[FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagning

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Mosik
Posts: 125
Joined: 17 May 2011, 22:51
Country: Sweden
Location: Hultsfred

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Postby Mosik » 12 Sep 2011, 19:34

Kortas ned låter bra, en fast tidpunkt inte.

Som sagt, planeringen försvinner lite med fast tidpunkt.
Man planerar ju fortfarande när man ska ut.

StarDust
Zonemaker
Posts: 1500
Joined: 09 Aug 2010, 16:37
Country: Sweden
Location: Uppsala

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Postby StarDust » 13 Sep 2011, 10:48

6-10h tycker jag låter vettigt, då kan man turfa en gång till samma dag ifall man bor i en stad med låg aktivitet och inte förlorat sin zon.
Life's journey is not to arrive at the grave safely, in a well preserved body, but rather to skid in sideways, totally worn out, shouting "Holy shit, what a ride!"

User avatar
Nattkryp
Posts: 298
Joined: 15 Aug 2011, 09:36

Re: [FÖRSLAG] Revisist reset vid 24:00 istället för zontagni

Postby Nattkryp » 13 Sep 2011, 15:05


Med 20h så får man ju ett större spelrum, men inte för stort som en reset vid 24:00 skulle. I dagsläget med 24h så förskjuts tiden för var dag som går då man antagligen inte kommer vara ute vid exakt samma tidpunkt varje dag. Med 20h så får man ju ungefär +/- 4h att spela på.
Om man inför mitt förslag så får man 24 timmar att spela på och välja själv när man ska åka ut och spela. Nu måste man vara där exakt på minuten varje dag för att inte förlora någon tid.
Ja, att var 24:e timme är fel är vi nog många som är överens om. Däremot en kortare tid (allt under 8h) t.ex. kommer ge samma effekt, samt att du kan hinna med två rundor samma dag samt förhindrar att du kan ta den turf-sträcka med högst take-points per kilometer två gånger i rad om du turfar kl. 23-01 t.ex.

Sedan om det är 6 eller 20 timmar beror lite på hur det kan påverka spelet i ett större sammanhang.
Har man 6 timmar så kan zoner bli tagna nästan fyra gånger per dag av samma spelare i ett inaktivt område. Räknas detta in i TP/PPH-modifieringen som sker i slutet av en runda? Vad får det i så fall för effekter?


Return to “Förslag”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 1 guest