36
Country: Sweden

Förbättrad hjälpsida in-game

Post by PaltN »

Jag har en del idéer på hur Turf-hjälpen skulle kunna förbättras för att göra den mer lättöverskådlig och göra hjälpen mer tillgänglig för nya spelare.

  1. Länka eller hänvisa till wikin i appen! Där finns mycket bra hjälp att få som ny spelare, ex. "For more information, please check out the wiki."
  2. Inför en mini-uppslagsbok (Turf-o-pedia?) för vad de olika symbolerna betyder som visas i spelet. Samt en genomgång av hur GUI:n fungerar.
  3. Gör varje sektion i hjälpen ihopfällbar och gör länkningen till varje sektion genom en gul knapp, likt de knappar som just nu länkar till medaljer, turfgame.com samt forumet.
  4. Lägg till text under varje symbol i huvudmenyn, ex. "HELP" under frågetecknet, "SEARCH" under förstoringsglaset etc. Som ny spelare var det svårt för mig att förstå vad varje knapp gjorde, och fick ta reda på detta genom trial and error mer eller mindre.
  5. Lägg till versionsnummer på appen under "About".
Jag fyller på med mer idéer och ev. prototypbilder så småningom, dessa förslag är vad jag hade i huvudet just nu.

Prototypbild för hur menyn kan se ut (ref. förslag nr. 4):
Image

Prototypbild för hur hjälpsidan kan se ut (notera att "Om"-sidan inte är inkluderad, lägg till denna såklart), ref. förslag nr. 2 och 3:
Image
User avatar
LeiLar
Posts: 933
Joined: 26 Jan 2013 01:09
Country: Sweden
Location: Umeå

Re: Förbättrad hjälpsida in-game

Post by LeiLar »

+1!! :)
Turf member since: 2013-01-26 00:37:51
Post Reply

Return to “Förslag”