[BUG] Problem att komma in i zoner

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

[BUG] Problem att komma in i zoner

Post by riceri »

Hej

I version 0.7 så har jag fått problem att komma in i zoner, det ser ut som jag är utanför zonen hur jag än går där jag borde komma in i zonen. Sedan går jag bort från zonen och tillbaka igen så helt plötsligt kan jag komma in i zonen och timern visar att jag redan varit i zonen.

Telefon: LG Optimus 2X
Binks82
Posts: 89
Joined: 26 Jul 2011 05:56

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by Binks82 »

Så har de varit länge.
Hur man än går så är man på gränsen att komma in i zonen, och när man väll tagit sig in hoppar den lite så är man ute igen :)
Image
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by riceri »

Binks82 wrote:Så har de varit länge.
Hur man än går så är man på gränsen att komma in i zonen, och när man väll tagit sig in hoppar den lite så är man ute igen :)
Aha, jag hade aldrig just problemet i versionen innan. Tyckte det var lätt att komma in i zoner. Men om det är ett gammalt problem så kanske någon bör kolla lite på det :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by Arias »

riceri wrote:Hej

I version 0.7 så har jag fått problem att komma in i zoner, det ser ut som jag är utanför zonen hur jag än går där jag borde komma in i zonen. Sedan går jag bort från zonen och tillbaka igen så helt plötsligt kan jag komma in i zonen och timern visar att jag redan varit i zonen.

Telefon: LG Optimus 2X
Det var intressant.. du menar att du aldrig sett dig själv stå i zonen fast Turf verkar tycka att du gjort det?
Image
User avatar
ChiliBBQ
Posts: 58
Joined: 27 May 2011 21:59

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by ChiliBBQ »

Menar du så här? För det är en bug jag märkt mycket mer nu i 0.7 att man står "utanför" zonen när stapeln tickar ner.
Fixar sig om man zoomar in/ut eller väntar nån minut.
SC20110830-175130.png
SC20110830-175130.png (26.13 KiB) Viewed 3159 times
riceri
Posts: 84
Joined: 04 Aug 2011 07:42
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by riceri »

ChiliBBQ wrote:Menar du så här? För det är en bug jag märkt mycket mer nu i 0.7 att man står "utanför" zonen när stapeln tickar ner.
Fixar sig om man zoomar in/ut eller väntar nån minut.
Inte riktigt, för mig visas person-ikonen exakt på linjen av zonen.
User avatar
Jojje
Posts: 694
Joined: 10 Aug 2010 11:45
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by Jojje »

riceri wrote:Hej

I version 0.7 så har jag fått problem att komma in i zoner, det ser ut som jag är utanför zonen hur jag än går där jag borde komma in i zonen. Sedan går jag bort från zonen och tillbaka igen så helt plötsligt kan jag komma in i zonen och timern visar att jag redan varit i zonen.

Telefon: LG Optimus 2X
Menar du typ Bankstreet? Den är rätt lurig på att komma in i eftersom det är ett stort stenhus precis bredvid och satellitsignalerna studsar lite som dom vill.

Testa att tanka ner gratisversionen av GPS TEST och i inställningarna till programmet finner du två användbara knappar "Clear GPS" och "Update GPS". 8-)
Jag testade Clear GPS igår när jag stod i zonen, men när gubben fortfarande stod en bit utanför, så vipps så hamnade gubben direkt på rätt plats.
Bara en zon till
User avatar
Westeras
Zonemaker
Posts: 372
Joined: 26 Jun 2011 09:36
Country: Sweden

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by Westeras »

Jag upplevde samma problem senast igårkväll. Stod mitt i en stor zon (utan störande byggnader omkring) men gubben envisades med att vara precis utanför linjen. Traskade omkring ett tag in & ut ur zonen innan jag faktiskt gav upp.
Det var sista zonen på schemat för kvällen så den fick vara
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by Nattkryp »

Har varit med om liknande vid ett flertal tillfällen, men om det är kass gps-mottagning eller det att min bandbredd blivit begränsad vet jag inte. Får se imorgon då datatrafiken nollställs och jag får fullt ös i luren igen.
User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011 09:36

Re: [BUG] Problem att komma in i zoner

Post by Nattkryp »

Nu har jag tänkt mer och mer på detta och det händer i princip i varje zon jag ska in i. Dock så har jag inte tagit någon zon idag för att se om det blir bättre när jag har högre hastighet på datatrafiken.

Annars har man 'fastnat' precis utanför zonen, och i tron att gps:en bara visar fel så har man traskat längre in i zonen, och helt plötsligt (kanske 30 sekunder senare) så är man mitt i, eller på gränsen att lämna zonen på andra sidan.

Återkommer senare idag för att se om det fungerar bättre nu med ny månad och ny GB att spendera :)
Post Reply

Return to “Förslag”