[Förslag] Fix på vandrande GPS.

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

User avatar
ghost
Donator
Posts: 30
Joined: 31 Aug 2011 18:30
Country: Sweden

[Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by ghost »

Vet som sagt inte om jag har extra problem med min gps på telefonen men har läst att andra haft problem med att vara kvar i zonen. Kan ju vara lite kass GPS-mottagning och annat som stör. Tråkigt att behöva stå i 2-3 minuter vid varje zon när den vandrar runt.

Förslag:
När man varit i en zon några sekunder och sedan lämnar den startas en timer. Och kommer man in i samma zon igen inom säg 1 minut så flyttas timer tiden över till takeover tiden.

Exempel:
Du står i zonen 10 sekunder.
GPSen vandrar ut och hittar tillbaka efter 20 sekunder.
Har du då säg 40 sekunder takeover-tid så behöver du bara vara kvar 10 sekunder till.
tomtebloss
Posts: 1277
Joined: 17 Aug 2010 17:00
Country: Sweden
Contact:

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by tomtebloss »

Kan vara en idé.

Men vet inte riktigt om det är Turfs jobb att bygga knasiga lösninga på folks dåliga gpsmottagare. Är tillverkarens jobb tycker jag. Du hade en SGS som är känd för att vara riktigt usel när det kommer till just gpsmottagning. Nu är det nog bättre om turfdev yttrar sig i ärendet förstås.

Sen kan givetvis höga byggnade, träd, moln och annat göra att mottagningen försämras eller yttrar sig konstigt på placeringen av sin turfgubbe.
User avatar
ghost
Donator
Posts: 30
Joined: 31 Aug 2011 18:30
Country: Sweden

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by ghost »

tomtebloss wrote:Kan vara en idé.

Men vet inte riktigt om det är Turfs jobb att bygga knasiga lösninga på folks dåliga gpsmottagare. Är tillverkarens jobb tycker jag. Du hade en SGS som är känd för att vara riktigt usel när det kommer till just gpsmottagning. Nu är det nog bättre om turfdev yttrar sig i ärendet förstås.

Sen kan givetvis höga byggnade, träd, moln och annat göra att mottagningen försämras eller yttrar sig konstigt på placeringen av sin turfgubbe.
Jo. Det är ju inte bara då mobilen är kass. Utan finns ju en del zoner som är svåra att få då det är massa byggnader och annat som hindrar bra gps-signaler.
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by Pinky »

Men, gör den inte redan det?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by Blabert »

Pinky wrote:Men, gör den inte redan det?

Sent from my HTC Desire using Tapatalk

Nja, den gjorde väl det förr dock om jag minns rätt. Då kunde man gå in i zonen, hamna utanför och sen om man kom in igen så hade stapeln gått ned. Det som var surt då var att om man inte kom in i zonen innan stapeln tickat ner började det om från början.. Mycket bättre nu tycker jag. Men turfdev kanske har en bra lösning? Mitt svar annars är att köpa en annan mobil, Turf är en materialsport trots allt ;-) Dessutom blev det som ett nytt spel på alla sätt när man dumpar SGSen!
Image
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by Roxen »

Tycker det är ett bra förslag :)
User avatar
Arias
Moderator
Posts: 1355
Joined: 25 Aug 2010 20:15
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by Arias »

Vad händer om du är utanför zonen längre än vad som är kvar på tidtagningen? Räcker det i så fall att bara "toucha" zonen så blir den din?
Image
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by Blabert »

Arias wrote:Vad händer om du är utanför zonen längre än vad som är kvar på tidtagningen? Räcker det i så fall att bara "toucha" zonen så blir den din?
Precis där ligger problemet, då måste man ju återgå till det gamla systemet där timern börjar om.. Nej tack säger jag :-)
Image
Roxen
Donator
Posts: 114
Joined: 04 Aug 2010 13:50

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by Roxen »

Arias wrote:Vad händer om du är utanför zonen längre än vad som är kvar på tidtagningen? Räcker det i så fall att bara "toucha" zonen så blir den din?
Det är så jag tänker det då, om man börjar ta zonen och sen återkommer till att vara i zonen efter 45sekunder så får man den på direkten, sen kan man ha att är man borta över en minut från zonen så börjar räknaren om.

Skulle möjliggöra att turfa springandes utan att behöva stanna eller springa runt i en extremt liten cirkel när man tar zoner :P
User avatar
Blabert
Zonemaker
Posts: 2973
Joined: 02 Mar 2011 14:59
Country: Sweden
Location: Falun/Stockholm

Re: [Förslag] Fix på vandrande GPS.

Post by Blabert »

Roxen wrote:
Arias wrote:Vad händer om du är utanför zonen längre än vad som är kvar på tidtagningen? Räcker det i så fall att bara "toucha" zonen så blir den din?
Det är så jag tänker det då, om man börjar ta zonen och sen återkommer till att vara i zonen efter 45sekunder så får man den på direkten, sen kan man ha att är man borta över en minut från zonen så börjar räknaren om.

Skulle möjliggöra att turfa springandes utan att behöva stanna eller springa runt i en extremt liten cirkel när man tar zoner :P

Tycker att låter alldeles lysande, roligt och fånigt att du måste springa i små cirklar i zonen ;-)
Image
Post Reply

Return to “Förslag”