City Dominance

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Simon
Site Admin
Posts: 379
Joined: 04 Aug 2010 12:39

City Dominance

Post by Simon »

Från gamla forumet:
City Dominance 3/8 18:40 Status: Maby later
Om man kontrollerar samtliga zoner i en stad (min. 3) får man en "city dominance"-bonus. Säg +20% på inkomsten plus en engångssumma när man tar sista zonen. Engångssumman kan bara fås en gång per 10 timmar.

Comments:
andreas 3/8 19:22
Blir väldigt lätt i exempelvis sundsvall just nu:)
/A
3/8 20:33
Därav begränsningen som jag skrev att en stad måste innehålla minst 3 zoner för att bonusen ska utfalla.

Det blir inte lätt i Sundsvall, det är omöjligt.
3/8 20:41
Jag skulle nog vilja föreslå minst 10 zoner, väl utspridda... Sen gäller det ju att man har några motspelare också. Blir av med mina två zoner just nu faktiskt. Kul att det händer något. :)
3/8 20:53
Om bonusen är procentuell får man mer ju fler zoner det är i den stad man dominerar.

Jämför med brädspelet risk. Har man hela Australien får man en liten bonus, men, har man hela Asien får man en mycket större bonus.
3/8 20:54
Hmm, hur kan det stå Andreas vid mitt förra meddelande?

//Skerved
3/8 21:45
De va för att du varit inne på webmap..som visar mina zoner som gröna just nu...men de e löst!
3/8 22:45
tycker snarare att man I framtiden gör grupper av zoner som tillsammans ger en bonus. t ex kan man göra olika stadsdelar I sthlm.
4/8 13:00
Ja, jag håller med. Större städer kan delas in i "Hoods", som man också får en bonus för att dominera. Om man håller alla hoods i samma stad samtidigt får man en större bonus.
Image
Post Reply

Return to “Förslag”