[BUG] GPS stänger av sig

Förslagsdiskussioner

Moderators: TBIT, Stonecape

Post Reply
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

[BUG] GPS stänger av sig

Post by Pinky »

OBS! Jag vet inte till 100% om detta beror på Turf eller på att jag rootade min telefon igår och slängde in Cyanogenmod, men efter ominstallation av Turf så händer iaf följande:

När jag startar Turf får jag frågan om jag vill slå på GPS. Jag väljer ja (eller ok eller vad det nu står) och GPS slås på. Men, så fort jag fått "grön gubbe" dvs den positionerat mig så slås GPS av igen. "GPS deactivated"-meddelandet kommer upp. Slår jag sedan på den igen genom att trycka på den gula gubben så håller den sig igång sedan. Detta händer varenda jäkla gång jag startar Turf.

Någon mer som råkat ut för detta?
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Stonecape
Issue Manager
Posts: 442
Joined: 04 Aug 2010 13:01
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by Stonecape »

Pinky wrote:OBS! Jag vet inte till 100% om detta beror på Turf eller på att jag rootade min telefon igår och slängde in Cyanogenmod, men efter ominstallation av Turf så händer iaf följande:

När jag startar Turf får jag frågan om jag vill slå på GPS. Jag väljer ja (eller ok eller vad det nu står) och GPS slås på. Men, så fort jag fått "grön gubbe" dvs den positionerat mig så slås GPS av igen. "GPS deactivated"-meddelandet kommer upp. Slår jag sedan på den igen genom att trycka på den gula gubben så håller den sig igång sedan. Detta händer varenda jäkla gång jag startar Turf.

Någon mer som råkat ut för detta?
Jupp, händer jämt för mig. Jag kör också CM, och jag undrar när dom ska fixa till detta problem med GPS. Vissa versioner har funkat bra dock.
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by Kajowi »

Detta händer även mig.

Jag har inget könstigt CM, men däremot har jag för mig att försäljaren mumlade nåt om att telefonen var rootad när jag köpte den. (Har aldrig brytt mig om o kolla upp root-grejen, bara Turfat)
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
anarfox
Posts: 32
Joined: 01 Aug 2011 08:41

Re: Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by anarfox »

Kajowi wrote:Detta händer även mig.

Jag har inget könstigt CM, men däremot har jag för mig att försäljaren mumlade nåt om att telefonen var rootad när jag köpte den. (Har aldrig brytt mig om o kolla upp root-grejen, bara Turfat)
Vad var det för en skum säljare som säljer en rootad device?

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by Kajowi »

Begagnad.
Tradera
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
Zkeeter66
Posts: 96
Joined: 02 Nov 2010 17:19
Country: Sweden
Location: Sundsvall

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by Zkeeter66 »

Pinky wrote:OBS! Jag vet inte till 100% om detta beror på Turf eller på att jag rootade min telefon igår och slängde in Cyanogenmod, men efter ominstallation av Turf så händer iaf följande:

När jag startar Turf får jag frågan om jag vill slå på GPS. Jag väljer ja (eller ok eller vad det nu står) och GPS slås på. Men, så fort jag fått "grön gubbe" dvs den positionerat mig så slås GPS av igen. "GPS deactivated"-meddelandet kommer upp. Slår jag sedan på den igen genom att trycka på den gula gubben så håller den sig igång sedan. Detta händer varenda jäkla gång jag startar Turf.

Någon mer som råkat ut för detta?

Troligen CM7.
Har haft samma småstrul med min x10 minipro sedan jag uppgraderade min ver. av CM7

Omstart av telen löser det för mig.
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by Pinky »

OK, funderar på att testa oxygen eller vad den heter också.
Då kan vi iaf konstatera att buggig GPS beror på CM och inte Turf. Case closed! :)
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
User avatar
Kajowi
Posts: 221
Joined: 19 Jul 2011 12:48
Country: Sweden
Location: Karlstad
Contact:

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by Kajowi »

Pinky wrote:OK, funderar på att testa oxygen eller vad den heter också.
Då kan vi iaf konstatera att buggig GPS beror på CM och inte Turf. Case closed! :)
Väntar med spänning utförlig rapport... ;)
Passiv aktiv Turfare - Karlstad - Xperia Z3 Compact
Galaxy S - Xperia acro S
Image
User avatar
unikum71
Posts: 28
Joined: 08 Sep 2011 14:25
Country: Sweden
Location: Skåne

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by unikum71 »

Ja som ni säger är det nåt med CM7. Dock kunde det ibland hjälpa om man startade om luren.
Jag bytte själv till oxygen häromdagen och har inte haft några sådana problem igen.
HTC Desire, Oxygen 2.2.2 (Android 2.3.5)
unikum71 at gmail dot com

Image
Image
Pinky
Posts: 127
Joined: 07 Jul 2011 14:28
Country: Sweden
Location: Hässleholm

Re: [BUG] GPS stänger av sig

Post by Pinky »

Samma här :) Oxygen funkar finfint!
Image
ImageImageImage | HTC Desire |
Post Reply

Return to “Förslag”